Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 22:48
Medlem
anomaligns avatar
Jag vet inte om det är meningsfullt att prata om att någon vinner eller förlorar. På sätt och vis är alla förlorare i och med att en fullständigt personlighetsstörd brottsling som Trump sitter i en presidentvalsdebatt och behandlas som en vuxen, riktig person vars röst är lika värd att lyssna på som Kamala Harris', när absolut ingenting han säger har någon som helst betydelse, utan mest kan liknas vid rytmiska, men helt meningslösa läten.

Trump kommer att babbla som ett förvuxet, hjärnskadat barn, som vanligt, om den saken råder inget tvivel. Antagligen kommer han skrika slagord och uppföra sig på ett vis som skulle skämma ut honom, om han hade haft någon skam i kroppen. Hans mic kommer nog behöva mutas till och från.

Harris har nog övat på att inte reagera med förfäran och äckel, vilket är den naturliga instinkten hos vanligt folk är när man ser ett sånt tragiskt åbäke som Trump, utan att bara skratta åt honom. Demokraterna kör rätt hårt på den strategin den här kampanjen. Med lite tur kallar hon honom för weird också, och förhoppningsvis leder det till att publiken skrattar och Trump blir röd i ansiktet av ilska.
Citera
2024-09-10, 22:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du är helt besatt av att kalla andra som har andra åsikter för lögnare, här Trump. Nu leker du demokrat från USA och det är ju synd att du bara är en vasall utan rösträtt i just USA.

Vem vinner debatten inatt då? Är ditt resultat beroende på antal lögner? Vad är en lögn, en åsikt, ett tyckade kan man undra och gäller det även Harris lögner?

Själv tror jag på oavgjort för båda är egentligen obrukbara som presidenter men det kan bli kul att se. USA har på senare år blivit ett skämt då det gäller demokrati.

Donald "unfit for office" Trump har en lång historik av att vara en bedragare och lögnare, precis som du, vilket inte har med era åsikter att göra.

Det fetade: Du verkar inte begripa dig på någonting, precis som i ukrainatråden. Hade jag varit amerikansk medborgare så skulle jag aldrig rösta på demokraterna då jag är konservativ. USA är i stort behov av en föredömlig konservativ ledare som Ronald Reagan. George Bush den äldre, Mitt Romney och John McCain är typen av konservativa ledare jag hade röstat på alla dagar i veckan. Bedragaren och lögnaren Donald "unfit for office" Trump är en skam för republikanska partiet och en katastrof för USA.
Citera
2024-09-10, 23:03
Medlem
rex144s avatar
Just en sådan hård debatt kan hjälpa henne att bryta med den negativa bilden av henne där hon både svamlar om något som ingen förstår och hennes idiotiska skratt...

Den skrattande Kamala... det är hennes akillesfot

Hon kommer ge korta snabba svar och hålla igen sitt skratt.... och jag tror att det är det som hennes rådgivare har tränat med henne , det kan dels visa att hon är påläst och konkret men också för att stressa Trump....
Dessa snabba svar ska framställa Trump som gammal... men Trump är van vid munhuggning så det blir svårt.

I en TV-debatt det viktigaste är inte vad man säger utan hur.... det gäller att vara självsäker... inte svettas... inte darra på rösten. Presentera sig hela tiden som en vinnare.
Senast redigerad av rex144 2024-09-10 kl. 23:08.
Citera
2024-09-10, 23:04
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är väl inte raketforskning att förstå att Kamala är ett svårare motstånd än Biden.
Jag håller med om att Kamala är ett något svårare motstånd än Parkinson-Joe anno 2024. Det är därför de bytte ut Joe mot henne. Detta gör henne dock inte till ett svårt motstånd. Tvärtom är hon en bevisat värdelös debattör vilket hon själv vet, det är därför hon gömmer sig.

