Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Donald och Melania Trump lever i ett falskt och han betalar sin "fru" för framträdanden.
https://x.com/TheRealThelmaJ1/status/1833135841264435216
Trump verkar vara förtjust i Laura Loomer som flög ihop med honom till debatten i Philly.
Hon har helt gått mig förbi.
Är hon en DEI hire?
Eller hawk tuah, haha.
Trump, meganarcissisten, har iaf fått en groupie som viftar med högerextrema och konspiratoriska palmblad.
New Jersey golfklubb i fjol, Trump om Laura:
"You work hard, and you are a very opinionated lady. I have to tell you that, and in my opinion, I like that. And I appreciate all of your support, and everybody appreciates your support."
Hon la upp en video på Truth Social och beskrev hur hon gjorde slut med en kille för att han sa hon var för fokuserad på Trump.
" She told him that Trump was more important to her. “I have to say that was the end of that relationship.
"President Trump’s my number-one priority right now."
Trump promoted the video, commenting, "Thank you, Laura!
Innan republikanska valmötet i Iowa skrev Trump ett långt inlägg. ❤️
" en kvinna som är riktigt begåvad, och hon har varit fantastisk. Hon bara älskar kampanjen och älskar landet... Hon är en mycket viktig person, politiskt, men hon är faktiskt fri press i egentlig mening. Hon är fri press. Och hon har verkligen blivit vän med många stora patrioter i det här landet, Laura Loomer. Stå upp, snälla, Laura. Bra jobbat. Du gör ett bra jobb. Du vill försöka ha henne på din sida, eller hur? Mycket bättre. Nej. Hon är fantastisk. Tack, Laura. "
I mars 2024 var hon vid Mar-a-Lago.
Enligt rapporter lindade Trump sin arm runt hennes midja och sa att Loomer är " mjukare än hon ser ut ".
Loomer sa till Washington Post att hon inte "egentligen har så mycket liv" och om Trump inte vinner ytterligare en mandatperiod i Vita huset, " har jag ingenting."
I april 2023 sägs Trump ha bett medhjälpare att anställa Loomer för en roll i hans kampanj. JD Vance har dykt upp i hennes podcast.
Lynne Patton, fd senior rådgivare vid departementet för bostäder och stadsutveckling, nu Trumps senior kampanj rådgivare till Loomer: "Du är bäst, Laura. Fortsätt kämpa den goda kampen och fortsätt att lura alla."
Loomer främjar konspirationsteorier. Ofta antas dessa falska påståenden snabbt av Trump.
Trump antog även Loomers rasistiska attack mot Harris.
Sedan åtminstone december 2022 har Loomer upprepade gånger hävdat att Harris inte är svart. Harris är multiracial , född av en svart far från Jamaica och en indisk mamma.
Loomer upprepade påståendet igen på sin podcast i mars 2024:
"Det finns en gemensamhet mellan Letitia James, Kamala Harris och Fani Willis. De är alla ghettosvarta kvinnor, antar jag med undantag för Harris som är mer indisk än svart.”
21 juli, när Biden tillkännagav att han drar sig ur presidentvalet, postade hon en "påminnelse" om att Harris bara "låtsas vara svart."
Tre dagar senare lade Trump upp Loomers grafik på sitt Truth Social-konto.
Trump 31 juli:
"Hon var alltid av indiskt arv och hon främjade bara indiskt arv. Jag visste inte att hon var svart förrän för ett antal år sedan när hon blev svart, och nu vill hon bli känd som svart. Så jag vet inte, är hon indisk eller är hon svart?"
Kort efter NABJ-intervjun postade Loomer att hon hade en kopia av Harris födelsebevis och påstod att dokumentet bevisade att Harris inte är svart eftersom hennes fars ras var listad som "jamaicansk" och inte "svart" eller "afrikansk".
Trump körde också sina egna inlägg och hävdade att Harris var en "stone cold false" eftersom hon ljög om sin "rasidentitet".
Trump upprepar Loomers falska påstående att Harris använde AI för att öka publikens storlek.
Efter ett Harris-rally i Detroit den 7 augusti började det cirkulera runt.
Loomer var inte den enda men en av de tidigaste och mest påstridiga.
Loomer marknadsförde även ett rykte om domare Merchans dotter (domare hyschpengarfallet) i april.
https://popular.info/p/how-trumps-infatuation-with-a-racist