2024-09-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kvinnor känner igen när andra kvinnor ljuger.
Inte svårare än så.

Snarare kvinnor som omedvetet eller medvetet vill skaffa sig fördelar genom att fjäska för män.
Citera
2024-09-12, 12:30
Medlem
hängballens avatar
Hir hamnade dom på toaletten tillsammans?
Citera
2024-09-12, 12:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Snarare kvinnor som omedvetet eller medvetet vill skaffa sig fördelar genom att fjäska för män.

Du har inte så höga tankar om kvinnor, eller hur?
Citera
2024-09-12, 12:44
Medlem
Citat:
Du har inte så höga tankar om kvinnor, eller hur?

Jag ser dem som individer och inte som en och samma person.
En del kvinnor har könsbias. Som när de behandlar sina söner bättre än sina döttrar.

Annars så nej, jag ser inte kvinnor som tankeläsare med en högre utvecklad intuition.
Citera
2024-09-12, 12:45
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det hade varit lättare för honom att fråga "vill du ha sex med mig?" och få det nej han förväntade sig. Annars hade han knappast "trängt in i toabåsen och låst dörren" efter henne.

Det är ju brottets art som gör att han fälls.

Han har trängt sej in på toabåset och tilltvingat sej sex.
Anmäld och dömd på hennes utsaga om vad som hänt

Hade han trängt sej in i toabåset och givit henne 3-4 örfilar istället och
blivit anmäld så hade han INTE blivit fälld.

Beviskraven för misshandel är mycket högre än vid sexualbrott.
Citera
2024-09-12, 12:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag ser dem som individer och inte som en och samma person.
En del kvinnor har könsbias. Som när de behandlar sina söner bättre än sina döttrar.

Annars så nej, jag ser inte kvinnor som tankeläsare med en högre utvecklad intuition.

Som man, så besitter jag definitivt bättre kunskap än alla kvinnor i världen om hur det är att vara man.
Jag kan raljerar om kvinnor ibland också, men jag VET att kvinnor vet mer än mig om hur det är att vara kvinna.
Citera
2024-09-12, 13:23
Medlem
Vem våldtar någon på ett hotell, helt galet. Vilken tur att hon skrev till sina vänner. När det hinner gå ett par dagar så blir det svårare att bevisa våldtäkt. Tänk om hon hade gallskrikit från toaletten, vad pinsamt. Det hade varit skitenkelt att våldta någon. Det är ju ofta man står i kö bakom någon tjej nånstans. Jag hade ju bara kunnat passa på när hon ska in, låst efter mig. Hon hade blivit helt chockad säkert innan hon reagerar. Riktigt obehagligt hur lätt det egentligen är om man nu är sådan, vilket jag inte är.

Jag är ju nyfiken på varför hon gick med och ses efter jobbet? Fanns det något intresse eller vill hon bara visa att hon är social och kul tjej. Oavsett om det fanns intresse eller så är det fortfarande inte okej det han gjorde.
Citera
2024-09-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Den kvinnliga nämndemannen Krista Femrell (SD) anser att brottet våldtäkt skall vara reserverat för personer med mörk hudfärg

https://vastragotaland.sd.se/wp-content/uploads/sites/331/2023/06/krista-femrell-sd-1-450x676.jpg

Källa till ditt påstående.
Citera
2024-09-12, 13:32
Medlem
Håller med 🥲

Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja jag tror inte utfallet blivit densamme om chefen hette Omar Abdullah.

Rätt intressant det där med SD.are och att vilja fria GM om denne är svensk. Vet vi GM:s politiska tillhörighet?
Citera
2024-09-12, 13:40
Medlem
Citat:
Som man, så besitter jag definitivt bättre kunskap än alla kvinnor i världen om hur det är att vara man.
Jag kan raljerar om kvinnor ibland också, men jag VET att kvinnor vet mer än mig om hur det är att vara kvinna.

Jag är ju kvinna. Så då måste ju jag veta bättre. Eller hur?

Då har ju jag rätt och du har fel.
Citera
2024-09-12, 13:43
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Hir hamnade dom på toaletten tillsammans?
Han fyllde upp henne med vinet. Hon behövde gå på toaletten. Han följde obemärkt efter fram till utanför damtoan.
När hon öppnade båsdörren och gick in, så kom han efter, slet tag i den ännu olåsta dörren och gick in och låste sedan igen dörren!
Hon antingen vågade inte, eller kunde inte skrika på hjälp!
Citera
2024-09-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vem våldtar någon på ett hotell, helt galet. Vilken tur att hon skrev till sina vänner. När det hinner gå ett par dagar så blir det svårare att bevisa våldtäkt. Tänk om hon hade gallskrikit från toaletten, vad pinsamt. Det hade varit skitenkelt att våldta någon. Det är ju ofta man står i kö bakom någon tjej nånstans. Jag hade ju bara kunnat passa på när hon ska in, låst efter mig. Hon hade blivit helt chockad säkert innan hon reagerar. Riktigt obehagligt hur lätt det egentligen är om man nu är sådan, vilket jag inte är.

Jag är ju nyfiken på varför hon gick med och ses efter jobbet? Fanns det något intresse eller vill hon bara visa att hon är social och kul tjej. Oavsett om det fanns intresse eller så är det fortfarande inte okej det han gjorde.

När jag var 20 blev jag utbjuden av en 40årig överordnad på ett arbete på fika.
Jag trodde det hela var jobbrelaterat. Nu vet jag bättre men som 20åring gjorde jag inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in