2024-09-10, 13:16
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Kan som fd anställd berätta att spåren kom fram efter att Essie försvann för att nån åkte runt och letade.
Efter att hon försvann....ja då åkte ju några/någon och letade då.
Det påstås ju att den uppgiften är lögn? Och att ingen har letat?
Citera
2024-09-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du kan veta när och hur spåren kom fram.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du vet att ingen har åkt runt och letat.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att påstå att utomstående som säger sig varit med och letat ljuger, och hur du kan veta det.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att berätta när du slutade och inte heller genom att berätta varför, så länge du inte avslöjar något om dottern och hennes levnadsförhållanden.
Inget av ovanstående utgör förtal.

Men förmodligen är du bara som alla andra som brukar dyka upp ur gubben i lådan här på flashback som påstår sig sitta på en massa information men aldrig har något att komma med, ett troll.

Det har visat sig redan från början att det finns någon eller några som hyser agg mot familjen och som inte drar sig för att sprida lögner, en skara som därefter växt. Du tillhör bevisligen den skaran.

En människa, som du, som inte önskar en gravt funktionsnedsatt flicka någonting gott, är bara direkt avskyvärd, och visar mer än något annat vilket hat du ger uttryck för.
Detta är en Vuxen kvinna. och som man läst sig till så verkar hon väldigt medveten om vad hon gjort mot Essi som att låsa in sig på toa och spola vatten tyder på mer planerat medveten handling av ondska skulle jag vilja påstå.
Citera
2024-09-10, 13:25
Bannlyst
Citat:
Du kan inte så mycket om hundar, märker jag.
De flesta hundar skäller inte alls när det kommer bekanta, men vissa gör.

Hunden skäller som regel för att uppmärksamma andra i flocken att det kommer någon "utomstående". Den skäller inte för att hälsa. Hälsar gör den genom att komma fram och lukta på dig.

Nej, Essie var säkert en hund som inte skällde alls utan särskild anledning.
Den person som Essie sprang till i videon som publicerats var kanske någon som Essie kände igen, ex.vis. en f.d. assistent.

Vem som, om någon, sedan bragt Essie om livet, kan vi inte veta.

Vad många, särskilt alla troll i tråden, inte fattar, är att om dottern hade dödat eller livshotande skadat Essie den kvällen, så hade assistenterna vetat om detta. Men ingen, inte en enda, särskilt inte de assistenter som redan hängt ut familjen, har vittnat om att något sådant skedde. Dessutom lär polisen ha hört berörda assistenter och särskilt assistenten som jobbade den kvällen.

De troll som ihärdigt framför denna konspirationsteori och som regel i kombination med ett ohämmat hat riktat mot dottern och hennes mor och far, är inget annat än just troll drivna av hat, som blundar fullständigt för all fakta som framkommit i fallet.

Kan nog mer om hundar än vad du tror..
Varit ägare till betydligt större hundar.

Mina vänner bor i huset och på landet...
Går folk på deras tomter o hundar är inomhus så skäller dem, bankar någon på dörren likadant.. Men innanför är det lugnt..
Du som vet så mycket om hundar borde veta att mini hundar skäller väldigt ofta.
Gillar inte att du har förutfattade meningar om mig...
Struntar i hur du behandlar andra...

Jag tror att P.Ö vet mer än vad han säger..
Inte riktigt normalt att lägga ut en hittelön på 100 lakan, dessutom enligt här i tråden problem med ekonomin..
Dotter har sin sjukdom och jag tror inte att hon är kapabel att döda sin hund på cirka 40kg, jag har aldrig sett någon med hennes sjukdom att bli våldsamma...
Blir de ilskna så brukar de bli lugna med närhet och pratar med dem..

Att det finns många underliga inlägg kan jag hålla med om...
Citera
2024-09-10, 13:36
Bannlyst
Citat:
Så varför frågar du då mig, som du inte tror har sanningen, istället för Kanske33, som du tror "sitter på fakta"?

Kanske33 har nu varit i tråden i flera dagar, men ingen jävel av er troll ställer några frågor om all "fakta" som denna person kanske "sitter på".

Men det gör jag, å då hoppar du på mig. Är du rädd för att alla era lögner ni sprider om familjen skall komma på skam?

Det är bara att inse, inte ens denna "fd anställd" som dykt upp i tråden, har något att komma med. För det finns inget att komma med.

Essie är stulen, och sedan har de som har någon form av vendetta mot familjen gått ut i media och brutit mot tystnadsplikt i sin iver att smutskasta, ljuga om och förtala familjen. Nu är det de som är polisanmälda och deras brott ligger nu på åklagarens bord.

Skadestånden från de brotten som familjen sannolikt kommer kunna kamma hem, räcker nog till mer än en ny assistanshund. Och förhoppningsvis hittar polisen också kopplingen mellan all den smutskastningen, och stölden av Essie.

Jag ifrågasatte Kanske33 med en gång, märktes direkt att något inte stämde..
Jag tror mer att vara inblandad och vill ha koll här på Flashback vad som pågår..
Citera
2024-09-10, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Varför jag inte ger er allt ni vill just nu är för att jag vill inte bli anmäld för förtal eller bryta någon tystnadsplikt.
Saker och ting kommer att falla på plats och ni kommer förmodligen inte bli besvikna.

Jag tror att risken att du blir avslöjad här är obefintlig, då det inte gäller grovt brott, såsom mord, terror eller extremt brutalt våld...
Så det är bara att berätta för oss tycker jag...
Citera
2024-09-10, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Om Kanske33 hade svarat på frågan om när hen lämnade jobbet som PA, så är chansen stor att PÖ skulle ha identifierat hen och att du inte förstår det visar hur lite du förstår av det mesta här...

Denne behöver inte vara specifik på just den dagen såklart.
Frågan är mer vad som pågått i hemmet under längre tid...
Är det så många som är anställda där, så vem kan man peka ut....
Denne som sitter på fakta tror jag är inte är en fd anställd...
Citera
2024-09-10, 13:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Detta är en Vuxen kvinna. och som man läst sig till så verkar hon väldigt medveten om vad hon gjort mot Essi som att låsa in sig på toa och spola vatten tyder på mer planerat medveten handling av ondska skulle jag vilja påstå.

Nej, dottern är inte en vuxen kvinna. Det är bara okunniga idioter till trollhatare som du som håller på och sprider sådan skit. Dottern lider av en grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och befinner sig på ett barns nivå. Ondska är att inte önska en sådan person någonting gott.

Att du sedan blint tror på alla lögner och förtal som sprids om Essie och familjen och lika blint blundar för fakta i saken visar att du också tycks befinna dig på ett barns nivå intellektuellt sett.

Det finns inte tillstymmelse till bevis för att Essie skulle ha farit illa hos familjen. Ingenting av allt det som har påståtts har visat sig vara sant. Alldeles särskilt har inte en enda sekund av de filmer som påstås finnas dykt upp, inte ens hos Länsstyrelsen som påstods ha fått dem.
Citera
2024-09-10, 13:49
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Är du säker på att allt negativt är sant?
Har du kompetens inom psykiatri för att slå fast att hon är medveten?
Baserat på att hon är "vuxen"?
Jag skulle vilja påstå att din bedömning baserar sig på åsikter i denna tråd.
Citera
2024-09-10, 13:53
Bannlyst
Citat:
Jaså minsann. Det har tidigare påståtts att personalomsättningen var stor. Nu är den plötsligt inte det?
Det räcker att Kanske33 berättar ungefär när, i förhållande till anmälan och försvinnandet som hen slutade. Det kan gott sträcka sig över en tidsperiod som innefattar att någon mer slutade. Har Kanske33 sådan koll som hen påstår sig ha, så vet hen när andra slutade också.

Vi har hört nu om åtminstone tre olika assistenter som slutat, men som ändå på ett eller annat vis varit inblandade eller inblandat sig själva, i den här soppan. Så det är inget bevis för något, och alldeles särskilt är det inte något bevis som håller i domstol. Det är väldigt långt ifrån en bevisad sanning att Kanske33 talar sanning, om någonting alls.

