Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Ursäkta kusinen från landet: Är Ryde ett cykelmärke (typ Monark) eller en via-app-uthyrningscykel? (Små hjul funkar dåligt på grusväg kan jag berätta för dem som aldrig provat.)
Ryde själva via-app-uthyrningscykel, jag antog det finns över hela Sverige. Det är då den enda uthyrning de har i Luleå åtminstone, antar de kanske finns alternativ söderut.
Jag själv brukade köra på grusväg, eller snarare stenig väg där de bygger om så brukar man behöva köra på stenar, det fungerar ju men skakar rejält. Jag brukar ställa mig så långt bak jag kan på elsparkcykeln vid de tillfällen och dra lite bakåt för lägga mer tyngd bak ifall man skulle fastna och åka framåt, osäker om det hjälper men det har gjort sedan jag började.
De har ju även någon "fylle-test" om man tar Ryde innan 6 eller 7 på morgonen, även om den är simpel.
För övrigt i denna stan har jag sett en del åka 2st som inte är tillåtet, bland annat unga personer. Bara någon vecka sedan såg jag två små tjejer vingla sig fram och nästan körde in i trafikljuset vid övergångställe.