2024-09-11, 23:16
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Han kom inte ens på Oldsbergs begravning. Fin man den där Hellberg.

Vet du varför han inte kom, eller försöker du sprida ett påhittat narrativ?

/AI
Citera
2024-09-12, 14:31
Medlem
Han var väl inte bjuden?
Citera
2024-09-12, 15:35
Medlem
Vem har inte en tillstymmelse till mörk sida? Vem tar inte ett extra glas någon gång?
Han var en skicklig programledare och stor Tv-personlighet och för detta ska han ihågkommas. Begåvad och kvick i repliken.
Han hade ju inte så mycket med Metoo att göra. Och vad den rörelsen beträffar så är det flera kvinnor som dömts för grovt förtal och falsk tillvitelse.
Citera
2024-09-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Vem har inte en tillstymmelse till mörk sida? Vem tar inte ett extra glas någon gång?
Han var en skicklig programledare och stor Tv-personlighet och för detta ska han ihågkommas. Begåvad och kvick i repliken.
Han hade ju inte så mycket med Metoo att göra. Och vad den rörelsen beträffar så är det flera kvinnor som dömts för grovt förtal och falsk tillvitelse.

Så är det ju.
Även gosgubben Kroner antydde ju att han kunde skälla ut nån ibland då det är han som får all skit.

Men så har det nog varit i alla tider. Hyland är ju en klassiker. Även den fete skåningen Evald Persson sägs ju ha varit ett riktigt svin på sin tid. Tror nästan det krävs för att bli framgångsrik.

Men tycker det är bra att det lyfts fram att han kunde vara odräglig trots sin varma blick.
Citera
2024-09-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Björn Hellberg gick aldrig på Ingvar Oldsbergs begravning. Skälet var svåra smärtor efter en fallskada.

Men
den 50 år långa relationen ska ha blivit rejält infekterad när Björn Hellberg var på plats när ”På spåret” fick pris som tidernas underhållningsprogram av TV4 – och Ingvar Oldsberg inte ens blev bjuden.

– Det tyckte pappa var jävligt konstigt och efter det pratade de inte, säger sonen Staffan Oldsberg till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...g-fore-sin-dod

Han hade väl troligen gått på begravningen om det inte varit för fallskadan.

Å andra sidan: Om det verkligen skurit sig helt mellan dem så att all kontakt upphört, så kanske det hade känts konstigt att gå på begravningen. Vem vet?

Om Hellbergs berättelse om vad som hände stämmer så tycker jag inte heller att han gjorde ett så allvarligt fel. Han bjöds in till TV4 för att ta emot ett pris för sin insats i "På Spåret". Han förutsatte närmast som en självklarhet att Oldsberg också var inbjuden. Det var först när han var på plats och programmet snart skulle börja som han förstod att så icke var fallet. Och då bedömde han att han inte gärna kunde vända och gå, utan han medverkade.

Så de som betedde sig som svin var återigen TV 4.
Citera
2024-09-12, 17:51
Medlem
bingeonvogues avatar
Jag kan tänka mig att Hellberg ville hålla lite avstånd från honom med tanke på hans personlighet.

Det är precis som att ha en jobbig kollega vars personlighet inte klickar med ens egen, då vill man bara vara professionell och göra sitt jobb men på sin fritid vill man helst inte umgås med personen. Man kan ha en ytlig vänskap men inte mer.

Det behöver inte betyda att Björn Hellberg var otrevlig mot Ingvar Oldsberg, det måste inte vara svart eller vitt. Det normala är väl att man är trevlig och man kan samarbeta osv - och det räcker. Om jag träffar en person som jag stör mig på vet jag bara att jag inte ska tillbringa så mycket tid med denna person helt enkelt.
Citera
2024-09-12, 20:12
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Ja han sa att han var skadad/sjuk.
Citera
2024-09-13, 01:13
Medlem
outback4s avatar
Varför var inte Fredrik Belfrage med i dokumentären? Blev FB oxå ovän med Oldsberg på slutet?
Citera
2024-09-13, 04:51
Tycker varken bu eller bä om Oldsberg. Men jag ogillar att man snackar skit om någon som inte kan försvara sig. Hans barn borde inte ställt upp på det här.

Oldsberg ville göra en kul grej för sina kompisar, efter sin död. Nu blev det en okul grej istället, där man karaktärsmördade honom.
Citera
2024-09-13, 05:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waconda
Han var väl inte bjuden?
Jo. Det var han. Staffan beklagade sig t.o.m. över det och att han inte riktigt köpte Björns förklaring.
Citera
2024-09-13, 05:18
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Det var han. Staffan beklagade sig t.o.m. över det och att han inte riktigt köpte Björns förklaring.
Staffan klagar mycket, men han borde hålla det inom familjen. Att han och hans systrar ställde upp på det här är inte ok. Man talar inte illa om de döda, speciellt inte sina egna.
Citera
2024-09-13, 06:47
Medlem
mrmiltons avatar
Klassiskt narcissistiskt svin med alkoholproblem. Gubben är död gott så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in