2024-09-12, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
OM är ett ord som jag kommer använda i detta inlägg.Detta gäller från datumet hon försvann.
1 Essie lämnade huset/tomten levande genom det omtalade hålet,och faktiskt sågs senast på tomten.
: Den inre kretsen kring henne,dvs någon som känt till förhållandena i huset.
Någon har pratat om det, någon snappat upp det.
Har det varit en bekant röst som kallat på henne,så behöver hon inte avgett något ljud/skall.
2 JS/HH skulle vara involverad i det,så sätter JS hela företagets framtid på spel. Det kommer alltid som oftast fram någonstans. När den bomben briserar så försvinner möjligheterna till SBK' del.
Dvs L tester Eximinationer och rekommendationer.dvs spiken i kistan
3 Det har varit känt utanför kretsen,och någon gått från ord till handling är minst troligt.
4 Har flyttats till annan ort av personen i nr 1
Möjligt
5 Hon finns inte i livet längre,det har gått 8 veckor och inte ett tecken som är känt iallfall.
6 Utlands spår nja skeptisk.såvida det inte är ombesörjt av .
7 Tystnaden är oftast talande, inte alltid men oftast.
Vart det lutar?
Utesluter 2,3,6

8. Kameror stängdes av 5min när Essie försvann...
Citera
2024-09-12, 12:44
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jo, det är det. Jag dubbelkollade det med ett av Evidensias djursjukhus alldeles nyss. De var dessutom av samma uppfattning som jag "Djurägaren har nog inte märkt att vi kollat chippet.".

Till skillnad från dig så går inte jag omkring och tror, jag tar reda på fakta och vet.

Du kanske inte har fattat det, men jag talar inte om varför lagen om märkning av hundar har kommit till, jag talar om hur rutinerna på veterinärkliniker fungerar, i ljuset av att Essies chip kommer att stämmas av om hon kommer till en veterinärklinik, men också att det i sig inte betyder att någon kommer att "upptäcka" Essie.
Det är definitivt inte baserat på "troende"
Jag vet.
Och din dubbel koll ändrar inte fakta gällande det jag säger..
Du har inte en aning om hur,vad jag baserar det jag säger på.
Tror du verkligen att jag roar mig genom att hitta på att det inte har skett någon kontroll av chip.
Och nej den uppgift du påstår att något evidensia sjukhus har givit dig stämmer definitivt inte gällande dom besök jag har gjort sedan chip märkning infördes.
"Ägaren" har inte missat detta...
Problemet med dig är att det du påstår dig veta är heligt det är 100 % korrekt i din värld.
Om någon motsäger detta blir den idiotförklarad,för det du påstår är dagens sanning.
Vilket det faktiskt inte är...
Men för guds skull om det känns bättre för dig så tro du på dig själv.
Bryr mig inte egentligen om vad du nu tror och tycker... ovidkommande gällande essies försvinnande
Citera
2024-09-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jo men mitt svar med punkterna var svar till Smurfsmurf om vart jag tror det lutar.
Och jag anser att punkterna 2,3,6 kan uteslutas ang hundens försvinnande levande. Vi har lite delade meningar om en del.
Citera
2024-09-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Beträffande Essies vikt som du nämnde 21 kg.
Lite i underkant 25-28 kg bör spannet ligga på.
Och Essie eller snarare rasen är väldigt " will to please" vill vara till lags. Kan ibland gå överstyr.
En känd person som den möter skäller den oftast inte på/ sällan, blir bara riktigt till sig. En okänd person kan den skälla på men går fram glad i hågen sedan.
Så om det nu skulle vara så,så är det inte konstigt att hon inte skällt. Vilket en del i tråden undrar över..
Söker ofta sig tillbaka även om man avvisar den.
Pain in the ass ibland på det sättet
Men en ypperlig kamrat i alla lägen. Men väldigt will to please.
Citera
2024-09-12, 14:09
Medlem
Citat:
OM är ett ord som jag kommer använda i detta inlägg.Detta gäller från datumet hon försvann.
1 Essie lämnade huset/tomten levande genom det omtalade hålet,och faktiskt sågs senast på tomten.
: Den inre kretsen kring henne,dvs någon som känt till förhållandena i huset.
Någon har pratat om det, någon snappat upp det.
Har det varit en bekant röst som kallat på henne,så behöver hon inte avgett något ljud/skall.
2 JS/HH skulle vara involverad i det,så sätter JS hela företagets framtid på spel. Det kommer alltid som oftast fram någonstans. När den bomben briserar så försvinner möjligheterna till SBK' del.
Dvs L tester Eximinationer och rekommendationer.dvs spiken i kistan
3 Det har varit känt utanför kretsen,och någon gått från ord till handling är minst troligt.
4 Har flyttats till annan ort av personen i nr 1
Möjligt
5 Hon finns inte i livet längre,det har gått 8 veckor och inte ett tecken som är känt iallfall.
6 Utlands spår nja skeptisk.såvida det inte är ombesörjt av .
7 Tystnaden är oftast talande, inte alltid men oftast.
Vart det lutar?
Utesluter 2,3,6

