Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 22:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
De faktagranskade nog båda bara det att Trump svamlade och tog saker ur luften betydligt oftare än vad Harris gjorde.

Att konspirera om blodtörstande haitier som attackera barnfamiljers husdjur och spädbarnsmördare på BB gör ju att det blir öppet mål för moderatorerna att gå in och markera mot hans svammel.

Finns ju ingen vettig intellektuell människa som köper det dravlet. Sen kan man vara pro Trump absolut, men tror nog till och med att du kan förstå att Trump skämde ut sig där.

Bättre retorisk finnes måste man kunna kräva av en presidentkandidat.
Guvernören i Virginia - Ralph Northam (D) - förklarar hur det går till och när efter födsel aborter sker: https://m.youtube.com/watch?v=E6WD_3H0wKU&t=2324s324s

Vad gäller uppätna hundar och ankor hittar jag inga polisrapporter: https://springfieldohio.gov/city_services/records-and-reports/

Edit: matkulturen i Haiti verkar inte inkludera husdjur
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haitian_cuisine
Senast redigerad av Japhy 2024-09-11 kl. 22:47.
Citera
2024-09-11, 22:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Stilla undran; Vilka frågor ställdes av ABCs moderatorer till Trump och Kamala kring mordförsöket på Trump och Secret Service?

Försöker att mörda Trump under innevarande kampanj är väl det första mordförsöket på en President sedan skotten mot Ronald Reagan.
Ja, en relevant fråga till Trump från moderatorna hade varit:
Varför tog du inte chansen? Du vann jackpot och överlevde ett mordförsök, men varför tog du inte tillfället i akt att sträcka ut en hand till motståndarna och bli landsfaderlig och på så sätt säkra vinsten lätt. Varför fortsatte du istället med dina försök att splittra nationen ännu mer? Du har ju bara förlorat på detta, hur tänkte du?
Citera
2024-09-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
För det går så otroligt bra för Ryssland? Det här är deras Vietnam on crack. Du svamlar och är OT.
Nej, men det är knappast så att Ukraina kan vinna.
Nä, men att de skulle kunna vinna? Finns inte ens. Ryssen har garanterat högteknologiska supervapen de håller inne på de gärna inte visar upp i onödan men som de säkert rullar ut om de känner sig pressade. Det har USA och Kina också. Det behövs fredsavtal innan allt spårar totalt
Citera
2024-09-11, 22:46
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kanske bör du skaffa bättre källor?

Kamala Harris: 54%
Donald Trump: 31%
Not sure: 14%
https://x.com/YouGovAmerica/status/1833884338724708470

63% to 37%, to Harris
https://edition.cnn.com/2024/09/11/politics/election-poll-trump-harris-debate/index.html

National poll: Harris 47.0%, Trump 44.3%
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/

Inte för det inte kan svänga igen innan valdagen.

Nu var ju dina siffror om vem som tyckte VANN DEBATTEN inte vilka som skulle rösta på vem... Men visst så fick Harris en liten push men vänta tills helgen så har debatthypen gått över.
Citera
2024-09-11, 22:47
Medlem
Citat:
Eller så har hon ändrat uppfattning. Skulle hon ta allas vapen sen när hon har blivit president så ljuger hon ju uppenbarligen.

Då borde hon sagt att hon hade fel tidigare trots att hon talade så starkt för det.
Men hon bara låtsar om som att hon inte har sagt allt detta.

Det är dock en lögn att hon skulle ha sagt att hon ska ta "allas vapen". Det har hon inte sagt och jag har inte hävdat det heller. Men grövre vapen tänker hon ta, även om senaten inte stödjer henne i det. Hon gav dem 100 dagar efter att hon blir vald, sedan ska hon köra över dem enligt den källan jag har gett.
Citera
2024-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Stilla undran; Vilka frågor ställdes av ABCs moderatorer till Trump och Kamala kring mordförsöket på Trump och Secret Service?

Försöker att mörda Trump under innevarande kampanj är väl det första mordförsöket på en President sedan skotten mot Ronald Reagan.

Jag kollade din historia och du har ju suttit och bara försvarat trump i flera år. Är du besatt av honom eller får du betalt av Putin
Citera
2024-09-11, 22:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Guvernören i Virginia - Ralph Northam (D) - förklarar hur det går till och när efter födsel aborter sker: https://m.youtube.com/watch?v=E6WD_3H0wKU&t=2324s324s
Har sådan "efter födseln-abort" någonsin tillämpats, menar du?
Finns det stöd hos andra demokrater för extremsena aborter, menar du?
Eller har du bara hittat demokraternas MTG?
Citera
2024-09-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ryssland förlorar också massor av män men de har så många fler män samt en ledare som skiter i att de dör. Det verkar också vänsterväljare skita i trots att samtliga militära experter i hela världen säger att Ukraina inte kan vinna.

Det är uppenbart för alla med hjärna och minsta lilla empati att förhandlingar krävs för att stoppa dödandet, och då måste Ukraina vara beredda att släppa lite landområden.

