Om SD var oskyldig så kan vi nog anta att den verkliga GM är aktiv i tråden och försöker snacka bort SDs alibi.
LW var besatt av SD. Om han var oskyldig så skulle hon säkert vilja att den verkliga GM avslöjas.
Så tänker jag också.
Gör om och gör rätt skulle man vilja säga till polisen och NFC men nu är det antagligen för sent, datorn har förmodligen hamnat på elektronikåtervinningen. Lite märkligt förresten att det bara verkar vara "den misstänkte" som på allvar varit intresserad av en fördjupad analys av datoralibit. Som jag skrev tidigare så verkar han inte varit orolig för att det skulle spräckas av en sådan analys, snarare tvärtom.
Även om datorn eventuellt är skrotad så kan man via "torrsim" (och lite kunskap) och loggarna i FUP få ut ganska mycket, för att inte säga tillräcklig, information av skeendet. Åtminstone i frågan om det var en manuell aktivitet (23.34) och i så fall ett sannolikt alibi.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-09-11 kl. 11:16.
Gör om och gör rätt skulle man vilja säga till polisen och NFC men nu är det antagligen för sent, datorn har förmodligen hamnat på elektronikåtervinningen. Lite märkligt förresten att det bara verkar vara "den misstänkte" som på allvar varit intresserad av en fördjupad analys av datoralibit. Som jag skrev tidigare så verkar han inte varit orolig för att det skulle spräckas av en sådan analys, snarare tvärtom.
Även om datorn eventuellt är skrotad så kan man via "torrsim" (och lite kunskap) och loggarna i FUP få ut ganska mycket, för att inte säga tillräcklig, information av skeendet. Åtminstone i frågan om det var en manuell aktivitet (23.34) och i så fall ett sannolikt alibi.
Tack för ditt tålamod med att sprida den här informationen.
Jag anser att det är allvarligt att någon kan dömas för mord pga att han är "konstig"; antagligen har en npf-diagnos.
Människor med npf-diagnoser är väldigt utsatta. Många lever på samhällets botten och saknar förmåga att kämpa för sin rätt mot
F-kassa; arbetsförmedlingen och soc. Det är antagligen därför vi har så många hemlösa. Samhället utnyttjar deras handikapp för att slippa att hjälpa dem. Sparkar på dem som redan ligger. SD var så "konstig" så ingen var intresserad av att hjälpa honom. Alla trodde att han var skyldig.
Jag anser att det är allvarligt att någon kan dömas för mord pga att han är "konstig"; antagligen har en npf-diagnos.
Människor med npf-diagnoser är väldigt utsatta. Många lever på samhällets botten och saknar förmåga att kämpa för sin rätt mot
F-kassa; arbetsförmedlingen och soc. Det är antagligen därför vi har så många hemlösa. Samhället utnyttjar deras handikapp för att slippa att hjälpa dem. Sparkar på dem som redan ligger. SD var så "konstig" så ingen var intresserad av att hjälpa honom. Alla trodde att han var skyldig.
Men snälla du! Du menar väl inte på fullaste allvar att HR dömde SD till 18 år i fängelse för att han antagligen hade en NPF diagnos? SD blev dömd för att alla bevis och indicier pekade ut han som ensam mördare.
Kanske hade jag inte brytt mig om att gå på djupet med 23.34-händelsen om jag varit påverkad av att han ansågs vara "konstig". Jag läste loggarna och testade och läste hans brev utan fördomar och lät inte sikten skymmas av för datoralibit ovidkommande detaljer. Hans TR-brev var sakligt och samma stil höll han även vid vår mejlkonversation.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-09-11 kl. 20:11.
Kanske hade jag inte brytt mig om att gå på djupet med 23.34-händelsen om jag varit påverkad av att han ansågs vara "konstig". Jag läste loggarna och testade och läste hans brev utan fördomar och lät inte sikten skymmas av för datoralibit ovidkommande detaljer. Hans TR-brev var sakligt och samma stil höll han även vid vår mejlkonversation.
Vad synd att han tog sitt liv då, Han skulle ha gått vidare till HD och bevisat att han faktiskt satt vid datorn och läste email när Lena blev mördad, Ja just det varken polis åklagare eller HR köpte den historian men du slukade den med hull och hår. ja smoke on the water och du då.
"Det ser ut att röra sig om händelser kopplade till Google Docs och på fråga från utredarna i ärendet om vad för sorts händelser det rör sig om har jag gjort en enklare analys och ett antagande efter min egen erfarenhet och kunskap om Google Docs. Enkel därför att det är för komplext med för många parametrar för att utreda vad som verkligen har skett varför ex. NFC valt bort den undersökningen."
