Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 18:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Då missförstod du personen du citerade.

Jaså? Vilken del av "Harris har i närtid sagt att hon vill avskaffa rätten att äga vapen" var det jag missförstod?

ZenFinancier skrev t ex "Hur Kamala har tänkt sig att avskaffa rätten till vapen är oklart men hon har sagt att hon vill göra detta." En annan person frågade därefter till och med ZenFinancier om han inte egentligen menade att hon "vill stärka krav på bakgrundskontroller vid köp" och ZenFinancier sa tydligt "Nej jag syftade på att hon har sagt att hon vill avskaffa rätten att äga vapen" och därefter skrev ZenFinancier "jag har sett och hört henne säga detta nyligen".

Inget har alltså missförståtts. BEVISLIGEN.

Snälla, bara sluta, du skämmer ut dig själv. Dra en runk till en Trump-rally-video eller nåt istället
Citera
Medlem
Var kan man se debatten i sin helhet?
Citera
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Utfrågarna är klart partiska. Och hur kunde Harris ljud vara på när Trump pratade?

Är det jobbigt att de fact checkar trumpeten i realtid?
Citera
2024-09-11, 18:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Var kan man se debatten i sin helhet?
https://www.youtube.com/watch?v=VgsC_aBquUE&ab_channel=TheWallStreetJourna l
Citera
2024-09-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Personen jag citerade skrev bara "rasist" och specificerade inte om h*n menade Trump eller väljarna. Men jag frågar igen: Hur är Trump rasist? Jag lyssnar mer än gärna eftersom jag hört om detta i flera år men aldrig hört någon påstå det. Hittar inte det du skriver om, istället när jag försöker söka fram det du skriver om hittar jag nåt om ett citat där han ville att 5 personer som dömdes för våldtäkt skulle dömas till döden för 35år sen och sen visade det sig att de var oskyldigt dömda (om det stämmer eller inte vet jag inte) Förstår inte hur det skulle göra Trump till rasist.

Harris är ju rasist dock och det finns det bevis på. Hon behandlar vita och svarta annorlunda precis som Biden. Och har ändrat vad hon ser sig själv som etniskt för att det ska passa henne politiskt.

De pratar tvärtomspråk. Aktivister som Ibrahim Kendi X eller Robin Diangelo kallas för "antirasister" trots att de verkligen hatar vita mer än vad Hitler hatade judar.

Medan en person som tycker att svarta och vita skall behandlas på samma sätt kallas för "rasist".

Trump säger ju "Make America Great Again". Han och hans anhängare anser alltså att Amerika har varit "great" (kanske på 50-talet, kanske på 80-talet) men att det inte längre är det.

Vad är det som har ändrats sedan dess? Dels wokeness men även den demografiska sammansättningen. Alltså måste man vara "rasist" om man tycker det är sämre nu. Ungefär så resonerar Trumphatarna.
Citera
2024-09-11, 18:30
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Haha så om Ryssland fortsätter anfalla andra länder som Moldavien osv så ska världen bara stå och se på medan de lemlästar deras befolkning och tar deras mark eftersom alla vill ha fred och för att krig är otäckt?

Är du efterbliven? Självklart föredrar man fred men det finns också gränser för hur ett land kan hålla på innan att krig är oundvikligt.

Trump tycker det är fullt okej att Ryssland går in i Ukraina och tar deras territorium och inkräktar på deras suveränitet.

Ryssarna kommer inte gå in i moldavien, men den här skiten har pågått sen 2014. (paus under trump admin) och det forsätter bara eskalera. ukraina kommer aldrig vinna, så enkelt är det. Bäst att Trump kommer in och gör en fredspakt,
Citera
2024-09-11, 18:31
Medlem
Freshhprinces avatar
Trump gjorde bort sig totalt, särskilt när han började svamla att en massa invandrare käkar upp amerikanernas hundar och katter

Förväntningarna på Harris var låga men hon vann debatten rätt klart.
Citera
2024-09-11, 18:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd om samma debatt infogad.

/Moderator
Citera
2024-09-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Ryssarna kommer inte gå in i moldavien, men den här skiten har pågått sen 2014. (paus under trump admin) och det forsätter bara eskalera. ukraina kommer aldrig vinna, så enkelt är det. Bäst att Trump kommer in och gör en fredspakt,

Hur ska den fredspakten se ut? "Varsågod Putin ta hela Donetsk så vi får fred i världen" "Vi stryker över alla miljoner människor som ditt krig har åsamkat det är sånt som händer"
Citera
2024-09-11, 18:33
Medlem
Trump själv anser att han vann debatten.

“The first thing they did is ask for a debate because when a fighter loses, he says ‘I want a rematch,’” Trump said Wednesday morning on “Fox & Friends.” Pushed on whether he would agree to another debate, the former president said: “I’d be less inclined to because we had a great night, we won the debate, we had a terrible network.”

Trump bashed ABC News, which hosted the debate, as “the most dishonest news organization” and called Tuesday’s debate — during which moderators David Muir and Linsey Davis repeatedly fact-checked Trump — “three to one” and “a rigged deal.” Still, he characterized his performance as “one of my better debates, maybe my best debate.”

https://www.politico.com/news/2024/09/11/trump-debate-winner-fox-00178611

Även Hannity bedömer att Trump vann debatten.
Citera
2024-09-11, 18:33
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hur ska frddspakten se ut? "Varsågod Putin ta Donetsk så vi får fred i världen" "Vi stryker över alla miljoner människor som ditt krig har åsamkat det är sånt som händer"

pretty much
Citera
2024-09-11, 18:35
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshhprince
Trump gjorde bort sig totalt, särskilt när han började svamla att en massa invandrare käkar upp amerikanernas hundar och katter

Förväntningarna på Harris var låga men hon vann debatten rätt klart.

Hur kan man svamla när det stämmer? Förövrigt så ja Harris vann debatten, men hon var inte vidare bra heller om jag ska vara ärlig. Och vad har hon egentligen uträttat under de 3,5 år som VP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in