Jag tror emellertid att om Trump gör en lika bra debatt som han gjorde mot Biden i Juni så vinner han överlägset trots det något svårare motståndet.
Citera
2024-09-10, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Muren har alltid funnits där även under MAGA ledaren hade ansvaret han lyckades väl reparera och förstärka den utöver det så skulle väl Mexico betala vad blev det av mycket munväder och lite action, VP har inget ansvar för gränserna som ni i MAGA sekten vill tro det är USDHS som har hand om gränserna och dess kontroller men det där är väl lite väl mycket begärt att ni ska fatta!

Lille vän, USAs president/vice-president, etc, har definitivt det yttersta ansvaret för gränsen.

Har Demokraterna släppt in 2 miljoner illegala invandrare under Harris eller inte?

“Border Czar” Kamala Harris “Unburdened” Herself of Responsibility to Secure the Country – Chairman Green in NY Post

https://homeland.house.gov/2024/08/09/border-czar-kamala-harris-unburdened-herself-of-responsibility-to-secure-the-country-chairman-green- in-ny-post/

Citat:
WASHINGTON, D.C. – This week, House Committee on Homeland Security Chairman Mark E. Green, MD (R-TN) published an op-ed in The New York Post, in which he lays out the evidence demonstrating how Vice President and Biden-appointed “border czar” Kamala Harris has failed to resolve the self-inflicted crisis at America’s borders. Further, the op-ed documents how Harris’ prior track record of opposition to border security and interior enforcement helps explain her failure as “border czar.

Blir svårt för Harris att förklara detta, i synnerhet som hon implicit erkänt att det bör finnas en mur, eftersom hon nu är för att bygga en mur. Lag och ordning kan hon knappast spela på heller med tanke på att hon översvämmat USA med kriminella invandrare,* samt att hon åtminstone tidigare varit för defund the police.

*Inget ont om skötsamma invandrare som också kommit illegalt till USA de senaste åren, det är en helt annan sak.
Senast redigerad av SithMaster 2024-09-10 kl. 23:09.
Citera
2024-09-10, 23:09
Medlem
Kan man streama det någonstans?
Citera
2024-09-10, 23:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Harris får ett lägre podium än Trump.

https://x.com/MJTruthUltra/status/1833590160426209387?t=aj-7viq6hAtqc1EVi52yaQ&s=19

Varför gör de så?
Citera
2024-09-10, 23:15
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Kan man streama det någonstans?

You tube
Citera
2024-09-10, 23:16
Medlem
Rundcrantzs avatar
Två klappmongon ska babbla i varsin mikrofon. Ingen vinner.
Citera
2024-09-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
You tube

Ofan? Tack.

Edit,
Kan du tipsa om länk? Använder sällan jewtube numera.
Citera
2024-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Harris får ett lägre podium än Trump.

https://x.com/MJTruthUltra/status/1833590160426209387?t=aj-7viq6hAtqc1EVi52yaQ&s=19

Varför gör de så?

"This was apparently one of Harris’ demands so that she can look the same in stature to Donald Trump."

Givetvis har hon även fått frågorna i förväg.

Se:
https://x.com/lovingit111/status/1833560241813807185?t=4BM9LLyrl-mA6YyQQP1FNQ&s=19

Dana Walden som är bästa väninna med Harris sen över 30 år är chairman för Disney som äger NBC och Dana ser över just ABC.

Alla som sett Harris (de få gånger) hon tar spontana frågor från journalister, hur snälla de än är, vet att hon gör bort sig brutalt.

Se ex inflation och cloud.

Edit,
Så givetvis har Harris fått alla frågor i förväg. Hoppas Trump kommenterar detta.
Senast redigerad av deliciousdelux 2024-09-10 kl. 23:28.
Citera
2024-09-10, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Jag håller med om att Kamala är en något svårare motståndare än Parkinson-Joe anno 2024. Men frågan
gällde varför du tror att Trump kommer att göra sämre ifrån sig mot henne än mot Biden.

För att han har blivit äldre vilket märks genom att han har mindre energi, inte lika rapp, blivit gaggigare men även fysiskt syns det tydligare. Man kan även se när han talar osv senaste tiden att han verkligen håller på att tappa det på kamala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in