2024-09-12, 01:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
En största hataren i tråden hade återigen fel om chipmärkningen. Nej, det behöver inte vara en veterinär i närheten när godkända chipmärkare chippar hundar.
Du kan tom chippa din hund i hemmet med den av jordbruksverkets godkända chipmärkare.

Den störste hatare borde även rimligtvis veta att läkarjournaler är sekretesselagda och att man inte kan länka till några bilder....
SUCK!

Du utser alltså dig själv största hataren i tråden. Tja, det kanske stämmer bra det. Korkad och okunnig så det förslår är du i alla fall!

Här kan du i alla fall läsa att det är precis som jag skrev.

Citat:
Vem får göra chipmärkning av hund?
Det är bara veterinärer och personer som har gått en särskild, godkänd utbildning som får chipmärka hundar. OBS - Sedan hösten 2023 får chipmärkning av hund endast utföras om det finns en veterinär i närheten.

https://www.anicura.se/vara-tjanster/hund/id-markning/

Som vanligt har du ingen koll på någonting och sprider bara en massa skit!

Det börjar bli smått komiskt hur du och några andra som liksom du är riktiga idioter, gång på gång inte lyssnar på oss som vet vad vi talar om, och gör bort er storligen varje gång genom att visa hur otroligt okunniga och korkade ni är. Ni lär er aldrig.

Ingen veterinär kommer ställa upp på att chippa om Essie, för det är ett allvarligt brott på flera olika punkter och det skulle riskera veterinärens hela karriär och dessutom innebära avsevärda straff för medverkan i och döljandet av en assistanshund värd över en kvarts miljon kronor.
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-12 kl. 02:01.
Citera
2024-09-12, 01:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Den störste hatare borde även rimligtvis veta att läkarjournaler är sekretesselagda och att man inte kan länka till några bilder....
SUCK!

Nu var det ju du som utsåg dig själv till den största hataren.
Men det finns alltså inga bilder på dessa bett!? Så vi vet egentligen ingenting om hur det faktiskt är med den saken. Du kanske skulle ta och tagga ner din aggressivitet och sluta sprida en massa skit om saker du inget vet!
Citera
2024-09-12, 02:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Tänjer på regler.
Vad jag tror har hänt?
Tror man för mycket på någonting så blir det till slut en sanning.

Det enda med all säkerhet som kan sägas till dags dato,är att hunden inte finns kvar på adressen.

Jag vill bara veta vartåt du lutar. Du behöver inte ta det så allvarligt.
Citera
2024-09-12, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var du själv som refererade till att du läst inlägg och sammanfattningar från början.

Då kanske du inte heller skall ifrågasätta vad jag, som är insatt i saken, skriver om det.

När du är lika ifrågasättande mot de som kränker mig och andra som inte är här och försvarar sig, så kan du komma dragandes med din moralpredikan, innan dess är du bara lika fattig som övriga troll.

Också extremt klent att du i en mening ger dig på mig som person, för att i nästa beklaga dig över att inte allt i mina inlägg handlar uteslutande om Essie, som "hunden" heter, ifall du nu fortfarande inte fattat det.

Du påstår att du är intresserad av fakta, men så är det bevisligen inte. För så fort jag presenterade fakta, fakta om hur Länsstyrelsen hanterat ärendet, då är din omedelbara kommentar "bryr jag mig inte om överhuvudtaget".

Fakta är att när hunden försvann så hade familjen ingen som helst kännedom om att Länsstyrelsen hade fått någon anmälan.

Och Länsstyrelsen tog, i direkt strid med vad smurfsmurf och några fler ljuger om i tråden, beslutet i mitten av juli att INTE göra något hembesök och att lägga ner ärendet. Vilket var den informationen som familjen fick ett par tre veckor efter försvinnandet.

Hade du varit intressad av fakta och sanning hade du varit kritisk emot lögnerna som sprids, istället för emot att lögnerna som sprids emotsägs med just sanning och fakta!

