Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Kan du länka domen där Jocke blev vräkt? För det gör TR.
Jag skickar o kollar nu 🙂
Blir ännu en synad lögn.
Du menar att det skulle vara registrerat hos tingsrätten
Ett samtal mellan hyresgäst och hyresvärd där man gemensamt kommer överens om att det inte är så bra att han bor kvar utan bör flytta snarast, behöver inte registraras som vräkning någonstans. Är det någon som kontaktas vid vräkningshot när det gäller barnfamiljer så är det soc och Kf
Du tycker inte det är märkligt att en familj som blottar hela sina liv konstant plötsligt flyttar lite tyst och stilla, in i ett visningshus dessutom? Vad fan är det som händer
När du nu ändå är igång med att ringa runt, ring till EBM också. Dom är riktigt intressanta att prata med när det gäller just Chrippas felfria och hjälpsamme broder
Jocke tar eget initiativ att se till att Chrippa blir vräkt. Säger att det kommit in ett flertal anmälningar om att Chrippa stört grannarna, och byter lås. Hyresvärden gör en felaktig bedömning i och med låsbytet och bekräftar när Chrippa frågar att några "fleratal anmälningar" till störningsjouren inte inkommit. Jag säger inte att det inte har hänt, men nog är det konstigt att t.ex en granne flyttat pga Chrippa, trots att han knappt bodde där? Det går alldeles utmärkt att be någon flytta utan vräkning, genom en gemensam överenskommelse. Det är vad jag tror har skett. Jocke har skitit i det blå skåpet, och hyresvärden har begått fel som inte är så optimala