2024-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Finns vissa uttalanden som är rätt fast fel i tolkningen,t ex ordet föräldrahund. Rätt men fel ord för vad som skall avses. Då person inte är egen,så blir det P eller C som skall skriva på. Ur djurskydds synpunkt så är det korrekt.Strikt hundägaransvar råder. Vi skall ju hålla oss till att diskutera hunden inte personerna kring den. Så det blir lite svårt och ge korrekta svar i inlägget.Utåtagerande är inget hinder i sig. Finns olika diagnoser där det kan förekomma utåtagerande beteende. Frågan är utåtagerande eller utåtagerande mot djur t ex. Vad har sagts. Har instruktionen om att ta bort Essie vid utåtagerande beteende byggts på utåtagerande eller utåtagerande mot djur specifikt...Det finns leverantörer Utbildare aktörerna är egna föreragare. Vill man utbilda egen hund så är det en utbildare man kontaktar t ex. Svaret skulle bli väldigt långt om hela kedjan skulle gås genom. Men hur som så om de t ex bara angett att hon är/kan vara utåtagerande så är det inte ett direkt nej.Mot djur stopp röd lampa. De har troligen gått tillsammans på utbildningen,men den juridiskt vuxna har haft huvudmannaamsvaret. Vad som sagt/visats under utbildningen vet vi egentligen inte.. Ekipaget har godkänts på några grunder, för de ej inblandade okända då man inte sett processen.Spekulera kan man göra,men det blir spekulationer. Tror ej att J har omhändertagit hunden i samråd med huvudmannen.När sågs hunden senast faktiskt? Var det den kvällen eller tidigare senast? Hjulspåren på gräset,om det vore så det skett,kanske gräset borde vara lite nedtrampat efter person och hund.Kort gräs lite kvällsfuktigt. En tanke bara
Kan som fd anställd berätta att spåren kom fram efter att Essie försvann för att nån åkte runt och letade.
Citera
2024-09-05, 23:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Finns vissa uttalanden som är rätt fast fel i tolkningen,t ex ordet föräldrahund. Rätt men fel ord för vad som skall avses. Då person inte är egen,så blir det P eller C som skall skriva på. Ur djurskydds synpunkt så är det korrekt.Strikt hundägaransvar råder. Vi skall ju hålla oss till att diskutera hunden inte personerna kring den. Så det blir lite svårt och ge korrekta svar i inlägget.Utåtagerande är inget hinder i sig. Finns olika diagnoser där det kan förekomma utåtagerande beteende. Frågan är utåtagerande eller utåtagerande mot djur t ex. Vad har sagts. Har instruktionen om att ta bort Essie vid utåtagerande beteende byggts på utåtagerande eller utåtagerande mot djur specifikt...Det finns leverantörer Utbildare aktörerna är egna föreragare. Vill man utbilda egen hund så är det en utbildare man kontaktar t ex. Svaret skulle bli väldigt långt om hela kedjan skulle gås genom. Men hur som så om de t ex bara angett att hon är/kan vara utåtagerande så är det inte ett direkt nej.Mot djur stopp röd lampa. De har troligen gått tillsammans på utbildningen,men den juridiskt vuxna har haft huvudmannaamsvaret. Vad som sagt/visats under utbildningen vet vi egentligen inte.. Ekipaget har godkänts på några grunder, för de ej inblandade okända då man inte sett processen.Spekulera kan man göra,men det blir spekulationer. Tror ej att J har omhändertagit hunden i samråd med huvudmannen.När sågs hunden senast faktiskt? Var det den kvällen eller tidigare senast? Hjulspåren på gräset,om det vore så det skett,kanske gräset borde vara lite nedtrampat efter person och hund.Kort gräs lite kvällsfuktigt. En tanke bara

Vet inte om jag blev så mycket klokare, tyvärr.

Två saker som kan göra skillnad är:

P bodde inte med A, även om han var folkbokförd på adressen. Han lägger ansvaret på assistenterna och anser sig oskyldig.

P var inte registrerad som ägare när Essie försvann. Han gjorde det efter några veckor sedan han läst i tråden. Den som stod som ägare innan var Kennel Ledsagaren och om JS har varit ägare dessemellan har vi inte fått fram.

Och jag undrar fortfarande om det som Saga tog reda på, att eftersom Essie var psykisk hälsa hund måste föraren dvs A själv kunna sköta hunden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Kan som fd anställd berätta att spåren kom fram efter att Essie försvann för att nån åkte runt och letade.

Hej och välkommen till tråden! Du är den första som öppet gått ut med att du jobbat där. Hoppas du vill berätta mer, fylla i luckorna.
Citera
2024-09-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

P bodde inte med A, även om han var folkbokförd på adressen. Han lägger ansvaret på assistenterna och anser sig oskyldig.

P var inte registrerad som ägare när Essie försvann. Han gjorde det efter några veckor sedan han läst i tråden. Den som stod som ägare innan var Kennel Ledsagaren och om JS har varit ägare dessemellan har vi inte fått fram.

Och jag undrar fortfarande om det som Saga tog reda på, att eftersom Essie var psykisk hälsa hund måste föraren dvs A själv kunna sköta hunden.

