2024-09-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Ingvar Oldsberg var i decennier Sveriges mest älskade programledare och skapade bland annat tv-klassikern På spåret. 2022 går han bort, 76 år gammal. Efter hans död dyker ett märkligt arv som liknar "På spåret" upp riktat till hans son och några av hans närmaste vänner Lasse Kroner, Lennart "Hoa Hoa" Dahlgren och Staffan Oldsberg,

Såg första avsnittet igår och tyckte det var riktigt intressant och formatet får mig att känna nostalgi från 90-talet, jag tycker alla inblandade i avsnittet är sköna och bra människor vilket såklart bidrar till serien, jag tycker det är ett grymt kul tilltag av Ingvar Oldsberg att sätta upp ett verklighetens "På spåret" till sina vänner jag ser framemot nästa avsnitt.

https://www.svtplay.se/video/ja4g91Z...t-okanda-arvet

Edit: Serien handlar om Ingvar Oldsbergs liv också, från och med att han startade med TV blandat med denna "På spåret"-inspirerade rundtur i Europa för sina bästa vänner och son.

Någon som sett avsnittet, och vad tycker ni?

Oldsberg hade en mörk sida också som programmet glädjande nog tog upp.
Oldsberg imponerade inte på mig, jag såg igenom honom.
Citera
2024-09-11, 00:04
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Nu har jag inte sett programmet men om jag fatta dig rätt så var inte hellberg med?! dom hade visserligen en stor konflikt på slutet men dom var ju ett jäkla radarpar under ett antal år. låter jäkligt märkligt att han inte var med och hyllade..

Han kom inte ens på Oldsbergs begravning. Fin man den där Hellberg.
Citera
2024-09-11, 07:09
Medlem
DyngSmElls avatar
Såg dokumentären igår, kändes ärlig och genuin inte något försök att svartmåla.
Att karln var alkoholist och hade ett jävla humör har varit känt i åratal.

Många gubbar helst av den äldre skolan i högre positioner stämmer väl in på beskrivningen som dom porträtterade , alkoholister, frånvarande fäder, hyfsat bra fasad utåt, helt omöjliga att resonera med deras ord är lag, styr med järnhand där väldigt få törs säga ifrån och dom som gör det får kicken alternativt ett helvete på sin arbetsplats så dom "självmant" går.

Hur har reaktionerna från familj och medverkande sett ut?
Citera
2024-09-11, 07:39
Medlem
Twitterturkens avatar
Programmets höjdpunkt var nog när de tog upp att vissa hatade Oldsberg, när man fick se Kronérs reaktion.
Han verkade ganska träffad av den beskrivningen själv, fyfan vad osympatisk Kronér verkar vara.
Citera
2024-09-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87

Hellberg menade ju på att han var sjuk vill jag minnas.. men klart att det ligger en hund begraven där.. dom hade nog ingen bra relation på slutet.. men ändå skippa en begravning med deras historia känns ju inte ok..
Citera
2024-09-11, 09:22
Medlem
Har haft med Oldsberg att göra i en produktion, vilket asshole.
Funderar lite om Hoa-Hoa vore lika allmänbildad om han vore med ”på spåret” idag.
Ni vet… kompisar emellan.
Citera
2024-09-11, 09:47
Medlem
Kan vi alla dränka SVT i mejl att vi vill se Hoa-Hoa igen ”på spåret”
Nu har han tackat ja till Oldsbergs dokumentär, så SVT har honom på tråden.

Fråga till Hoa-Hoa, fick du facit av Ingvar?
Om inte, kan du ställa upp i, på spåret, så vi får reda på om du verkligen är så smart.
Citera
2024-09-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Han var ju skadad och har gått ut med det gång på gång på gång.

Oldsberg behandlade Hellberg som skit och dem var inte vänner mot slutet. Hellberg är en väldigt ödmjuk, ärlig och vänlig man och Oldsberg utnyttjade det. På samma sätt som han utnyttjade alla sina kollegor för att själv skina.

Passade att hans son tog upp kontakten när arvet snart skulle fördelas.
Citera
2024-09-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Typisk ståpissare som sprinklar sitt piss överallt.

Jag tror inte Oldsberg var så hatad, men det var väl mest det ordvalet som var lite hårt.

Eller snarare, han va tydligen inte så älskad som många tror. Han va ju ett svin på jobbet tex.
Citera
2024-09-11, 14:31
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
Oldsberg hade en mörk sida också som programmet glädjande nog tog upp.
Oldsberg imponerade inte på mig, jag såg igenom honom.

Vem har inte en mörk sida av sig själv?
Citera
2024-09-11, 17:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Eller snarare, han va tydligen inte så älskad som många tror. Han va ju ett svin på jobbet tex.

Jag har hört från infödda Göteborgare att han också var ett svin på fyllan.
Citera
2024-09-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Medhåll.
Ingvar gillade att dricka alkohol ibland..vem fan gör inte det?
Helt uppenbarligen var inte hans alkoholintag av sådan dignitet att det påverkat hans extremt framgångsrika karriär speciellt mycket.
Ingvar gillade inte folk som var odugliga på sitt jobb..vem fan gillar sådant?
Att han inte var närvarande hemma i den utsträckning som han borde varit har han gemensamt med varje man från den generation som Ingvar tillhörde.

90 procent av kritiken emot Oldsberg är för fan bara kvalificerat trams.
Prinsessa på ärt krokodiltårar från folk som han permanent överglänst.
Japp ! Enig 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in