2024-09-11, 23:42
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sen startar han en egen kyrka.
Inte otänkbart. Jag kan se framför mig hur han, familjerna Mercer och Murdoch, Koch, Musk och Thiel startar en bisarr AI-kyrka i Anthony Levandowskis anda.

Då kristen nationalism är djupt rotad i samhällskroppen, så existerar det säkert jättestarka incitament för alt-maktspelarna att satsa stort på en paternalistisk och moraliserande linje; en som bärs upp av religiösa övertoner från en avatar i perfekt tappning.
Citera
2024-09-12, 01:36
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slotify
Donald skakar tass med Harris under 9/11 service
https://youtu.be/FZOJ0kZeZDE?si=JTpXXs0eFs4RiNe-

Tyckte Trump såg nöjd ut ändå.
Därmed har Trump varit mer intim med Harris än med sin fru på senare år.
Citera
2024-09-12, 06:35
Medlem
klybans avatar
Kom på det nu att ett stort/gigantiskt avslöjande skulle komma och för ett litet tag sedan tillbaka.
Och nu kom jag på att jag inte hört något konstigt alls.

Någon som vet vad detta avslöjandet var som donalds pratade om?
Kom ens något?
Citera
2024-09-12, 07:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Valet av J.D Vance som Trump`s VP-kandidat var ett gigantiskt misstag av honom. Fattar inte varför han inte gick för en som tex Marco Rubio istället.
Citera
2024-09-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Valet av J.D Vance som Trump`s VP-kandidat var ett gigantiskt misstag av honom. Fattar inte varför han inte gick för en som tex Marco Rubio istället.
Koch network är stora bidragsgivare till GOP-kampanjen. De är väldigt konservativa och tvingade på Trump att ta Vance som vice som villkor för att han skulle få några pengar..
Planen var väl att Trump skulle locka röster, men tvingas släppa presidentposten efter ett tag på grund av sin ärftliga alzheimer, sen skulle Vance ta över och införa project 2025..
Citera
2024-09-12, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Därmed har Trump varit mer intim med Harris än med sin fru på senare år.

Det verkar så, stackars Melania, snygg het dam, kan få vem hon vill ...
Citera
2024-09-12, 10:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Inte otänkbart. Jag kan se framför mig hur han, familjerna Mercer och Murdoch, Koch, Musk och Thiel startar en bisarr AI-kyrka i Anthony Levandowskis anda.

Då kristen nationalism är djupt rotad i samhällskroppen, så existerar det säkert jättestarka incitament för alt-maktspelarna att satsa stort på en paternalistisk och moraliserande linje; en som bärs upp av religiösa övertoner från en avatar i perfekt tappning.

Fattar ingenting.. trodde miljardärerna var på Demokraternas sida.

Men jag tror att det är precis som du skriver. Och Truth Social låter som en perfekt modern social mötesplats för en kyrka. Så en nystartad kyrka kan kanske gå in och "rädda" sajten en lagom stund efter att clownen sålt sina aktier och bolaget kraschat.

https://newrepublic.com/post/183824/maga-republicans-cult-mode-trump-shooting-rnc
Citera
2024-09-12, 19:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
BRUTALT MOMENTUM; BIDEN TAR PÅ SIG EN MAGA KEPS OCH SUPPORTAR TRUMP!!!!!

https://twitter.com/TheGasStovee/status/1833948725921910867
Härlig sarkasm, lite komiskt att det finns de som inte förstår sarkasm och skämt.

Och support, nope, inte det minsta.(Inbillar du dig verkligen detta?)
Citera
2024-09-12, 20:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Koch network är stora bidragsgivare till GOP-kampanjen. De är väldigt konservativa och tvingade på Trump att ta Vance som vice som villkor för att han skulle få några pengar..
Planen var väl att Trump skulle locka röster, men tvingas släppa presidentposten efter ett tag på grund av sin ärftliga alzheimer, sen skulle Vance ta över och införa project 2025..
Har du några pålitiliga källor att visa till som backar ditt påstående om att Trump tvingades att välja Vance som sin running mate?

Hursomhelst, så tror jag att valet av Vance som sin VP-kandidat var ett stooort misstag av Trump. En som tex Marco Rubio hade varit 100x bättre.
Citera
2024-09-12, 20:11
Medlem
develis avatar
“She’s a fantastic person, great woman.”

" On social media, Loomer has stressed she doesn’t work for the political operation, saying she is “simply a loyal advocate” and believes Trump deserves “unconditional loyalty.”

Högerextremisten är visst med överallt.. inte bara vid debatten med Harris.

“He wanted me on the plane with him the day after he almost got assassinated. I was with him. I flew with him to the (Republican National Convention), so it could show that I’m a trustworthy person, I have his back,” Loomer said."

Åminnet ang 11 september och dess offer hedrades.

Med sig hade han kampanjansvariga och..

"Standing near them was another figure whose sway with the Republican nominee also cannot be discounted: the far-right provocateur Laura Loomer.

Of all the days to count Loomer as a travel companion, September 11 was notable.

Last year, she posted a video on social media claiming that the attack on the World Trade Center towers was an “inside job,” an illogical but pervasive conspiracy theory that continues to haunt the families of victims and survivors."

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/09/12/politics/laura-loomer-donald-trump-influence
Citera
2024-09-12, 23:12
Medlem
Anktalares avatar
Nu vågar han inte ställa upp på en debatt till, riktigt loser-mentalitet gubben har. Riktigt svagt.
Citera
2024-09-12, 23:46
Medlem
Flundran90s avatar
Inte sett Harris så mycket, men hon måste vara väldigt svag för att förlora mot Trump i år. Årets Trump hade Hillary Clinton käkat till frukost, med fil och flingor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in