Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nej Kurt. Vi vandrar inte denna vägen igen. Du har fått det förklarat alldeles för många gånger nu.
Såklart att du du inte har något svar på någonting av det jag skriver mer än tillmälen. Det hör till att vara en sektmedlem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Till stor del är hon i Lala-land men stundvis säger hon relevanta saker. Skulle säga att fördelningen koko/saklig är ungefär 80/20.
I just det klippet jag länkar till skulle jag hävda att hon är till 90% saklig, sedan är det lite grann som svajar. Men överlag framför hon helt korrekt och relevant kritik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Varför ska han förstå bakgrunden till deras ilska? Känslor och känsloargument hör inte hemma i någon debatt eller organisation. Det ska vara sakligt, transparent och faktakorrekt.
Men vad fan. Du fattar ju ingenting. För att förstå vad som är systemfelet behöver man läsa ALLT material: Du kan inte läsa bara en utredning och dom och sedan tro att allt går rätt till. För att förstå vad som hamnat i utredningen behöver du läsa ALLT material och då menar jag ALLT. Då ser man hur soc mixtrat, vinklat, vantolkat, vridit, tagit bort positiv information osv osv.
Ska det vara så svårt att begripa? Det är här manipulationen sker och det kan man bara se genom tillgång till ALLT material. Du måste vara bra trög du. Eller så vill du inte förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Simon nämner inga namn. För den som ser på Simons videos är personen relativt ”fiktiv” och man måste aktivt själv söka upp vem det är. Hans tittare gör varken till eller från skulle jag säga, annat än att folk som vet vem hon är får viss klarhet i vad problemet är med FU.
Det spelar ingen roll om han inte nämner några namn. Han häller bensin på brasan och exploaterar barnen för att tjäna pengar på annonsintäkter. Riktigt fult gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Hursom, all publicitet är bra publicitet för Fia. Eller hur är det nu?
Förstår inte varför du är så mån om att tysta Simon för att han, precis som alla andra, har en annan åsikt än dig. Du ber inte guldtand plocka bort poddavsnittet direkt.
Det är både och. Dessvärre är hon en kass kommunikatör, så det blir mest negativ publicitet. Men om man ser bortom det är faktiskt en hel del av kritiken viktig att den når svenska folket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Här kommer det lite propaganda igen, irrelevant till det citerade. Måste vara något tvångsbeteende du har.
Det är information om hur LVU-processen går till som vanligt folk inte hade en aning om att det fungerade så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Ännu mer propaganda på något som var helt felciterat från första början.
Jaha vad skulle vara felciterat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Men man kan alltså lite på Fia som är den person som allra mest skulle dra nytta av att manipulera innehållet hon presenterar för någon som ska ”granska”. Oki.
Man kan inte lita på någon och för att göra en egen analys behöver man tillgång till ALLT material. socialtjänsten kan man inte lita på eftersom de ägnar sig åt tyckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Varför ska han göra det?
Jag behöver inte sätta mig in i andra organisationers enskilda personers bakgrunder för att förstå syftet med en organisation?
Därför att annars kommer han missförstå dem. När han pratar med dem pratar de i princip alltid om helt olika saker. Fia pratar om bristande utredningar och simon pratar om att FU sprider lögner, överdrifter och osanningar om soc. Men läser man allt material så inser man att det är soc som sprider lögner, överdrifter och osanningar om föräldrarna i väldigt många fall och därför bör han läsa ALLT material och tacka ja till Fias erbjudande så lär han sig kanske något nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
videos har mellan 13-50k visningar. Över en snart 2 årig period. Fias TTande och facebookande gör utan tvekan större skada.
Ja och därför ska man inte gå in och klicka där om man bryr sig om barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Han kommenterar det han hör. Fia får väl gå ut med allt om hon känner att bilden är missvisande.
Han har inte tillgång till allt material och därför kommer han aldrig att förstå vad Fia menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Hon vill, utan något tvivel, kunna sätta dit honom och kunna tysta honom. Hon kan närsom hävda att han bryter mot sekretessavtalet vid minsta uttalande om FU. Bara en hjärndöd hade ingått avtal med Fia.
Nej det handlar om att hon inte vill att han ska sprida information om hennes barn till sina TT-följare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Som sagt, kan inte påstå att det förvärrar läget. Annat än hans patetiska hot om att släppa allt han har på henne men sedan ändå hålla inne på skiten.
att han blandat sig i förvärrar i allra högsta grad läget för barnen. Han borde släppa FU och ägna sig åt det hand gjorde från början som han verkar vara bra på.
Det roligaste är att ni i socsekten anklagar Fia för att göra exakt det soc gör själva, nämligen överdriva, hörsägensbevisning och ljuga.
Om man läser allt material så förstår man precis vad jag pratar om. Men det har ni uppenbarligen inte gjort och lita blint på att soc alltid gör rätt och aldrig någonsin ljuger i sina utredningar, vilket såklart inte stämmer överens med verkligheten.