2024-09-12, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han beställde 4 whisky och 3 FLASKOR vin 🍷….

Verkar som han övertolkat hans arbetsgivares ramverk:

https://www.frambemanning.se/hem-personal#Perks

Inget nytt under solen..
Citera
2024-09-12, 02:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vet man varför nämndekvinnan tycker det är okej med våldtäkter? Borde man verkligen sitta i en tingsrätt då?

Jag vill minnas att jag läste i domen att hon inte ansåg att åklagaren hade bevisat att det inte fanns eller kunde uppfattas som det fanns samtycke.

En riktigt knäpp kärring, givet alla bevis om mängden alkohol de drack och filmerna som fanns som bevisning.

Så ja, som någon skrev, det finns en särkild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper andra kvinnor. Och för denna nämndekärring lär det finnas ett speciellt hörn i den speciella platsen för kvinnor i helvetet. Det är ett som är säkert. Han kan förmodligen ingenting och tyckte att hon minsann skulle vara "fröken duktig" med en avvikande uppfattning.
Citera
2024-09-12, 04:05
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag vill minnas att jag läste i domen att hon inte ansåg att åklagaren hade bevisat att det inte fanns eller kunde uppfattas som det fanns samtycke.

En riktigt knäpp kärring, givet alla bevis om mängden alkohol de drack och filmerna som fanns som bevisning.

Så ja, som någon skrev, det finns en särkild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper andra kvinnor. Och för denna nämndekärring lär det finnas ett speciellt hörn i den speciella platsen för kvinnor i helvetet. Det är ett som är säkert. Han kan förmodligen ingenting och tyckte att hon minsann skulle vara "fröken duktig" med en avvikande uppfattning.
Håller helt med. Det bästa vore om hon utsattes för våldtäkt själv och fick känna på det.
Citera
2024-09-12, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vet man varför nämndekvinnan tycker det är okej med våldtäkter? Borde man verkligen sitta i en tingsrätt då?

Den kvinnliga nämndemannen Krista Femrell (SD) anser att brottet våldtäkt skall vara reserverat för personer med mörk hudfärg

https://vastragotaland.sd.se/wp-content/uploads/sites/331/2023/06/krista-femrell-sd-1-450x676.jpg
Citera
2024-09-12, 06:56
Medlem
Citat:

"På FRAM försöker vi alltid anordna så mycket roligt utanför jobbet som vi kan."

Feltolkat? Han verkar ha tolkat det ordagrant.
Citera
2024-09-12, 09:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
”Fel” ja, i Sverige måste man antingen skriva ett kontrakt innan varje samlag eller smygfilma hela förloppet för att vara säker på att inte dömas för våldtäkt. För någon riktig våldtäkt behöver som bekant inte äga rum för att man ska dömas för det här.

Så ja, han skulle ha smygfilmat allt.

Det hade varit lättare för honom att fråga "vill du ha sex med mig?" och få det nej han förväntade sig. Annars hade han knappast "trängt in i toabåsen och låst dörren" efter henne.
Citera
2024-09-12, 10:17
Medlem
nina906s avatar
Domen är så satisfying att läsa just för att målsäganden verkligen får den rättvisa hon förtjänar rakt igenom. Gubben blir sparkad från sitt jobb omedelbart och rätten behandlar hans historia som svammel. Det är han som får svettas och må dåligt, grubbla över vad han gjort och känna att hans liv är förstört. Som det ska vara!
Citera
2024-09-12, 11:25
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:

En 4a whiskey, inte 4 st.
Citera
2024-09-12, 11:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
För runt 20 år sedan eller däromkring så gjordes det en undersökning i USA om jurymedlemmar och våldtäktsmål. Man ville se vilka som var mer benägna att fälla en anklagad våldtäksman, män eller kvinnor, resultatet förvånade många då man förväntade sig att kvinnor skulle stå upp för sina medsystrar, men undersökningen visade precis tvärtom, kvinnor var mer benägna att fria än män var. Nu var ju detta länge sen och jag minns inte alla detaljer, men det teoriserades kring om det kunde vara något psykologiskt undermedvetet som låg bakom, typ "om detta kan hända henne så kan det lika lätt hända mig", och att många kvinnor därför då undermedvetet försöker hitta en anledning till varför offret ljuger, får skylla sig själv, eller någon annan anledning, hur verklighetsfrånvänt resonemanget än är, för att slippa erkänna sin egen utsatthet.

Kvinnor känner igen när andra kvinnor ljuger.
Inte svårare än så.
Citera
2024-09-12, 11:41
Medlem
Ännu en oskyldig man som döms pga någon jävla metoo-hora.
Citera
2024-09-12, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Den kvinnliga nämndemannen Krista Femrell (SD) anser att brottet våldtäkt skall vara reserverat för personer med mörk hudfärg

https://vastragotaland.sd.se/wp-content/uploads/sites/331/2023/06/krista-femrell-sd-1-450x676.jpg
Konstigt att hon är SDare. SD vill ju ha strängare straff över lag. Vilket är bra.
Citera
2024-09-12, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard

Ja jag tror inte utfallet blivit densamme om chefen hette Omar Abdullah.

Rätt intressant det där med SD.are och att vilja fria GM om denne är svensk. Vet vi GM:s politiska tillhörighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in