Vad har det med hunden att göra om jag läst här på denna tråden ifrån början o sammanfattning, är att skaffa mig en uppfattning Vad detta handlade om..
Mycket blaha som inte har med hunden att göra..
Enligt polisanmälan som inkom den 21/7-2024 så var det anonymt gjord.
Där det framgår att dottern är utagerande mot hunden.. Eftersom anmälan är anonym så kan det vara vem som helst, men det som står i den är någon som vistas i hemmet iallafall..
Lite konstigt att anmälan inkom då, tycker jag är konstigt...
Finns annan information om andra saker att finna, som inte har med anmälan att göra..
Därför tror jag en hel del på vad SmurfSmurf sammanfattar då jag själv hittat liknande information själv, kanske samma dokument som sammanfattningar innebär...
Jag vill veta så mycket som möjligt, därför söker jag utanför flashback, då det som sagt är mycket trådsanning här om egentligen ingenting...
Finns mycket annan info som inte finns här överhuvudtaget..
Jag brukar skriva att jag tycker eller tror om vissa saker.. vissa frågar jag om när påståenden är luddiga.
Citera
2024-09-12, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi har diskuterat om chipmärkning tidigare. Det är inte svårt att chippa om. Det finns nog många veterinärer och djurvårdare som skulle ställa upp på det för att skydda Essie. Det går att göra i lokalbedövning.

Det har kommit invändningar att då blir veterinären av med legitimationen men så lätt går inte det. Det kan även vara en pensionerad veterinär.

För att bara ta ut ett chip räcker det med tillgång till chipläsare och lokalbedövning. Ex vis en sjuksköterska eller tandläkare kan göra det.

Vad gäller kameraövervakning har vi diskuterat även det tidigare. Det handlar om +30 kameror inne, i alla rum utom toa. Någon var där och tittade, det fanns minst 7 kameror ute och en del är riktade mot gatan vilket definitivt är olagligt. Ska finnas bilder på gatan mot framsidan.

Vad som är olagligt med kameraövervakningen inne är att det är en arbetsplats. Det ska inte överensstämma med arbetsmiljölagstiftningen. Personalen har fått veta att kamerorna inte fungerar, men de menar att de sett de är igång.

A har assistans dygnet runt och är inte ute ensam.

Har dock inte satt mig in i några detaljer här. Tycker bara det är creepy och tyder på ett otroligt kontrollbehov. Inte av A utan det är personalen som ska kollas. P höll på med detta på boendena också.

Vad gäller polisutredningen får vi helt enkelt ge oss till tåls. Om de anser att man ska fortsätta utreda stöld kan de öppna den delen av utredningen igen. Misstänker de bedrägeri kan de utreda det utan att någon anmält osv.

Brott mot tystnadsplikten vad gäller assistenterna tror jag inte det kan bli fråga om. Vi har Lex Maja som ger dem rätt att anmäla när djur far illa. De blev intervjuade i EP men då gäller källskyddet.

Hur det blir med P, som i egenskap av förvaltare, har hängt ut A och brutit mot tystnadsplikten låter jag vara osagt.

Om du vill ha fakta om A och inte litar på alla anmälningar, kan du söka igenom dokumentationen från IVO. Där finns ett utdrag av ett läkarintyg där A beskrivs. Hon gör blixtsnabba utfall. Använder kniv, hammare och eltejp. Den minimala tvekan jag hade angående As våldsamheter, att det kan ha varit överdrivet, försvann när det kom fram.

Har från första början försökt ta reda på vad som hänt. Det är inte fråga om hat, har ingen anledning till det, speciellt inte mot A. Hon är ett offer i sammanhanget precis som Essie. Tycker familjen sviker henne som nekar henne både utredning och medicinering.

Om du kollar Flashmaners posthistorik kommer du se hur han håller på i andra trådar. Samma kör med pannsmällar, faktaresistens och alla är hatare och idioter.