Citat:
Och Essie eller snarare rasen är väldigt " will to please" vill vara till lags. Kan ibland gå överstyr.
En känd person som den möter skäller den oftast inte på/ sällan, blir bara riktigt till sig. En okänd person kan den skälla på men går fram glad i hågen sedan.
Så om det nu skulle vara så,så är det inte konstigt att hon inte skällt. Vilket en del i tråden undrar över..

Enligt efterlysningen låg vikten på 21 och bilderna visar en hund som absolut inte är överviktig. Kan ju vara så att det är äldre bilder och juli månads Essie är mycket magrare.
Då hon även var undergiven till sin läggning, kan hon vara inlärd att inte skälla. För hur blir det med As
humör om hon skäller titt som tätt?
Citera
2024-09-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rescuedogs4ever
Enligt efterlysningen låg vikten på 21 och bilderna visar en hund som absolut inte är överviktig. Kan ju vara så att det är äldre bilder och juli månads Essie är mycket magrare.
Då hon även var undergiven till sin läggning, kan hon vara inlärd att inte skälla. För hur blir det med As
humör om hon skäller titt som tätt?
Ja vikten 21 kg ,vikten ligger i spannet 25-28 för rasen "tik" De är något minde än showlabradoren,mindre huvud mer slimmad kropp. Obs detta är inte riktat mot dig,Men många ute påpekar ofta att gud vad mager/liten hunden är.Det pga av jaktlabradorens kropp även om den är normalviktig. De ser en Labrador inte en jaktlabrador. Alltså ute i samhället.
De är väldigt will to please vill vara till lags.
Så specifikt inlärning behöver det inte vara gällande skällandet
De kan "gruffa" lite ibland speciellt vid lek
Citera
2024-09-12, 15:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Hur vet du att det inte är någon utredning emot pappan?

Vilken del av denna text var det som du inte förstod

Citat:
Det har inte framkommit att det skulle finnas några motanmälningar mot familjen/pappan. Vilket annars är en sådan sak som polisen typiskt skulle berätta.
Citera
2024-09-12, 15:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja tycker att ni har gjort ett bra jobb men självklart stämmer inte allt. Angående Essie vet jag inte mer än någon annan här men att man lyckats dra åt sig fame genom tv, artiklar, grupper och inte faktiskt letat efter hunden säger kanske en hel del.

Citat:
När vovven försvann gick folk ut och letade. Och i början av letandet så fanns inga bilspår. Men en kort stund efter fanns de. Och bilspåren är gjorda av någon som letade.
Finns inga andra spår som t.ex fotspår, tassavtryck osv.

