2024-09-10, 17:23
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Saga lade tidigare in massor med länkar till olika myndigheter och annat. Det ser jag som bevis. Har du missat det?

Inte minst anmälan från personal på senaste boendet och deras anmälan till Arbetsmiljöverket om de skador personalen åsamkades av A. Typ ett bett i låret 7x7 cm, där skinn lossnade - detta för att A på en promenad när de passerade Coop inte fick godis.

Föreståndaren på senaste boende, varifrån A blev "utkastad" ifrån, blev slagen i magen och attackerades med kniv. En anställd blev så knäckt att hon sjukskrev sig. Men det finns mer. Eller menar du att detta skulle vara påhittat? Bevisen gällande det senare är de attackerades arbetskamrater. Att PA i hemmet ljög?
Ja just dokument, anmälningar vilket inte är egentliga bevis det är ju som sagt anmälningar.
Anmälningar gällande en kvinna på ett boende, jag menar inte att det är påhittat jag säger att anmälningar inte är detsamma som faktiska bevis.
Det är "anmälda incidenter"
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-10 kl. 17:25.
Citera
2024-09-10, 17:26
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Ja just dokument, anmälningar vilket inte är egentliga bevis det är ju som sagt anmälningar.

Menar du att alla anmälningar från flera olika håll skulle vara falska? Eller vad är bevis för dig?

Om du läser de senaste artiklarna i Enköpingsposten (redan i rubriken och brödtexten kan du läsa om du inte är abonnent) kan du se vad grannarna tycker om att få ytterligare ett LSS-boende i hemtrakten. Det betyder givetvis inte att dessa personer är elaka och ondsinta, men de kan ha varit med om ett och annat, även om det inte handlar om just A i det här fallet.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-09-10 kl. 17:32.
Citera
2024-09-10, 17:36
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Menar du att alla anmälningar från flera olika håll skulle vara falska? Eller vad är bevis för dig?

Om du läser de senaste artiklarna i Enköpingsposten (redan i rubriken och brödtexten kan du läsa om du inte är abonnent) kan du se vad grannarna tycker om att få ytterligare ett LSS-boende i hemtrakten. Det betyder givetvis inte att dessa personer är elaka och ondsinta, men de kan ha varit med om ett och annat, även om det inte handlar om just A i det här fallet.
Anmälningar är inte bevis hur du än resonerar så är det inte bevis det går inte m bästa vilja att påstå det.
En artikel i tidningen är inte heller "bevis"
Det är inte "för mig" det handlar om , tekniskt sett är inte detta bevis helt enkelt
Citera
2024-09-10, 19:27
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Vad vet du om att hunden lever...
Var i så fall...
En som går ut med en vuxen hund och folk har aldrig sett denne haft innan...
Är bara att gå fram o klappa labben o samtidigt kolla tandraden..
Jag tror att hunden är död och dumpad nånstans...

Bara att gå fram och kolla tandraden, dumpad och död jaja var och en blir salig på sin tro
Citera
2024-09-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Vet inte varför du beter dig så obstinat men du kan bostavligen hitta alla svar på dina frågor i första inlägget i tråden.

Den vuxna kvinnan fick flytta hem från gruppboendet efter att skyddsstopp infördes pga allvarlig fara för personal och andra brukare. Dokumenten från AMV visar på en farlig person, både för sig själv och för andra. Framför allt visar de en hänsynslös person. Det visar för övrigt PÖ:s egen ansökan om utökad assistans; dvs vaken assistans dygnet runt då hon kan vakna och skapa svåra situationer som kräver vaken personal.

Vad hon specifikt gör med hunden på toaletten vet vi inte på detaljnivå men det är allvarligt nog att ta med i anmälan till LS och även EP har skrivit om det.

PÖ ansöker om dubbla assistenter dygnet runt. Om A nu är så beskedlig o snäll så varför skulle det behövas?

Finns inga bevis på att Essie är stulen.
O var är katten Snövit?
Citera
2024-09-10, 23:04
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Herre jösses,hon är INTE död!
Jepp hunden är stendöd, kan du bevisa motsatsen?
Gärna med bildbevis med aktuell tidning.
I övrigt är jag övertygad om att din agenda är att skydda någon dig närstående.
Frågor på det?
Citera
2024-09-10, 23:34
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så varför frågar du då mig, som du inte tror har sanningen, istället för Kanske33, som du tror "sitter på fakta"?

Kanske33 har nu varit i tråden i flera dagar, men ingen jävel av er troll ställer några frågor om all "fakta" som denna person kanske "sitter på".

Men det gör jag, å då hoppar du på mig. Är du rädd för att alla era lögner ni sprider om familjen skall komma på skam?

Det är bara att inse, inte ens denna "fd anställd" som dykt upp i tråden, har något att komma med. För det finns inget att komma med.

Essie är stulen, och sedan har de som har någon form av vendetta mot familjen gått ut i media och brutit mot tystnadsplikt i sin iver att smutskasta, ljuga om och förtala familjen. Nu är det de som är polisanmälda och deras brott ligger nu på åklagarens bord.

Skadestånden från de brotten som familjen sannolikt kommer kunna kamma hem, räcker nog till mer än en ny assistanshund. Och förhoppningsvis hittar polisen också kopplingen mellan all den smutskastningen, och stölden av Essie.

Varför dök du ens upp i tråden igen? Jag tror du dök upp igen enbart för att få tyst på Kanske33 för det är det mönstret du haft i tråden hittills, Förlöjliga och håna samtidigt som du ska driva din teori stenhårt att Essie är stulen.

Det börjar lukta desperation i ett försök att dölja att Essie förmodligen redan blev ihjälslagen innan hon ens anmäldes försvunnen
Citera
2024-09-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Varför dök du ens upp i tråden igen? Jag tror du dök upp igen enbart för att få tyst på Kanske33 för det är det mönstret du haft i tråden hittills, Förlöjliga och håna samtidigt som du ska driva din teori stenhårt att Essie är stulen.

Det börjar lukta desperation i ett försök att dölja att Essie förmodligen redan blev ihjälslagen innan hon ens anmäldes försvunnen
Tråden var närapå död med få inlägg, sen kom det med EP och åklagarens uttalande i låst artikel. Då kom framförallt flash och 2 till till undsättning. Och kallar folk b.la mig för nedsättande ord. och börjar kräva bevis mm på allt. dom själva kan inte prestera ett enda bevis i sina påståenden. Får precis som du en känsla av desperation. jag tror att FUP kan bli väldigt intressant och troligen obehaglig läsning för vissa.
Citera
2024-09-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hunden är såklart död då inte någon har hittat den...
Var skulle den annars finnas, ingen kan ut och rasta den för behov...
Jag tror att detta är desinformation som kom upp nu...

Du överskattar risken att visa hunden offentligt.
Om hunden befinner sig t.ex 50 mil från sitt tidigare hem lär knappast någon som ser den ute tänka att det där är hunden Essie som ett hundratal personer på FB talar om.
Nej, det är tämligen riskfritt att gå ut med Essie om man tagit hunden en bra bit bort. Få människor följer denna tråd. Och ännu färre kan skilja olika hundar åt av samma ras och färg.
Citera
2024-09-11, 00:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Tråden var närapå död med få inlägg, sen kom det med EP och åklagarens uttalande i låst artikel. Då kom framförallt flash och 2 till till undsättning. Och kallar folk b.la mig för nedsättande ord. och börjar kräva bevis mm på allt. dom själva kan inte prestera ett enda bevis i sina påståenden. Får precis som du en känsla av desperation. jag tror att FUP kan bli väldigt intressant och troligen obehaglig läsning för vissa.

Vad som är nytt var att det finns fyra olika anmälningar på åklagarens bord och att det kunde ta upp till ett år innan det går till åtal.

Någon säger att Essie helt säkert är stendöd, någon lika säker att hon lever men varför man har den övertygelsen får vi inte reda på. Någon skriver om egna erfarenheter av skällande hundar och snälla autister eftersom man själv är universums mittpunkt och då är det relevant. Någon kör pannsmällar intill förvirring, kallar assistenterna för kriminella och alla som inte håller med är hatare. Någon tror att folk tänker på Essie när de ser en labrador och fattar inte att det fåtal som ändå gör det, kommer ignorera för hon har det bättre varsomhelst utom hos A.

Ena alternativa Essie-gruppen är död, i den andra skrivs det mycket men vips är allt raderat och stängt för kommentarer.

Har tänkt hänga kvar i tråden till slutet och tar det ett år så gör det väl det då. Kan man hoppas det kommer nyheter om försäkringen och bedrägeriutredningen snart?
Citera
2024-09-11, 00:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du överskattar risken att visa hunden offentligt.
Om hunden befinner sig t.ex 50 mil från sitt tidigare hem lär knappast någon som ser den ute tänka att det där är hunden Essie som ett hundratal personer på FB talar om.
Nej, det är tämligen riskfritt att gå ut med Essie om man tagit hunden en bra bit bort. Få människor följer denna tråd. Och ännu färre kan skilja olika hundar åt av samma ras och färg.

Så är det, och inte heller sitter veterinärklinikerna och slår i polisens databaser, som några nötter i tråden inbillar sig.
Citera
2024-09-11, 01:58
Bannlyst
Citat:
Vad gör dig så säker på att det är vad du kallar "desinformation"?

Desinformation är när man inte kan visa upp fakta eller realistisk händelser i tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in