Hej och välkommen till tråden! Du är den första som öppet gått ut med att du jobbat där. Hoppas du vill berätta mer, fylla i luckorna.
Ja tycker att ni har gjort ett bra jobb men självklart stämmer inte allt. Angående Essie vet jag inte mer än någon annan här men att man lyckats dra åt sig fame genom tv, artiklar, grupper och inte faktiskt letat efter hunden säger kanske en hel del.
Citera
2024-09-06, 01:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Ja tycker att ni har gjort ett bra jobb men självklart stämmer inte allt. Angående Essie vet jag inte mer än någon annan här men att man lyckats dra åt sig fame genom tv, artiklar, grupper och inte faktiskt letat efter hunden säger kanske en hel del.

Jo, det har vi förstått. Den löjligt höga hittelönen dessutom.

Kan du berätta något om hur Essie hade det. Hur mådde hon? Hur mycket behövde hon skyddas? Fick hon rastning? Var hon någonsin ledig?

Instruktionerna till er assistenter har jag inte blivit klok på. Skulle ni förutse när A var på väg att få utbrott och skicka dit henne då eller skulle ni ta undan henne?

Och vad tror du hände med henne? Gissningsvis?
Citera
2024-09-06, 06:27
Medlem
Citat:

P är A's juridiska person,så då faller det på P ang undertecknandet och ansvaret.
Vad gäller JBV om det är det du menar med att P inte stod som ägare. Så är det i sig inget alarmerande
Citera
2024-09-06, 09:10
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Det troligaste är att JS och familjen har kokat ihop denna soppa. Båda parter vinner på detta upplägg. Därför finns det en chans att Essie lever och är omplacerad hos någon av JS hundkontakter.

Vad jag kommit fram till efter att noga ha följt fallet.

Har inte släppt din hypotes, bara att jag tror mer på att JS har varit med och arrangerat något.
Exakt.
Men dock inte hos J.S hundkontakter
Citera
2024-09-06, 13:30
Bannlyst
Citat:
Jo, det har vi förstått. Den löjligt höga hittelönen dessutom.

Kan du berätta något om hur Essie hade det. Hur mådde hon? Hur mycket behövde hon skyddas? Fick hon rastning? Var hon någonsin ledig?

Instruktionerna till er assistenter har jag inte blivit klok på. Skulle ni förutse när A var på väg att få utbrott och skicka dit henne då eller skulle ni ta undan henne?

Och vad tror du hände med henne? Gissningsvis?

Det du citerar till, verkar mysko för mig...
Det som sägs motsäger det andra...
Dessutom inte svara på frågor utan pratar i gåtor...
Vem påminner det om när det gäller det vi diskuterar här.....
Mycket dumt att säga f.d anställd Dessutom, en sådan tror jag hade sagt att jag vet en som arbetat där...
Liknar mer en med Hybris o narcissister har den läggningen, detta är vad jag tror alltså..
Sen när du nu citera sist på så kort varsel...
Jag tror inte alls att det är en f.d anställd, till upp till höger när konto är skapat...
Citera
2024-09-06, 14:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Mycket dumt att säga f.d anställd Dessutom, en sådan tror jag hade sagt att jag vet en som arbetat där...
Liknar mer en med Hybris o narcissister har den läggningen, detta är vad jag tror alltså..
Jag tror inte alls att det är en f.d anställd, till upp till höger när konto är skapat...

Förstår inte vad du menar, eller varför du citerar mig och inte personen det gäller.

Om det är en fd anställd eller ej kan vi inte veta, men vi får väl se vad personen säger och om det verkar trovärdigt.

Att bilspåren gjorts av någon som sökt är ny info för mig i alla fall.
Citera
2024-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Förstår inte vad du menar, eller varför du citerar mig och inte personen det gäller.

Om det är en fd anställd eller ej kan vi inte veta, men vi får väl se vad personen säger och om det verkar trovärdigt.

Att bilspåren gjorts av någon som sökt är ny info för mig i alla fall.
Kanske berätta vilken tidsperiod mellan tumme och pekfinger denne jobbat där..
Är det bekräftat att hunden försvann den specifika kvällen av någon?
Citera
2024-09-06, 16:51
Medlem
larkascendings avatar
Citat:

Osäkert vilka som var där kvällen när Essie påstås ha stulit. Har läst uppgifter om att en assistent höll på natta A och att hon då fick sms att hunden var borta. Om P var där eller ej vet vi inte.

Var någonstans har du läst detta?

Det som står i EP är bara följande

Citat:
Mamma Charlotte arbetar sedan dess i hemmet som anställd för att vårda sin dotter. Det finns alltid minst en till i personalen på plats.

EP har pratat med en person som är anställd och som jobbade den kväll då Essie försvann. Hon vill egentligen inte tala med EP, men säger att hon fick veta genom ett sms att hunden var borta.
Citera
2024-09-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Var någonstans har du läst detta?

Det som står i EP är bara följande
Att PA som arbetade aktuella kvällen då Essie försvann har uppgett att hon var med A och hjälpte till med nattbestyren, sen ang smset PA fick om att Essie var försvunnen tolkar jag som att det mottogs efter arbetstidens slut och PA lämnat arbetsplatsen.

Om du arbetar natt och är kvar så behövs inget sms för att motta infon om Essie's försvinnande, då uppger du att:

Jo Essie försvann under kvällen och A fick sova utan Essie ( för det var bestämt att Essie skulle sova med A )

Är du på plats behövs fan inget sms.
Säger som de flesta självtänkande människor,

Här ligger VERKLIGEN en hund begraven!!!
Citera
2024-09-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror tvärtom,kunde inte hålla sig längre och skapade ett konto på flashback…ville få ur sig någonting….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in