Citat:
Ursprungligen postat av
TodayForever
Det har säkert diskuterats här tidigare, men jag tycker deras tillvägagångsätt att komma igång med chattarna har blivit sämre och mer spekulativa på sistone. Hur man liksom omvänder någon som säger att fiskaren är för ung genom att skriva en massa inviter eller överdrivet smicker. Jag undrar vilka av de senaste 25 gäddorna som hade fortsatt chatten om inte fiskaren legat på.
Säger inte att gäddorna hemskhet är mindre av det, men jag tenderar att tycka värre om de gäddorna som gränslöst drar på och snuskpratar när de får redan på att barnet är 14 år än de som vevas igång med diverse snack om att man vill ligga när gäddan en gång sagt att de är för unga.
Bra nyansering. Du är något på spåren här. I de fall där fiskaren är drivande, övertalande, lockande etc. när gäddan har tackat nej på grund av ålder, blir det liksom en framprovocerad, skapad gädda.
Även om det är den vuxnes ansvar att alltid säga nej oavsett vad den underåriga vill och ber om, är det ändå ett försåtligt tilltag av fiskaren som också bidrar till det orealistiska scenariot många gånger.
Därtill är detta något som går stick i stäv med vad som (åtminstone tidigare) har uttalats vara Dumpens princip: I ett poddavsnitt förra sommaren sa Patrik att de möter folk som säger att de inte är intresserade när de får veta åldern, varpå han nämnde ungefär att de då släpper dem och går vidare. Annat ljud i skällan nuförtiden, månne?