Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Kan nog mer om hundar än vad du tror..
Varit ägare till betydligt större hundar.
Mina vänner bor i huset och på landet...
Går folk på deras tomter o hundar är inomhus så skäller dem, bankar någon på dörren likadant.. Men innanför är det lugnt..
Du som vet så mycket om hundar borde veta att mini hundar skäller väldigt ofta.
Gillar inte att du har förutfattade meningar om mig...
Struntar i hur du behandlar andra...
Just det, när det kommer någon och går på tomten eller bankar på dörren, så skäller hundarna. De gör inte det för att de då hälsar på de som kommer eller går förbi, de skäller för att uppmärksamma att det kommer någon. När skällandet är klart, och om de som kommer uppfattas som vänliga, så springer de fram för att nosa, då "hälsar" de. Om de som kommer inte uppfattas som vänliga, så fortsätter de skälla, för att varna och eventuellt för att skrämma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Jag tror att P.Ö vet mer än vad han säger..
Inte riktigt normalt att lägga ut en hittelön på 100 lakan, dessutom enligt här i tråden problem med ekonomin..
Ja, han vet nog vem som stulit hunden, och han hade en förhoppning att en större summa pengar skulle kunna få denna, eller dessa, eller någon av dem, att lämna tillbaka Essie. Kriminella har ingen moral, pengar betyder som regel allt. Betalar han bäst så säljer de hunden till honom, var förmodligen hans tanke, och han visste att det var bråttom. Annars var risken att hunden skulle försvinna iväg utomlands, eller i värsta fall bli dödad. Men det hjälpte inte. Antingen så var Essie redan ivägskeppad, eller tagen av daga.
Finns ingen anledning att tro att de har några problem med ekonomin. Det är bara påhittade rykten från början till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Dotter har sin sjukdom och jag tror inte att hon är kapabel att döda sin hund på cirka 40kg, jag har aldrig sett någon med hennes sjukdom att bli våldsamma...
Blir de ilskna så brukar de bli lugna med närhet och pratar med dem..
Att det finns många underliga inlägg kan jag hålla med om...
Dottern har en neuropsykiatrisk nedsättning, det är inte en sjukdom. Att hon blir utåtagerande tycks vara väl fastställt och inte så mycket att tvivla på tycker jag. Det bekräftades redan av hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen, där de tar upp det i svävande men ändå tydliga ordalag. Det är heller inget ovanligt eller onormalt att en sådan person kan få en assistanshund. Hunden skall tas om hand av förare och assistenter när brukaren blir utåtagerande. Detta är inget unikt för detta fallet. Det finns en sedan många år en pågående debatt om assistanshundar och dessas situationer hos olika brukare. Sverige ligger på den punkten som regel på en bra mycket högre nivå än andra länder, ex.vis. USA. Jag vill minnas att jag har länkat en del vetenskapliga artiklar om detta tidigare i denna tråden.