Ja ja ja....

Men kan du svara på frågan om du tycker det är lämpligt att A har djur inklusive motivation.

De här bettskadorna måste ju vara dokumenterade även om vi inte fått se journalutdrag pga sekretessen.

Jag tror att du har missuppfattat vad jag skrev om dina sammanfattningar, det är positivt menat då jag hittar dokumentation utanför flashback..
Svaret var ju att jag citera flashmaner, då jag vet att du har rätt i mycket som jag läst och hittat själv på nätet..
Hittat en polisanmälan som är upprättad 21/7-2024, som jag tycker är lite underlig, dessutom anonymt så det kan vara någon som vet en hel del, eller för att misskreditera dottern tror jag...
Citera
2024-09-12, 03:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Vad har det med hunden att göra om jag läst här på denna tråden ifrån början o sammanfattning, är att skaffa mig en uppfattning Vad detta handlade om..
Mycket blaha som inte har med hunden att göra..
Enligt polisanmälan som inkom den 21/7-2024 så var det anonymt gjord.
Där det framgår att dottern är utagerande mot hunden.. Eftersom anmälan är anonym så kan det vara vem som helst, men det som står i den är någon som vistas i hemmet iallafall..
Lite konstigt att anmälan inkom då, tycker jag är konstigt...

Nej, den anmälan kommer inte från någon som vistas i hemmet. Den kommer högst sannolikt från ett internettroll.
Anmälan kom inte förrän efter det blivit känt i media, och den som gjorde anmälan gjorde den till polisen i Jönköping, och visste varken hur gammal dottern var eller vilken diagnos hon hade.

Så nej, det är utan tvekan en okynnesanmälan.

Citat:
Finns annan information om andra saker att finna, som inte har med anmälan att göra..
Därför tror jag en hel del på vad SmurfSmurf sammanfattar då jag själv hittat liknande information själv, kanske samma dokument som sammanfattningar innebär...
Jag vill veta så mycket som möjligt, därför söker jag utanför flashback, då det som sagt är mycket trådsanning här om egentligen ingenting...
Finns mycket annan info som inte finns här överhuvudtaget..
Jag brukar skriva att jag tycker eller tror om vissa saker.. vissa frågar jag om när påståenden är luddiga.

Märkligt att du påstår saker som vore de fakta, när du egentligen inte har en aning om saken, om det nu är så att du är intresserad av fakta, och inte att sprida en massa desinformation. Ditt påstående om att den som gjorde polisanmälan är någon som vistas i hemmet är ett sådant exempel. Det har du ingen aning om och den personens okunskap om dottern visar tydligt på motsatsen.
Citera
2024-09-12, 07:58
Bannlyst
Citat:
Nej, ingen veterinär skulle göra det. Ingen veterinär skulle riskera hela sin karriär på en sådan allvarlig handling som är både kriminell och strider emot djurskyddslagarna. En djurvårdare skulle definitivt inte göra det, då hen saknar kunskap för ingreppet, precis som veterinären inte får lov att utföra ingreppet, och inte heller skulle riskera sin karriär på ett sådant tilltag.

En sådan kriminell handling i strid med djurskyddslagen är verkligen ingenting som vare sig polis eller jordbruksverket skulle ta "lätt" på. En veterinär som begår en sådan handling kan lugnt räkna med att bli av med sin legitimation, detsamma gäller en djursjuksköterska.

Nej, det räcker inte.

Vem som helst "kan" göra det. Men det är inget argument för att en veterinär skulle göra det.
Tvärtom är en veterinär den sista som skulle göra det, eftersom en veterinär är den som riskerar allra mest på att göra det.

Rent påhitt, som så ofta från detta troll.
Finns ingen lag mot att specifikt rikta en kamera mot gatan. Den är helt laglig så länge den inte filmar utanför tomten. Detta har också förklarats många gånger i tråden. Men det låtsas trollet inte om.