En sak till ni inte diskuterat här är att i artiklarna går PÖ ut med ett gosedjur som hittades utanför busken där bilspåren var. De komiska i de hela är att de gosedjuret la PÖ ut själv som snyfthistorier och dramatisera de hela. Gosedjuret hittades vid samma plats som bilspåren men gosedjuret upptäcktes dagen efter…….?
Kom igen 🤭🤣

Ena stunden påstår du att de inte letat efter hunden, nästa påstår du att folk gick ut och letade.
Du verkar hitta på och skriva det som passar dig för stunden. Varför håller du på så?

Hur vet du att bilspåren inte fanns först, men efter en liten stund. Var du där och var med och letade?
Citera
2024-09-12, 15:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Just så. I Essies fall ser man tydligt på videon att hon går fram mot någon som hon förmodligen känner, inget konstigt alls att hon inte skäller i det läget. Det behöver inte vara någon i familjen eller en assistent. Det kan vara någon person som Essie träffat på promenader, som t.ex. någon anhörig eller bekant till en assistent, eller annan person. Det kan vara så. Vi vet inte.
Citera
2024-09-12, 15:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja vikten 21 kg ,vikten ligger i spannet 25-28 för rasen "tik" De är något minde än showlabradoren,mindre huvud mer slimmad kropp. Obs detta är inte riktat mot dig,Men många ute påpekar ofta att gud vad mager/liten hunden är.Det pga av jaktlabradorens kropp även om den är normalviktig. De ser en Labrador inte en jaktlabrador. Alltså ute i samhället.
De är väldigt will to please vill vara till lags.
Så specifikt inlärning behöver det inte vara gällande skällandet
De kan "gruffa" lite ibland speciellt vid lek

På de bilder jag sett av Essie ser hon fullt normal ut. De kan jämföras med andra bilder på jaktlabbar i assistanshundsammanhang, det har florerat många sådana bilder senaste tiden. På SBKs hemsida om assistanshundar finns också bilder på just en svart labrador. Även den med samma kroppsbyggnad som Essie. Men som sagt, det finns ett gäng näthatare i tråden som bara ser fel i precis allting som gäller familjen, oavsett hur rätt och naturligt det än är.
Citera
2024-09-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
På de bilder jag sett av Essie ser hon fullt normal ut. De kan jämföras med andra bilder på jaktlabbar i assistanshundsammanhang, det har florerat många sådana bilder senaste tiden. På SBKs hemsida om assistanshundar finns också bilder på just en svart labrador. Även den med samma kroppsbyggnad som Essie. Men som sagt, det finns ett gäng näthatare i tråden som bara ser fel i precis allting som gäller familjen, oavsett hur rätt och naturligt det än är.
Har själv god erfarenhet av både utställningslinjen och jaktlinjen,gillar jaktlabbens slimmade kropp det mindre huvudet och dess sätt att ta sig fram i buskar och snår.
De är väldigt will to please på gott och ont.
Utseendemässigt så är det inte riktigt som skillnaden mellan en säl och en valross :-)
Men det finns klara skillnader.
Det är som med Schäferns E typ och B typ Exteriör Bruks.
Vad som egentligen hänt kommer nog inte fram,såvida inte någon kliver fram .
Ja är hon bragd om livet så kliver ingen fram troligen
Citera
2024-09-12, 16:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Har själv god erfarenhet av både utställningslinjen och jaktlinjen,gillar jaktlabbens slimmade kropp det mindre huvudet och dess sätt att ta sig fram i buskar och snår.
De är väldigt will to please på gott och ont.
Utseendemässigt så är det inte riktigt som skillnaden mellan en säl och en valross :-)
Men det finns klara skillnader.
Det är som med Schäferns E typ och B typ Exteriör Bruks.
Vad som egentligen hänt kommer nog inte fram,såvida inte någon kliver fram .
Ja är hon bragd om livet så kliver ingen fram troligen

Nej, det är nog polisutredningen vi har att hoppas på.