(Hämtat ur B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893)-IT-protokoll)
Det man ska ha i åtanke innan man är för hård mot IT-teknikern är att han skrev detta innan SD kom med sin förklaring TR-brevet.
Det blir lätt fikonspråk och nörderier när man ska försöka förklara tekniska observationer. I det här fallet borde forensikern i stället för att gissa nöjt sig med att skriva typ:
Man kan se att en webbsida med ett googledokument uppdateras klockan 20.29. En liknande "uppdatering" sker också 23.34. Det är endast dessa två av den här typen som förekommer under flera timmar under kvällen och natten.
Senare begrundat efter att SD kommit med sin förklaring i brevet : "Hmm, ja så kan det ju naturligtvis vara, låter rimligt."
Det man kan skylla på IT-teknikern är att han i något sammanhang antydde att man kunde se "liknande uppdateringar" ofta och regelbundet vilket TR och senare även HR felaktigt tolkade som att det även gällde 20.29 och 23.34-händelserna , "datorn levde sitt eget liv" som någon av åklagarna lär ha utryckt det i HR. Underförstått att det nog inte var SD som öppnade datorn 23.34 och så föll (döds)domen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-09-12 kl. 10:34.
Lite tecknat för oss mindre förstående: YT: Steven Universe | Amethysts Broken Gem Behövs denna film för att förstå en som 764 Stefan ?
Kan ormen inte känna känslor utan att plåga på andra? Mycket möjligt.
Ett exempel är Stefan Davidsson i Örebro som mördade Lena Wesström precis innan han var på väg till USA.
Med kvinnan han lurat hela sitt liv (Hanna Davidsson)
Hanna Davidsson
Ja, har medicin som hjälper.... Har varit till akut psyk och fått medicin som ska hjälpa mig
genom dagarna utan att dö av ångest.
2018-05-20 16:40:43(UTC+2)
Vad har den annars så glada Hanna Sophie för problem?
Då hon har ångest så hon nästan kan dö ? Kryptiskt.
Kan det vara för hon har ett någorlunda samvete ?
Blir ju inte bättre av att önska livet ur andra.
GeoCaching var väldigt viktigt för Stefan. Något med religion var det? Då LenaW var pastor och den kryptiska ormen Stefan mördade henne.
Ett s.k. Triangel drama.
Kanske begick Stefan Davidsson (född: Västerås) suicid som ett sista försök att väcka känslor.
För stampa bäbis videon genererade gissningsvis inte tillräckligt med förståelse för Pappa Steffe.
Mordet på LenaW var kanske för honom bara en dålig dag på det kryptiska jobbet.
Lite tecknat för oss mindre förstående: YT: Steven Universe | Amethysts Broken Gem Behövs denna film för att förstå en som 764 Stefan ?
Kan ormen inte känna känslor utan att plåga på andra? Mycket möjligt.
Ett exempel är Stefan Davidsson i Örebro som mördade Lena Wesström precis innan han var på väg till USA.
Med kvinnan han lurat hela sitt liv (Hanna Davidsson)
Hanna Davidsson
Ja, har medicin som hjälper.... Har varit till akut psyk och fått medicin som ska hjälpa mig
genom dagarna utan att dö av ångest.
2018-05-20 16:40:43(UTC+2)
Vad har den annars så glada Hanna Sophie för problem?
Då hon har ångest så hon nästan kan dö ? Kryptiskt.
Kan det vara för hon har ett någorlunda samvete ?
Blir ju inte bättre av att önska livet ur andra.
GeoCaching var väldigt viktigt för Stefan. Något med religion var det? Då LenaW var pastor och den kryptiska ormen Stefan mördade henne.
Ett s.k. Triangel drama.
Kanske begick Stefan Davidsson (född: Västerås) suicid som ett sista försök att väcka känslor.
För stampa bäbis videon genererade gissningsvis inte tillräckligt med förståelse för Pappa Steffe.
Mordet på LenaW var kanske för honom bara en dålig dag på det kryptiska jobbet.
Hur kunde Hanna D veta att det var LW som hittats när hon åkte förbi på E18 och såg polisernas avspärrning
Länge sen jag läste fup, och minnen bör man inte lita på, men jag tror att det var hennes pappa som sa det i förhör, det var de två i bilen. Hon förnekade/mindes inte, som vanligt…