2024-09-27, 17:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Exakt så ingen vet vad som hänt än så länge. Utom du då som sitter och spekulerar.

Hur ofta hamnar du i internationella brottsmål? Eller du har kanske många vänner som varit med om det?
2024-09-27, 17:57
Avslutad
Citat:
Nej bara de som har egna barn, och förstås hela släkten som inte får träffa barnet. Det är potentiellt många som drabbas av ett LVU. Inte bara barnet och föräldrarna, utan syskon, kompisar till barnets, släktingar, kusiner osv. Och det är förstås ett trauma som drabbar många inkl för barnet självt.

Om du finns i släkten är barnet garanterat mycket nöjd och tillfreds med detta!
2024-09-27, 18:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Hur ofta hamnar du i internationella brottsmål? Eller du har kanske många vänner som varit med om det?

Vad har jag med saken att göra? Man kan inte peka ut en person som pedofil, utan att det ens finns ett åtal och en domstol konstaterat att så är fallet. Det säger sig självt.
2024-09-27, 18:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Vad har jag med saken att göra? Man kan inte peka ut en person som pedofil, utan att det ens finns ett åtal och en domstol konstaterat att så är fallet. Det säger sig självt.

Svara på frågan istället.
2024-09-27, 18:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Svara på frågan istället.

Jag vet inte vad jag har med saken att göra. I ett demokratiskt land pekas ingen ut för något man inte ens är åtalad för.

Om någon är pedofil eller inte är en fråga för en domstol.
2024-09-27, 19:10
Medlem
Nu sitter barn hos FU och berättar att de igår fått reda på att deras placerade systrar dött under placering samtidigt tackar de för tiktok- presenter de fått av F häromdagen ..
2024-09-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu sitter barn hos FU och berättar att de igår fått reda på att deras placerade systrar dött under placering samtidigt tackar de för tiktok- presenter de fått av F häromdagen ..

..och Fia köper allt…
2024-09-27, 19:17
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Men alltså, den ena säger att hon såg när det hände men en sekund innan sa de att det hände för 3år sen och de har inte fått veta det förrän nu och att de inte vet vad som hände.

Fia och LM säger ju att de inte ens vet om deras barn lever men jag tycker det låter väldigt märkligt att man inte skulle få reda på om ens barn dör?
2024-09-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Men alltså, den ena säger att hon såg när det hände men en sekund innan sa de att det hände för 3år sen och de har inte fått veta det förrän nu och att de inte vet vad som hände.

Fia och LM säger ju att de inte ens vet om deras barn lever men jag tycker det låter väldigt märkligt att man inte skulle få reda på om ens barn dör?
Fattar som att den ena som säger att hon är kusin såg när de omhändertogs , tror inte ens F trodde på historien .
2024-09-27, 19:30
Medlem
Citat:

Klart att föräldrar till omhändertagna får reda på om ens barn dör , det sker ju tom om ett barn är 45 år och inte har egen familj eftersom föräldrar då är närmast anhörig och den som först meddelas
2024-09-27, 19:57
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Klart att föräldrar till omhändertagna får reda på om ens barn dör , det sker ju tom om ett barn är 45 år och inte har egen familj eftersom föräldrar då är närmast anhörig och den som först meddelas
Ja precis! Jag förstår inte ens varför de säger så.
Fia kan ju iaf inte tro på det där utan säger det för effektens skull eftersom det skulle vara jättehemskt att inte ens veta om ens barn har dött så då får man ju empati och smutskastar systemet lite extra, LM däremot kan nog va seriös när hon säger så och går runt på kyrkogården för att leta efter sonen osv.

Om F inte trodde på barnen undrar jag varför hon skickat gifts till dem 🤔
2024-09-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ja precis! Jag förstår inte ens varför de säger så.
Fia kan ju iaf inte tro på det där utan säger det för effektens skull eftersom det skulle vara jättehemskt att inte ens veta om ens barn har dött så då får man ju empati och smutskastar systemet lite extra, LM däremot kan nog va seriös när hon säger så och går runt på kyrkogården för att leta efter sonen osv.

Om F inte trodde på barnen undrar jag varför hon skickat gifts till dem 🤔
Hon skickade dessa för några dagar sedan då de var uppe och pratade om att de flyttat hem och mamman skulle börja ha umgänge med de 2 yngre systrarna , de som de nu påstår har dött

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in