Att familjen skulle ha gjort något tycker jag förefaller extremt långsökt.
Om dottern hade skadat Essie på ett dödligt sätt, då hade ju den eller de assistenter som jobbade då vetat om det, och därifrån har det kommit många anklagelser, men inte ett ord om det.
Familjen hade ingen aning om att det fanns en anmälan till Länsstyrelsen och fick inte veta det förrän långt efter Essies försvinnande, så det kan inte vara någon anledning för det att göra något.
Dessutom är det så att om dottern varit så utåtagerande mot hunden som de som uttrycker sådant hat mot familjen påstår, så betyder det att Essie inte fungerade som assistanshund, och då hade familjen så klart andra mycket bättre alternativ, som att prata med HH om hur Essie skulle kunna få ett annat hem. Det är mer regel än undantag att hundar omplaceras.
Därtill skall läggas det faktum att familjen redan hade både hund och katt och det finns inga tecken överhuvudtaget på att dessa skulle ha farit illa, och inte heller några som helst anklagelser om något sådant. Varken tidigare eller nu.

Det man kan konstatera är att någon, eller några har engagerat sig i att anmäla familjen, och att denna eller dessa har dålig kunskap om familjen och dottern och att anmälan är betydligt mer i form av smutskastning än av saklig form. Bara en sådan sak som att polisanmälan inkom till polisen i Jönköping och att den som gjorde anmälan varken kände till dotterns ålder eller vilken diagnos hon har.

Det är ett antal sammanträffanden i detta som knappast står utan koppling. Det är dels anmälningarna till länsstyrelsen och till hundhjälpen, som gjordes utan vetskap för familjen, och dels försvinnandet ett par veckor senare, också det utan att familjen kände till någon anmälan.

Det har bekräftats av såväl drönarpilot som ID-hundsförare att det skedde sökningar efter hunden redan påföljande dag, så hur mycket näthatarna i tråden än försöker ljuga om saker och ting, så vet vi att familjen vidtog åtgärder för att söka efter Essie direkt. Det var ju också dessa omfattande åtgärder som ledde till att riksmedia uppmärksammade saken och att det kom med i TV4 Nyhetsmorgon.

Det har påståtts att det skulle finnas bilder och filmer på misshandel av Essie. Men de har alltjämt lyst med sin frånvaro och fortfarande snart tre månader efter försvinnandet, har inte tillstymmelse till något sådant synts till. Det påstås också att det materialet skulle ha skickats till Länsstyrelsen. Men registerutdrag därifrån visar att något sådant material inte har inkommit. Så vi vet at de som påstår det ljuger om den saken.

Familjen hade helt enkelt ingenting att vinna på att själva undanröja Essie. Det är också tydligt att det finns de, tidigare assistenter, som hyser ett stort agg mot familjen. Det har också bekräftats av de assistenter som gick ut i sociala medier och förtalade familjen att det var så.

Det är som jag sagt många gånger, hata slumpen, krångla inte till det.

Familjen hade inga motiv, tvärtom hade de en assistanshund värd 300 000kr som de jobbat länge för att få, och som de betalat för själva.

Före detta assistenter hade motiv, och händelsekedjan är tydlig. Anmälan till Hundhjälpen och Länsstyrelsen. Inget hände. Stöld av Essie. Familjen fick alla sympatier. Starta hatdrev i tidning och sociala medier. Mission accomplished.

Vi får hoppas att polisutredningen ger resultat och att de kan lagföra de skyldiga. Men tyvärr är nog chanserna små. Essie har antingen redan sålts vidare i flera led eller blivit nedgrävd. Det skulle vara om det är någon i den undre världen som tjallar. Men de hatiska assistenter som gått ut i sociala medier och brutit mot tystnadsplikten och förtalat dottern och familjen, de lär i alla fall åka dit så det ryker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in