Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 12:47
Medlem
Studsbolls avatar
Typisk freak show. Föga oväntat från Trumps sida, men att Harris var så kass var oväntat. Dock handlar det om USA och det som framstår som trams och pladder i resten av världen kan ändå fungera där. Trump är vinnare eftersom hans väljare är vana vid dylikt trams medan Harris potentiella väljare knappas kan känna sig nöjda med att ha en lika dålig debattör. Man kan inte undgå att undra hur stort Demokraterna skulle kunnat vinna valet om de satsat på något annat än en tämligen okänd färgad kvinna med tvivelaktig debatteknik.
Citera
2024-09-11, 12:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Invandrarna över södra gränsen gick från att vara gängmedlemmar, terrorister och våldtäktsmän till att äta upp Ohios katter och hundar.

Kombinationen är oslagbar!
Citera
2024-09-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Lanserar man sig som en mittenkandidat är det kanske inte så konstigt.

Hon är ingen mittenkandidat utan befinner sig långt ut på vänsterkanten med amerikanska perspektiv. Att hon stöds av Dick Cheney, John Bolton och andra neocons och krigshökar visar bara att hon är kandidaten för krig. Fler vansinniga amerikanska krig är att vänta med henne som president.
Citera
2024-09-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Finns ingen anledning att ta sin tid att skriva en redovisning om detta för vänsterblivna. Vänsterblivna skulle ändå inte fatta, så det finns ingen poäng med det. Det är nämligen typiskt vänsterblivna att blunda för fakta även om det presenteras med fulla bevis för dem.

Att argumentera mot vänsterblivna är dödfött från början.

Jag är i grunden republikan och ogillar Harris woke-politik, men tycker samtidigt att Trump är den största jävla clown som representerat republikanerna någonsin.

Återigen, kan du redovisa vad hon ljög om? Du kan inte skriva den första kommentaren och sen inte backa upp det med bevis.

Finna massor av påhitt som Trump spydde ur sig däremot.
Citera
2024-09-11, 12:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Därför behovs ju aborträtten. Det är den typen av människor som faktiskt inser att de inte har medel att försörja ett barn. Och det vet kanske inte du men mängder av människor i USA kommer att rösta på Kamala nu.
Va? Jag skrev ju att aborträtten är bra.
Citera
2024-09-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hon är ingen mittenkandidat utan befinner sig långt ut på vänsterkanten med amerikanska perspektiv. Att hon stöds av Dick Cheney, John Bolton och andra neocons och krigshökar visar bara att hon är kandidaten för krig. Fler vansinniga amerikanska krig är att vänta med henne som president.
Tror du seriöst att Cheney stöttar henne för att han tror det blir mer krig med henne eller för att han hatar Trump?
Citera
2024-09-11, 12:53
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Problemet med Trump är att han bara har en repertoar - slugger. Den funkade bra 2016 men var inte ens effektiv mot Biden 2020, än mindre idag.

Trumps rådgivare måste slita sitt hår att han inte förmådde att ta till sig deras råd och bara fortsatte med samma gamla invanda stil som tidigare. Det Trump inte fattar är att debattekniken är obsolet och att han blir så enormt förutsägbar. Något som en mer flexibel motdebattör naturligtvis utnyttjar.
Exakt. 2016 fungerade det bra då det var en frisk fläkt i politiken, och Clinton generellt var en avskydd person. Nu framstår han som väldigt loj. Han kan liksom inte ens leka statsmannamässigt professionell, mobbartaktikerna sitter i så hårt från barndomen och affärslivet.

Harris vann egentligen redan när hon inledningsvis klädde av Trump genom att rada upp vilka tekniker han kommer köra med genom debatten. Hon fick rätt på varje punkt. Han överraskade inte, han följde bara karikatyren av sig själv till punkt och pricka.
Citera
2024-09-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Finns ingen anledning att ta sin tid att skriva en redovisning om detta för vänsterblivna. Vänsterblivna skulle ändå inte fatta, så det finns ingen poäng med det. Det är nämligen typiskt vänsterblivna att blunda för fakta även om det presenteras med fulla bevis för dem.

Att argumentera mot vänsterblivna är dödfött från början.

"Jag har en massa bevis men du skulle ändå inte förstå". Så brukar det låta när man inte har några argument kvar.
Citera
2024-09-11, 12:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Invandrarna över södra gränsen gick från att vara gängmedlemmar, terrorister och våldtäktsmän till att äta upp Ohios katter och hundar.

Roligast var ju hur hårt han försvarade sig med att han ju hade sett om det på tv!

Helt plötsligt skulle man tro på media.

Citera
2024-09-11, 12:55
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
"Jag har en massa bevis men du skulle ändå inte förstå". Så brukar det låta när man inte har några argument kvar.

"Det krävs en hög IQ för att förstå vad Trump försöker förmedla" som någon sade tidigare. Men när man frågar vad för något på detaljnivå, så kommer de aldrig med något svar.
Citera
2024-09-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Tvärtom, hade jag varit amerikan hade jag röstat på Trump. Jag håller på honom då han är en motvikt till woke-rörelsen, medan hippien Harris säger att alla måste vara woke.

Men jag låter inte detta förblinda mig. Trump for med osanningar ett 30-tal gånger medan Harris for med en osanning. Och inte var det Harris som drog upp ”invandrarna stjäl våra jobb” och ”invandrarna äter våra husdjur” i varenda ämne. Så visst fanns det en som svamlade i den här debatten, men det var inte Harris. Sen litar jag inte ett dugg på hennes planer då dessa redan hade kunnat implementeras om de nu är så effektiva, men sådär är det alltid.

Fast du tramsar, att Harris skulle vara "woke" är skrattretande då hon med svenska mått hade hon varit moderat. Demokraterna är inte vänster.
Citera
2024-09-11, 12:56
Medlem
EnLitenkilles avatar
Haha trumpen är så jävla blåst!!
En riktig loser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem