Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 13:33
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Jag har ett litet gott öga till christie, men samtidigt är han för automatvapen vilket jag tycker är vansinne.

Hela fixeringen med att uttolka konstitutionen är löjlig, nya tider kräver nya lagar

Chris Christie!
Bra gubbe. Gillar honom starkt.
Citera
2024-09-11, 13:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ok, nu orkar jag inte gå igenom dina inlägg för att kolla om du inte fokat mer på Bidens person än hans politik, men fair enough. Jag får tro dig på ditt ord.

Jag har bara noterat att just idag är det många MAGA-anhängare som har kommit fram till samma sak som du, att man önskar mer fokus på politik än person, nu när Kamala kommit in och gjort bra ifrån sig i matchen. Nu kanske inte detta gäller just dig, men tidigare var MAGA preockuperad av Bidens tillkortakommanden och inte hans politik.
Jag har sagt detta i flera år. Började ju främst med Trump 2016 och har fortsatt även i svensk politik. Jag bryr mig inte så mycket om hur en politiker är som person, för mig är politiken det mest viktiga helt överlägset medan man i USA mest bryr sig om hur personen ser ut (!!) och annat trams. Jag är ingen "MAGA-anhängare" Jag har aldrig ens varit i USA.
Citera
2024-09-11, 13:39
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Abort fram till födseln är tillåtet i flera liberala amerikanska delstater. Det är fakta.

Det är det i Sverige också.
Citera
2024-09-11, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hon har varit advokat och åklagare i många år, knappast förvånande att hon sopar rent med den lågt skjutande gamla gubben.

Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Ja, Trump blev verkligen helt manglad. Och han vet om det själv, det är därför han och hans team likt barn som förlorar envist repeterar att de var bäst och att det till och med var den bästa debatten någonsin från Trumps sida.

Tycker hon var riktigt usel faktiskt.

Med tanke på åldersskillnaden och hennes yrke så borde hon varit betydligt bättre. Trump ägde rummet, framstod som kvickare och mer beslutsam. Visade tydligt att han passar bättre som president än henne. Nu tycker jag förvisso att hennes politik är värdelös på alla sätt och vis, inte minst hennes och Bidens migrationspolitik, men om hon trots all skulle ha något med makten att göra så är det på sin höjd som rådgivare till någon annan president.

Hon är helt klart ett svaghetstecken likt Biden. Biden var det på grund av sin höga ålder och demens, hon är det på grund av sin person i största allmänhet. Vinner hon valet kommer vi gå mot fortsatt global instabilitet.
Citera
2024-09-11, 13:42
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Abort fram till födseln är tillåtet i flera liberala amerikanska delstater. Det är fakta.
Okej det är som i Sverige då, att ingen övre gräns finns när synnerliga skäl föreligger? Typ allvarlig risk för mammans liv? Det låter vettigt.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En titt på falska och vilseledande påståenden som gjordes under Trump och Harris debatt
https://apnews.com/article/debate-harris-trump-fact-focus-abortion-crime-0e368102d38d87d708a8a497a38f4fb2

Tack för länk!

Citat:
TRUMP: “Her vice presidential pick says abortion in the ninth month is absolutely fine. He also says execution after birth, it’s execution, no longer abortion, because the baby is born, is okay.”

THE FACTS: Walz has said no such thing. Infanticide is criminalized in every state, and no state has passed a law that allows killing a baby after birth.

Abortion rights advocates say terms like “late-term abortions” attempt to stigmatize abortions later in pregnancy. Abortions later in pregnancy are exceedingly rare. In 2020, less than 1% of abortions in the United States were performed at or after 21 weeks, according to the Centers for Disease Control and Prevention.

Så han ljög där också.
Senast redigerad av 5549 2024-09-11 kl. 13:45.
Citera
2024-09-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Va? Jag skrev ju att aborträtten är bra.

Sorry! Natten blev kort för mig. Tre timmar typ
Citera
2024-09-11, 13:46
Medlem
Som vanligt ska kommunistiska lögnmedierna i Svergie som Aftonbladet deklarare HARRIS SOM VINNARE med 14 artiklar på framsidan och gaslighta oss som om vi vore idioter haha.

Harris har varit vicepresident i 4 år och inte åstadkommit ett skit. Hon har inte gjort ett piss som politiker. Hon är en DEI hire för att hon är mörkhyad och kvinna.

De som hatar Trump gör det av korrupta skäl, så är det bara. Krigshetsare, kommunister och globalister hatar Trump för att han inte viker sig för deras smutsiga ideologi. Han är en politiker de inte kan kontrollera och styra åt sitt håll.

Han måste till varje pris bort så krigsmaskineriet kan hållas igång tillsammans med pengatvätten, big pharma och islamiseringen.
Citera
2024-09-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Finns en hel tråd om det på flashback din dumma fitta. Trump bara återgav vad som rapporterats i media.

(FB) Haitiska flyktingar äter upp katter i Springfield, Ohio

Kanske du som är mentalsjuk?

Tja, med tanke på ditt hätska svar, ingen större förmåga krävs för att se vem som är mentalt störd och behöver hjälp.
Citera
2024-09-11, 13:47
Medlem
scraftys avatar
Spiken i kistan för Trump. Han framstod som en sinnessjuk idiot, vilket är precis vad han är. Harris krossade honom.
Citera
2024-09-11, 13:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Korrekt.

Han gav ju sin judiska svärson ansvaret för invandringen, vilket i sin tur naturligtvis ledde till att invandringen ökade.
Jag tror att många invandringskritiska väljare kommer att stanna hemma i detta val. Det finns inget som tyder på att Trump inte kontrolleras av samma personer som har kontrollerat många av de andra presidenterna.

Många inom MAGA-rörelsen har också insett detta och känner sig nu lurade.
Han är skadlig för USA. Utrikespolitiskt de kommande fyra åren: vem vet. Personligen hade jag tom. hellre stöttat Biden för att han är en mumie, men nu står det mellan två riktiga kvartsfigurer. Kan dock känna en viss skadeglädje ändå om Trump går och vinner. Samma som jag kände när han blev president 2016.
Citera
2024-09-11, 13:48
Medlem
Även marknaden tyckte Trump gjorde dåligt i från sig.

"Ras för Trump-aktien efter nattens debatt" -15 procent i terminshandeln

https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt?pinnedEntry=44899
Citera
2024-09-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Som vanligt ska kommunistiska lögnmedierna i Svergie som Aftonbladet deklarare HARRIS SOM VINNARE med 14 artiklar på framsidan och gaslighta oss som om vi vore idioter haha.

Harris har varit vicepresident i 4 år och inte åstadkommit ett skit. Hon har inte gjort ett piss som politiker. Hon är en DEI hire för att hon är mörkhyad och kvinna.

De som hatar Trump gör det av korrupta skäl, så är det bara. Krigshetsare, kommunister och globalister hatar Trump för att han inte viker sig för deras smutsiga ideologi. Han är en politiker de inte kan kontrollera och styra åt sitt håll.

Han måste till varje pris bort så krigsmaskineriet kan hållas igång tillsammans med pengatvätten, big pharma och islamiseringen.

Nej, Trump är oanständig och en skitstövel. En clown utan fason. Det är därför folk röstar på Harris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in