Återigen bara en massa trams och påhitt. Så gott som alla människor är fullt medvetna om att det är mycket vanligt med kameror på arbetsplatser.

Tänk ett sådant aningslöst litet troll, som tror att en personlig assistens kan gå ut på sociala medier och grovt förtala sin egen brukare, utan att det skulle utgöra ett brott mot tystnadsplikten

ASGARV! Vilken tystnadsplikt menar du att han brutit emot och på vilket sätt menar du att han har brutit emot den tystnadsplikten? Du har som vanligt ingen koll på någonting och sitter bara och skriver en massa påhitt och trams, hela tiden. Lögner lögner lögner, i ett.

@Lilla-Plutten, Flashmaner gillar sanning och fakta, hen gillar inte lögner, skitsnack och förtal. Om du kollar Flashmaners posthistorik, så ska du se att det är många lögner som avslöjas och mycket fakta som kommer fram.

Försök hitta fakta bakom smurfsmurfs anklagelser och smutskastning mot familjen, så får du se hur det går. Det finns nästan ingenting. Ta bara ett sådant exempel som att smurfsmurf alldeles ovan påstår att det finns fler än 30 kameror. Var finns den faktan? Eller att smurfsmurf påstår att pappan i egenskap av förvaltare brutit mot tystnadplikten. Var finns den faktan? Enligt vilken lag då? Nej, just det, förvaltare lyder inte under någon lag om tystnadsplikt. Det är något som smurfsmurf hittat på. För att därefter helt utan några som helst konkreta argument smutskats inte bara familjen utan också Flashmaner.

Såväl Hundhjälpen som Svenska BrukshundKlubben har godkänt dottern som brukare till Essie. Detta efter ca ett års samarbeten, utbildningar och tester. Extremt få djurägare genomgår så rigorösa kontroller som dottern har gjort. Om det är någon som bevisat sin lämplighet att "ha" djur, så är det hon och hennes pappa.

Återigen, jag lutar mig mot fakta, smurfsmurf lutar sig bara mot påhitt och hatiska åsikter.

Får jag fråga var är fakta när det gäller Essie..
Jag tror mig att inte läsa något om hunden, utan mer uppe i det blå som inte har med Essie att göra överhuvudtaget...
Citera
2024-09-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag vill bara veta vartåt du lutar. Du behöver inte ta det så allvarligt.
OM är ett ord som jag kommer använda i detta inlägg.Detta gäller från datumet hon försvann.
1 Essie lämnade huset/tomten levande genom det omtalade hålet,och faktiskt sågs senast på tomten.
: Den inre kretsen kring henne,dvs någon som känt till förhållandena i huset.
Någon har pratat om det, någon snappat upp det.
Har det varit en bekant röst som kallat på henne,så behöver hon inte avgett något ljud/skall.
2 JS/HH skulle vara involverad i det,så sätter JS hela företagets framtid på spel. Det kommer alltid som oftast fram någonstans. När den bomben briserar så försvinner möjligheterna till SBK' del.
Dvs L tester Eximinationer och rekommendationer.dvs spiken i kistan
3 Det har varit känt utanför kretsen,och någon gått från ord till handling är minst troligt.
4 Har flyttats till annan ort av personen i nr 1
Möjligt
5 Hon finns inte i livet längre,det har gått 8 veckor och inte ett tecken som är känt iallfall.
6 Utlands spår nja skeptisk.såvida det inte är ombesörjt av .
7 Tystnaden är oftast talande, inte alltid men oftast.
Vart det lutar?
Utesluter 2,3,6
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-09-12 kl. 10:53.
Citera
2024-09-12, 10:26
Medlem
Citat:
Det senaste som kommit fram är att polisen fortfarande har utredningen om att Essie är stulen öppen, samt att det har tillkommit anmälningar som är relaterade till "konflikter" som uppstått i samband med denna händelsen. Dessa "konflikter" handlar om de brott mot tystnadsplikten och förtalet som bland annat tidigare personliga assistenter begått på sociala medier. Det har inte framkommit att det skulle finnas några motanmälningar mot familjen/pappan. Vilket annars är en sådan sak som polisen typiskt skulle berätta.

