Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Alla tvåhjuliga fordon som har hjul med liten diameter är extremt svåra att manövrera jämfört med dom som har större hjul.
Små hjul är bara lämpliga på HELT SLÄTT UNDERLAG typ betonggolv, att du klarar dig bra beror troligen på att du har både bra balans och konsekvenstänk.
Det enda som är bra med en elspark är den låga tyngdpunkten.
Det skulle vara krav på förarbevis för dom här leksakerna, då skulle det finnas åldersgräns, någon form av utbildning, ett bevis att förlora om man missköter sig och möjlighet för polisen att lagföra dom som inte framför dom på ett ansvarsfullt sätt.
Det blev krav på försrbevis för vattenskotrar till slut, av en anledning...
Jag tycker dom är lätt att hantera, går bra att åka på flesta underlag, åker i både elljusspår som lättare packade grusvägar pch knagglig asfalt och kullersten.
Men du kan såklart inte åka offroad med en elsparkcykel.
Och du får anpassa farten egter väglaget och ha ögonen med dig.
Jag kör ansvarsfullt. Saktar ner vid möten av barn och hundar. Saktar ner vid nedförsbackar, kurvor och svängar. Signalerar när jag ska svänga och åker på den sida av vägen jag ska svänga å.
Jag försöker tänka lite som jag skulle köra en bil eller moped i trafiken, låter lite överdrivet men har klarat mig från olyckor.
Jag håller med om att förarbevis hade varit något, folk kör som om dom har stulit prylen och den passar inte som höghastighetsfordon. Jag tycker att 25km/h är tillräckligt, nästan lite för snabbt för ett sånt fordon.