Att du inte förstår det visar att du inte förstår någonting alls av det mesta här...

Dessutom när varje skift i resursteamet, så har de möte vad som hänt under deras skift ...
Omöjligt att veta vem som sagt vad alltså..
Tror 33 är någon helt annan... Och vill ha koll på hur nära sanningen vi är...
Citera
2024-09-10, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Om jag nu vet/visste så skulle det inte falla mig in att presentera det här...

Hunden är såklart död då inte någon har hittat den...
Var skulle den annars finnas, ingen kan ut och rasta den för behov...
Jag tror att detta är desinformation som kom upp nu...
Citera
2024-09-10, 14:04
Bannlyst
Citat:

Kan du inte visa oss utdrag ur dotterns journal att hon är en vuxen kvinna, utan att ha någon sjukdom överhuvudtaget när det gäller hennes beteendemönster...
Sen vill jag gärna se fakta på det du skriver vad dottern gjort med hunden, och även ondskan...
Citera
2024-09-10, 14:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kan nog mer om hundar än vad du tror..
Varit ägare till betydligt större hundar.

Mina vänner bor i huset och på landet...
Går folk på deras tomter o hundar är inomhus så skäller dem, bankar någon på dörren likadant.. Men innanför är det lugnt..
Du som vet så mycket om hundar borde veta att mini hundar skäller väldigt ofta.
Gillar inte att du har förutfattade meningar om mig...
Struntar i hur du behandlar andra...

Just det, när det kommer någon och går på tomten eller bankar på dörren, så skäller hundarna. De gör inte det för att de då hälsar på de som kommer eller går förbi, de skäller för att uppmärksamma att det kommer någon. När skällandet är klart, och om de som kommer uppfattas som vänliga, så springer de fram för att nosa, då "hälsar" de. Om de som kommer inte uppfattas som vänliga, så fortsätter de skälla, för att varna och eventuellt för att skrämma.

Citat:
Jag tror att P.Ö vet mer än vad han säger..
Inte riktigt normalt att lägga ut en hittelön på 100 lakan, dessutom enligt här i tråden problem med ekonomin..

Ja, han vet nog vem som stulit hunden, och han hade en förhoppning att en större summa pengar skulle kunna få denna, eller dessa, eller någon av dem, att lämna tillbaka Essie. Kriminella har ingen moral, pengar betyder som regel allt. Betalar han bäst så säljer de hunden till honom, var förmodligen hans tanke, och han visste att det var bråttom. Annars var risken att hunden skulle försvinna iväg utomlands, eller i värsta fall bli dödad. Men det hjälpte inte. Antingen så var Essie redan ivägskeppad, eller tagen av daga.

Finns ingen anledning att tro att de har några problem med ekonomin. Det är bara påhittade rykten från början till slut.

Citat:
Dotter har sin sjukdom och jag tror inte att hon är kapabel att döda sin hund på cirka 40kg, jag har aldrig sett någon med hennes sjukdom att bli våldsamma...
Blir de ilskna så brukar de bli lugna med närhet och pratar med dem..

Att det finns många underliga inlägg kan jag hålla med om...

Dottern har en neuropsykiatrisk nedsättning, det är inte en sjukdom. Att hon blir utåtagerande tycks vara väl fastställt och inte så mycket att tvivla på tycker jag. Det bekräftades redan av hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen, där de tar upp det i svävande men ändå tydliga ordalag. Det är heller inget ovanligt eller onormalt att en sådan person kan få en assistanshund. Hunden skall tas om hand av förare och assistenter när brukaren blir utåtagerande. Detta är inget unikt för detta fallet. Det finns en sedan många år en pågående debatt om assistanshundar och dessas situationer hos olika brukare. Sverige ligger på den punkten som regel på en bra mycket högre nivå än andra länder, ex.vis. USA. Jag vill minnas att jag har länkat en del vetenskapliga artiklar om detta tidigare i denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in