Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Om Harris definitivt hennes konstanta ansiktsuttryck, rynkande, leende o skrattande.

Nästan hela tiden under debatten, som om hon vore på syjunta, lyssnar, förfäras o roas omvartannat mellan kaffeslurkar, wcbesök o trådbyte…

Faktiskt ansvarslöst o respektlöst mot en diskuterande o talande motpart.

Håll flabben stilla o lyssna!

Trump är inte en diskuterande motpart. Han är en rabiat mytoman tillika rysshora.
Citera
2024-09-12, 22:32
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Om Harris definitivt hennes konstanta ansiktsuttryck, rynkande, leende o skrattande.

Nästan hela tiden under debatten, som om hon vore på syjunta, lyssnar, förfäras o roas omvartannat mellan kaffeslurkar, wcbesök o trådbyte…

Jag tror det är mycket farligt med Kamala som president. Dels sa hon att USA måste vinna mot Kina. Oroande.

Och hon talar om vanföreställningen att Putin ska ta över Europa om han "vinner" i Ukraina.

Trump är inte mycket bättre, men det finns en lite större chans att Ukraina kriget tar slut och att inte USA börjar kriga med Kina om han blir president tror jag.

Vilket är bra.
Citera
2024-09-12, 22:34
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vilken pajas.
Men en dissociativ narcissist har inte möjligheten att sätta sig in i verkligheten.
Kan tro att det börjar mullra i hans innersta led ganska snart. Å nu har de rövslickande s k vännerna han har börjat inse att detta går åt helvete.
Blir skoj att följa framöver
Vad är det roliga? Kolla hur världen ser ut. Vad är det roliga? Vill du se Sverige i krig? Vad är det roliga med det? Vill du att priserna går upp ännu högre på mat? Vad är det roliga i det? Förklara nu din viktig petter vad du tycker är så bra med Kamala Harris och demokraterna.
Gör du inte det är du fegare en mig, fegare än ett barn och totalt oduglig att påpeka saker om andra människor.
Seså, visa din intelligens i en debatt. Komsi.
Citera
2024-09-12, 22:36
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Jag tror det är mycket farligt med Kamala som president. Dels sa hon att USA måste vinna mot Kina. Oroande.

Och hon talar om vanföreställningen att Putin ska ta över Europa om han "vinner" i Ukraina.

Trump är inte mycket bättre, men det finns en lite större chans att Ukraina kriget tar slut och att inte USA börjar kriga med Kina om han blir president tror jag.

Vilket är bra.
Ja. Med Kamala och mer av det sittande styret har vi snart världskrig. Dyrare mat. Mindre friheter. Ingen yttrandefrihet mot vad makten anser. 1984...
Citera
2024-09-12, 22:37
Medlem
Glostrups avatar
Jag kan rekommendera alla att läsa debatten. Transkriberingen ger - åtminstone i min uppfattning - en oerhört slående bild av hur Trump svamlar och virrar bort sig i sina meningar, och vilken kontrast det blir mot en samlad och tydlig Harris.

Visst är innehållet viktigt, men nog måste man fråga sig hur det står till i huvudet på Trump när man han faktiskt sade. Harris framstår som politiskt tunn och bitvis alltför inövad, men helt rationell. Trump framstår som en förvirrad människa som bara kan skylla ifrån sig och snacka om invandrare.

https://abcnews.go.com/Politics/harris-trump-presidential-debate-transcript/story?id=113560542
Citera
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vilken pajas.
Men en dissociativ narcissist har inte möjligheten att sätta sig in i verkligheten.
Kan tro att det börjar mullra i hans innersta led ganska snart. Å nu har de rövslickande s k vännerna han har börjat inse att detta går åt helvete.
Blir skoj att följa framöver
Ska bli skoj och se ditt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Trump är inte en diskuterande motpart. Han är en rabiat mytoman tillika rysshora.

Definitivt!

Maktgalen så att det är fullständigt perverst. Kejsar Nero-virke på Trump.

Shit vilken galning som oerhört primitiv i sin retorik.
Citera
2024-09-12, 22:38
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag kan rekommendera alla att läsa debatten. Transkriberingen ger - åtminstone i min uppfattning - en oerhört slående bild av hur Trump svamlar och virrar bort sig i sina meningar, och vilken kontrast det blir mot en samlad och tydlig Harris.

Visst är innehållet viktigt, men nog måste man fråga sig hur det står till i huvudet på Trump när man han faktiskt sade. Harris framstår som politiskt tunn och bitvis alltför inövad, men helt rationell. Trump framstår som en förvirrad människa som bara kan skylla ifrån sig och snacka om invandrare.

https://abcnews.go.com/Politics/harris-trump-presidential-debate-transcript/story?id=113560542
Varför står du bakom Kamala Harris politik?
Citera
2024-09-12, 22:39
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Definitivt!

Maktgalen så att det är fullständigt perverst. Kejsar Nero-virke på Trump.

Shit vilken galning som oerhört primitiv i sin retorik.
Kan du förklara djupare din liknelse med Trump och Kejsarn Nero.
Eller trollar du och ljuger som ett luder för att förpesta folkets verklighetsuppfattning?
Citera
2024-09-12, 22:39
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Vilket är bra.
Project 2025, som är länkat till såväl maga som Trump, har tydligt utpekat Kina till USAs allra största hot. Så Harris är knappast ensam om att se Kinas expansiva politik som ett problem. Project 2025 är dessutom hyggligt rabiat och aggressivt i sin beskrivning av hur Kina bör bemötas, så Trump skulle kunna vara ännu värre än Harris i frågan.
Citera
2024-09-12, 22:41
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:

TACK! Där fick jag vatten på min kvarn så det räcker en månad framöver. Man beter sig inte så helt enkelt.
Citera
2024-09-12, 22:41
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Det finns officiellt ingen världsstat så USA kan inte ha våldsmonopol i världen.
Mest muskler mest makt. Flest kärnvapen och flest baser jorden runt. Enda landet som använt kärnvapen på civila.
Klart man är rädd för USA och detta ger dom mest makt.

Har jag fel, och anser du det så förklara då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in