Det faktum att utredningen om stölden av Essie är fortsatt öppen, och att den inte har stängts eller ändrats till något annat (som skulle antyda att pappan/familjen dödat hunden) gör att det är tydligt att det är polisens uppfattning att Essie blivit stulen. Vad som skett därefter vet vi inte, och inte heller vet vi om polisen vet något om den saken. Men om polisen hade vetat något om den saken, så hade det förmodligen blivit känt.

Kort och gott kan man säga att det faktum att vissa polisutredningar inte föreligger, säger lika mycket som det faktum att vissa polisutredningar fortfarande är öppna.

Utredningen om att Essie är stulen, är fortsatt öppen.
Någon utredning emot pappan finns inte.

Det säger rätt tydligt vartåt det lutar.

Att det sedan finns en skara troll i tråden som paratiserar på rena fantasier, förändrar inte ovanstående fakta.
Hur vet du att det inte är någon utredning emot pappan?
Citera
2024-09-12, 10:32
Medlem
Citat:
En fråga? Var fick du att bilspåren gjorts av någon som letade efter hunden ???
Så de började alltså leta efter hunden omedelbart när den försvann.?
Jag har för mig att det var ungefär samtidigt som hunden försvann...
När vovven försvann gick folk ut och letade. Och i början av letandet så fanns inga bilspår. Men en kort stund efter fanns de. Och bilspåren är gjorda av någon som letade.
Finns inga andra spår som t.ex fotspår, tassavtryck osv.

En sak till ni inte diskuterat här är att i artiklarna går PÖ ut med ett gosedjur som hittades utanför busken där bilspåren var. De komiska i de hela är att de gosedjuret la PÖ ut själv som snyfthistorier och dramatisera de hela. Gosedjuret hittades vid samma plats som bilspåren men gosedjuret upptäcktes dagen efter…….?
Kom igen 🤭🤣
Citera
2024-09-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
När vovven försvann gick folk ut och letade. Och i början av letandet så fanns inga bilspår. Men en kort stund efter fanns de. Och bilspåren är gjorda av någon som letade.

En sak till ni inte diskuterat här är att i artiklarna går PÖ ut med ett gosedjur som hittades utanför busken där bilspåren var. De komiska i de hela är att de gosedjuret la PÖ ut själv som snyfthistorier och dramatisera de hela. Gosedjuret hittades vid samma plats som bilspåren men gosedjuret upptäcktes dagen efter…….?
Kom igen 🤭🤣
Nu börjar det likna något. Kanske det kan bli tyst på vissa i tråden till slut.
Citera
2024-09-12, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33

Kom igen 🤭🤣

Jag har trott hela tiden att P ligger bakom det hela... Är därför jag ifrågasätter de som kommer med påståenden att de vet..
Dessutom det du tar upp här är med gosedjur då bilden på Hjulspår finns där inget gosedjur!! Alltså ditlagt i efterhand isåfall..
Igår såg jag en polisanmälan gjord anonymt 21/7-2024 angående Essie och hur den hade det.
Alldeles nyss fick jag syn på hur P med våld klippte klorna på Essie, ända in så det började blöda
P förklarade att hundar känner inget ändå, de är som en rullstol.......

Vad är det för uttalande kan jag tycka, troligtvis har jag nog rätt hur P fungerar inombords...
Såna har jag läst mycket om inom psykiatri böcker..
Totalt livsfarliga är de, dessutom måste de få utlopp för att sitt inre gnager, och det börjar oftast med djur som inte har en chans ett tag...
Essie vid vuxen ålder vägde 21kg o den har inte en chans mot en som är ett Rovdjur inombords..
Har skrivit här innan i tråden vad jag tror om vilken personlighet det handlar om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in