2024-09-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jonna har mer skinn på näsan än du tror, fattar att hon blir less ibland men som sagt dom har inte ett dåligt förhållande som ni vill få det till, att det ens påstås utav vissa säger mer om dom än Jonna & Jocke.
Tycker det är ganska komiskt att man försöker med deras förhållande, ekonomi, företag, släkt relationer men ändå står dom starka i allt.
Jodå, Jonna har skinn på näsan och verkar otroligt frisk.
Jag tvivlar inte på henne en sekund.

Det är Jocke och hur hon blir behandlad av honom som jag reagerar på.
Citera
2024-09-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du behöver inte bevisa något som många själv har läst. Inte ditt fel att Pallals minne inte fungerar mer än selektivt till sin egen fördel.

Jag tror inte det finns många förhållanden det inte bråkas i och både Jocke och Jonna är människor och människor är komplicerade varelser.

Hans bror har ju själv sagt att ALLA par bråkar när det kom fram att han är en bråkstake. No big deal liksom sa han på ett ungefär.

Tack ❤️

Eller hur man tjafsar i förhållanden men alla är inte offentliga, finns väl bra mycket värre saker som händer än att Jocke & Jonna tjafsar lite.
Tror han skulle göra allt för henne faktiskt och det vet hon om.
Citera
2024-09-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jodå, Jonna har skinn på näsan och verkar otroligt frisk.
Jag tvivlar inte på henne en sekund.

Det är Jocke och hur hon blir behandlad av honom som jag reagerar på.

Ja men då kanske du ska försöka lita på hennes omdöme också.
Citera
2024-09-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ja men då kanske du ska försöka lita på hennes omdöme också.
Jag tror helt klart på det Jonna uttrycker, det hon säger stämmer även överens med den bilden jag har av Jocke.

Men jag tror att Jonna är medberoende och blir utsatt för känslomässig utpressning.
Så som de psykiskt sjuka brukar bete sig mot sina anhöriga.

Jocke har dessutom visat, genom hela sin karriär, hur han gör för att få sin vilja fram.

Att hota med självmord/jag vill inte leva mer, är att beteckna som psykiskt misshandel.
Det är inte bara 1 gång Jocke har uttryckt sig så på sociala medier, hur beter han sig inte då bakom stängda dörrar?
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-09-11 kl. 20:05.
Citera
2024-09-11, 19:41
Medlem
Citat:
Men gå tillbaka och kolla dina egna inlägg, du vet väl vad du skriver och vi är flera som har sett det.
Vad ska han brösta? dom har varit lite osams om husvagnen i en podd, samma dag som podden läggs ut säger Jonna på instagram att hon ska åka och äta lunch med sin älskling. Det är stressigt att vara småbarnsförälder samt vara gravid och ha mycket jobb, i ett förhållande uppstår tjafs men dom älskar ju inte varandra mindre för det.
Hade Jonna haft det så dåligt hade hon nog inte skaffat ett barn till med Jocke.
Jag vet mycket väl vad som skrivit från kontot och det du säger är inte sant.

I en podd?
Brösta att han nästan försatte Jocke & Jonna AB i konkurs för att shoppa lyx. Han måste ta den ekonomiska smällen. Han ska också brösta att han är trebarnspappa och inte ett barn.

Han ska jobba och ta hand om barnen, inte själv vara ett barn och låta sin gravida fru dra hela lasset med jobb och barn, bära tungt hela dagarna långa och stressa sig till ett missfall.

Hon får inte bära tungt.

Husvagnen är väl inget att bråka om. Lamborghinin som gjorde att dom behövde flytta eller Jocke agerande på Lindövägen som gjorde att dom blev avhysta från lägenheten är mer rimligt att bråka om. Oförlåtligt av honom att sätta familjen på gatan. Han bråkar nu pens en gravid kvinna som har det tungt om hennes gamla älskade husvagn som är hennes oas hon köpt för ett korvöre. Fokusförflyttning och manipulation, riktigt snålt.

Hon jobbar i en sits där andra sjukskriver sig och Jocke utnyttjar fortsatt hennes styrka.
Citera
2024-09-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tror helt klart på det Jonna uttrycker, det hon säger stämmer även överens med den bilden jag har av Jocke.

Men jag tror att Jonna är medberoende och blir utsatt för känslomässig utpressning.
Så som de psykiskt sjuka brukar bete sig mot sina anhöriga.

Jocke har dessutom visat, genom hela sin karriär, hur han gör för att få sin vilja fram.