Om du går med på att Putin tar en del av din lön eller tillgångar ska vi nog se till att få Ukraina till förhandlingsbordet. Du måste visa lite välvilja för att stoppa dödandet?
Citera
2024-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Fantastiskt bra inlägg, tack. Jag håller spontant med dig i det mesta.

Jag noterar också att Trump faktiskt känns ganska gammal och trött - energin är i stor del borta, charmen och glimten i ögat är mestadels borta, humorn och satiren är antingen helt söndernött eller borta. Jag tänker mig att han nog är lite uppgiven kring USA i allmänhet och vart landet är på väg (i hans upplevelse står nog Kamala Harris för mycket av det). Sedan är det nog en ganska krävande sfär att röra sig i, det finns ju före- och efterbilder på ex. Barrack Obama där han ser riktigt sliten ut efter sin andra period. Givetvis tar det hårt på en människa.

Jag tror att Trump som nettoeffekt förlorade på debatten. Han presterande marginellt sämre än väntat, och Kamala Harris (bortsett från den mycket påtagligt nervösa inledningen) presterade avsevärt bättre än väntat.
Håller helt med - åtminstone har Harris lyckats lugna oroliga demokrater i mitten som befarade att Harris är för radikal utanför norra California. Engagemanget på gräsrotsnivå, dollar-bidragsgivare och fotfolket i kampanjen aktivera. Ovärderligt i valrörelsen. Huruvida republikanska väljare är "fired-up" återstår att se. Själv har jag svårt att tro det. Men cost-of-living and border crisis är top-of-mind för de flesta medelklassväljarna, suburban mums inkluderat. Det är den ömma punkten för demokraterna. I svenska media fokuseras på abortpolicies, vilket givetvis är en fråga, men amerikaner i allmänhet anser jag, liksom EU-medborgare, tycker inte det är orimligt att denna fråga hanteras på delstatsnivå. Det finns ett grundmurat politiskt försvar för aborträtten i de flesta amerikanska stater. Svenskar glömmer lätt eller förstår inte hur djup formade av kristna, närmast fundamentala, föreställningar, en stor del av befolkningen i USA, till skillnad från Sverige, är.

(Skulle EU förorda gemensamma abortregler skulle ju EU-samarbetet braka ihop. Tänk bara att kombinera svensk liberal politik med polsk katolsk dogmatism. Tror aldrig att svensk vänster/liberaler skulle vilja ha en gemensam europeisk politik.)
Citera
2024-09-11, 22:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Jag kollade din historia och du har ju suttit och bara försvarat trump i flera år. Är du besatt av honom eller får du betalt av Putin
Nixter är närmast legendarisk i den här forumdelen för att försvarat valfusk-lögnen mest och längst av alla.
Därför skulle jag ta vad han säger om den aktuella kandidatdebatten med en liten nypa salt.
Citera
2024-09-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Om du går med på att Putin tar en del av din lön eller tillgångar ska vi nog se till att få Ukraina till förhandlingsbordet. Du måste visa lite välvilja för att stoppa dödandet?

Varför ska jag gå med på det, han kan inte ta mina pengar och jag tillåter därför inte det.
Ukraina kan han däremot ta en tugga av och han kan döda Ukrainska män i mängder.
Det kommer bli förhandlingar efter valet oavsett vem som vinner men om Kamala vinner och driver igenom det kommer alla vänsterväljare svänga 180 grader och plötsligt stödja det.
Citera
2024-09-11, 22:56
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Trump vill alltså inte att Ukraina ska vinna. "Jag vill avsluta kriget" = Ukraina ska förlora.
Han fick frågan flera gånger men svarade inte.
Stödjer sverigedemokrater Trump?
Citat:
Nej det tror jag knappast. De tycker nog att han är en svamlande dåre precis som många andra.

Det får man hoppas men jag är väldigt tveksam när jag läsar att Josef Fransson (SD) upprepade gånger stödjer Trump. Jag själv lade rösten på SD i EU-valet 2024 - men med största tveksamhet. Jag tvekar till nästa val.
Harris vann denna gång då hon drog ner brallorna på honom.

www.svd.se/a/qPJkgL/sd-har-fortsatt-svart-att-forhalla-sig-till-donald-trump
"Kommentar
Torbjörn Nilsson:
SD har fortsatt svårt att hantera Trump

Illustration: Henrik Malmsten Foto:TT

Natomedlemskapet förändrade Sveriges relation med USA. För alla utom Sverigedemokraterna. De har fortfarande lika svårt att hantera Donald Trump.
Publicerad 2024-09-06

Detta är en kommentar. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Josef Fransson tänker först över natten. Sedan tänker han i ytterligare två dygn. Han behöver tänka, säger han mig.
Frågan är enkel: ska han svara på frågor från en journalist om varför han hoppas att Donald Trump ska bli vald till president i USA, eller ska han det inte?
Josef Fransson är riksdagsledamot sedan 14 år. Han är ingen dununge.
Han har twittrat om att han stödjer Trump, han skriver om USA stup i kvarten, hans flöden på sociala medier är så fyllda av länkar och kommentarer till amerikansk politik att man blir andfådd när man skrollar och får svårt att slå ifrån sig frågan om hur han hinner med den svenska politiken, om han alls är intresserad av Sverige?......"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in