Citat:
Ursprungligen postat av
Svärje
Trump vill alltså inte att Ukraina ska vinna. "Jag vill avsluta kriget" = Ukraina ska förlora.
Han fick frågan flera gånger men svarade inte.
Stödjer sverigedemokrater Trump?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Nej det tror jag knappast. De tycker nog att han är en svamlande dåre precis som många andra.
Det får man hoppas men jag är väldigt tveksam när jag läsar att Josef Fransson (SD) upprepade gånger stödjer Trump. Jag själv lade rösten på SD i EU-valet 2024 - men med största tveksamhet. Jag tvekar till nästa val.
Harris vann denna gång då hon drog ner brallorna på honom.
www.svd.se/a/qPJkgL/sd-har-fortsatt-svart-att-forhalla-sig-till-donald-trump
"Kommentar
Torbjörn Nilsson:
SD har fortsatt svårt att hantera Trump
Illustration: Henrik Malmsten Foto:TT
Natomedlemskapet förändrade Sveriges relation med USA. För alla utom Sverigedemokraterna. De har fortfarande lika svårt att hantera Donald Trump.
Publicerad 2024-09-06
Detta är en kommentar. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Josef Fransson tänker först över natten. Sedan tänker han i ytterligare två dygn. Han behöver tänka, säger han mig.
Frågan är enkel: ska han svara på frågor från en journalist om varför han hoppas att Donald Trump ska bli vald till president i USA, eller ska han det inte?
Josef Fransson är riksdagsledamot sedan 14 år. Han är ingen dununge.
Han har twittrat om att han stödjer Trump, han skriver om USA stup i kvarten, hans flöden på sociala medier är så fyllda av länkar och kommentarer till amerikansk politik att man blir andfådd när man skrollar och får svårt att slå ifrån sig frågan om hur han hinner med den svenska politiken, om han alls är intresserad av Sverige?......"