Att hota med självmord/jag vill inte leva mer, är att beteckna som psykiskt misshandel.
Det är inte en gång Jocke har uttryckt sig så på sociala medier, hur beter han sig inte då bakom stängda dörrar?
Du sätter ord på det många ser. Jonna är medberoende men hon verkar enligt uppgift börja öppna ögonen för vad han gör mot henne.

Hon klarar inte fysiskt och psykiskt av att vara mamma åt Jocke nu och då får hon se hans riktiga färger och hans olika knep för att få henne att göra som han vill oftast med känslomässig utpressning eller med att ge henne dåligt samvete.

Han vill på ett ormigt sätt få följarna att se på henne som att hon är problemet eller att det är hon som beter sig illa, latar sig eller beter sig på ett barnsligt sätt.

Jonna är trött nu, Jocke har smitit nästan helt från ansvar att ta hand om barnen i 7 hela år. Det vet hantverkare och hela kretsen runt familjen om.

Mute verkar tycka att Jocke har rätt att vara dum mot Jonna och hen verkar också tycka att hen får bestämma och berätta för oss vad både Jacke och Jonna tycker.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 19:56.
Citera
2024-09-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Husvagnen är väl inget att bråka om. Lamborghinin som gjorde att dom behövde flytta eller Jocke agerande på Lindövägen som gjorde att dom blev avhysta från lägenheten är mer rimligt att bråka om. Oförlåtligt av honom att sätta familjen på gatan. Han bråkar nu pens en gravid kvinna som har det tungt om hennes gamla älskade husvagn som är hennes oas hon köpt för ett korvöre.

Var är hyresnämnden och KFMs beslut om avhysning/vräkning? Det vore kul att läsa!
Citera
2024-09-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Var är hyresnämnden och KFMs beslut om avhysning/vräkning? Det vore kul att läsa!
400Ben berättade det för mig.

Familjen Lundell tvingades att flytta och det var Joakims olaga intrång och andra incidenter och lögner om hyresvärden som låg till grund för det.

Don’t blame the messenger
Senast redigerad av Pallal 2024-09-11 kl. 20:02.
Citera
2024-09-11, 20:03
Medlem
Citat:
400Ben berättade det för mig. Familjen Lundell tvingades att flytta och det var Joakims olaga intrång och andra incidenter och lögner om hyresvärden som låg till grund för det.

Det var du som påstod det.

Det finns inga beslut om vräkning/avhysning från hyresnämnd/KFM.
Citera
2024-09-11, 20:32
Bannlyst
Citat:
400Ben berättade det för mig.

Familjen Lundell tvingades att flytta och det var Joakims olaga intrång och andra incidenter och lögner om hyresvärden som låg till grund för det.

Kontakta hyresvärden och fråga så kommer du se att de säger att Jocke valde att flytta frivilligt. Finns inget vräkningsbeslut hos KF eller TR. Dock finns en skriftlig uppsägning från Jocke. Du tycker inte det är konstigt att de vräks och har ny lägenhet omgående?
Citera
2024-09-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Kontakta hyresvärden och fråga så kommer du se att de säger att Jocke valde att flytta frivilligt. Finns inget vräkningsbeslut hos KF eller TR. Dock finns en skriftlig uppsägning från Jocke. Du tycker inte det är konstigt att de vräks och har ny lägenhet omgående?
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vräkning sker hos TR. Blanda inte ihop med avhysning eller uppsägning tack!
Så är det väl då.
Citera
2024-09-11, 20:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Du sätter ord på det många ser. Jonna är medberoende men hon verkar enligt uppgift börja öppna ögonen för vad han gör mot henne.

Hon klarar inte fysiskt och psykiskt av att vara mamma åt Jocke nu och då får hon se hans riktiga färger och hans olika knep för att få henne att göra som han vill oftast med känslomässig utpressning eller med att ge henne dåligt samvete.

Han vill på ett ormigt sätt få följarna att se på henne som att hon är problemet eller att det är hon som beter sig illa, latar sig eller beter sig på ett barnsligt sätt.

Jonna är trött nu, Jocke har smitit nästan helt från ansvar att ta hand om barnen i 7 hela år. Det vet hantverkare och hela kretsen runt familjen om.

Mute verkar tycka att Jocke har rätt att vara dum mot Jonna och hen verkar också tycka att hen får bestämma och berätta för oss vad både Jacke och Jonna tycker.
Skulle inte vara en dag för tidigt, förvånas alltid över hur många brudar som tillåter sina partners behandla dom som skit. Hon är rejält hunsad, är man i en destruktiv relation för länge så glömmer man bort hur sjukt det egentligen är det man blir utsatt för.

Hoppas du har rätt, Jockeboy kan fan inte vara en lätt människa att bo med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in