2024-09-10, 15:29
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Nu får du väl sluta med desinformation iallafall..
Vad gör dig så säker på att det är vad du kallar "desinformation"?
Citera
2024-09-10, 15:29
Medlem
flashmaners avatar
Ingen har sett några bevis för något annat än att Essie blivit stulen. Det finns inga sådana bevis. Det ljugs en massa både till höger och vänster här i tråden av troll som hittar på saker om familjen. Till exempel har det hittats på att det finns filmer som visar att Essie blivit misshandlad, och att dessa filmer skickats till Länsstyrelsen. Men det finns inga sådana filmer. Inte ens Länsstyrelsen har några sådana filmer. De enda "bevis" som trollen framför, är sådant som "skrivits i tråden flera gånger". Ja, det var ju just det, trollen tror att om de upprepar sina lögner tillräckligt många gånger så blir de sanningar. Men det blir inte ens trådsanningar, för vi vet alla att det är lögner. Det finns inga bevis emot familjen.

De som påstår något annat kan mycket enkelt bevisa att jag har fel, det är bara att de presenterar de bevis som de påstår finns.

Jag tänker inte hålla andan.

Citera
2024-09-10, 15:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Svara på min fråga istället, säger jag nu för 3dje gången..

Jag ser faktiskt ingen anledning att svara dig mera förrän du faktiskt har läst på så mycket att du vet det mest elementära, som att A inte bor med sina föräldrar osv....
Citera
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Kan nog mer om hundar än vad du tror..
Varit ägare till betydligt större hundar.

Mina vänner bor i huset och på landet...
Går folk på deras tomter o hundar är inomhus så skäller dem, bankar någon på dörren likadant.. Men innanför är det lugnt..
Du som vet så mycket om hundar borde veta att mini hundar skäller väldigt ofta.
Gillar inte att du har förutfattade meningar om mig...
Struntar i hur du behandlar andra...

Jag tror att P.Ö vet mer än vad han säger..
Inte riktigt normalt att lägga ut en hittelön på 100 lakan, dessutom enligt här i tråden problem med ekonomin..
Dotter har sin sjukdom och jag tror inte att hon är kapabel att döda sin hund på cirka 40kg, jag har aldrig sett någon med hennes sjukdom att bli våldsamma...
Blir de ilskna så brukar de bli lugna med närhet och pratar med dem..

Att det finns många underliga inlägg kan jag hålla med om...

I en anmälan till Arbetsmiljöverket (som Saga la in en länk till här) kan man läsa vad denna unga kvinna är kapabel till för våld, det är inget man kommer till rätta med genom saft-och-bulle-metoder. Det är knytnävar, svåra bett och knivar. Hot. Det senaste stället hon var på tvingades till skyddsstopp pga henne och flera anmälningar har kommit in, men som lyder under sekretess.

Tycker du ska läsa Sagas länk hon la ut gällande just de här anmälningarna till Arbetsmiljöverket. Torde finnas någonstans i början av tråden.

Att Essie inte hade det bra i familjen, med de orimliga krav som ställdes på henne är självklart. Man ville nog inte visa upp hunden för Länsstyrelsen som skulle inspektera, men då försvann Essie lägligt...
Citera
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
så du menar att det du envist hävdar är sant inte är det
Det beror på vad jag baserar det på? El?
Det är definitivt inte på "sanningar" här el på andra forum
Citera
2024-09-10, 15:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det beror på vad jag baserar det på? El?
Det är definitivt inte på "sanningar" här el på andra forum
så berätta för mig hur du kan vara så säker på att Essie är vid liv?
Citera
2024-09-10, 15:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
roligt att se att du svarar 100% som förväntat
men varför skriver du bara skit i alla trådar du besöker, det enda du lyckas göra är att googla och anklaga alla andra för att göra precis det du gör själv, så du är en stor pucko
Essie har aldrig blivit stulen och det finns inte ett jäkla bevis heller eftersom det bara är fantasier från PÖ och gänget, vilket också är anledningen till att stöldutredningen lagts ner en gång, men när narcissisten bluffar så måste de titta på saken och nu vill jag inte leka mer med dig jäkla troll

Citat:
så berätta för mig hur du kan vara så säker på att Essie är vid liv?

Hur vore det om du istället förklarade hur du kan veta att Essie aldrig blivit stulen!?
Citera
2024-09-10, 15:49
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du kan veta när och hur spåren kom fram.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du vet att ingen har åkt runt och letat.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att påstå att utomstående som säger sig varit med och letat ljuger, och hur du kan veta det.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att berätta när du slutade och inte heller genom att berätta varför, så länge du inte avslöjar något om dottern och hennes levnadsförhållanden.
Inget av ovanstående utgör förtal.

Men förmodligen är du bara som alla andra som brukar dyka upp ur gubben i lådan här på flashback som påstår sig sitta på en massa information men aldrig har något att komma med, ett troll.

Det har visat sig redan från början att det finns någon eller några som hyser agg mot familjen och som inte drar sig för att sprida lögner, en skara som därefter växt. Du tillhör bevisligen den skaran.

En människa, som du, som inte önskar en gravt funktionsnedsatt flicka någonting gott, är bara direkt avskyvärd, och visar mer än något annat vilket hat du ger uttryck för.

Det är du själv som bär omkring på hat och agg, skulle jag tro. Det gör inte folk i allmänhet. De släpper sånt och går vidare i livet.

Så nu tror du alltså att de fd assistenterna tänker som du själv gör. Tror inte att någon vill den unga kvinnan något ont, då de vet att hon inte är frisk. Däremot vill man att sanningen ska komma fram i fallet. PÖ är tex inte den man han utger sig för att vara, Vi får väl se om han vågar anmäla "hundstölden" till försäkringsbolaget...

I varenda tråd du är med i är det alltid förövaren du vill skydda. Inte heller besvarar du en enda fråga, bara öser på.

Vi alla här vill nog att Essie lever och har det bra där hon kanske är nu. Huvudsaken är att hon slipper vara med en familj som behandlade henne illa och ställde alltför höga krav på henne som hund.
Citera
2024-09-10, 16:17
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det är du själv som bär omkring på hat och agg, skulle jag tro. Det gör inte folk i allmänhet. De släpper sånt och går vidare i livet.

Så nu tror du alltså att de fd assistenterna tänker som du själv gör. Tror inte att någon vill den unga kvinnan något ont, då de vet att hon inte är frisk. Däremot vill man att sanningen ska komma fram i fallet. PÖ är tex inte den man han utger sig för att vara, Vi får väl se om han vågar anmäla "hundstölden" till försäkringsbolaget...

I varenda tråd du är med i är det alltid förövaren du vill skydda. Inte heller besvarar du en enda fråga, bara öser på.

Vi alla här vill nog att Essie lever och har det bra där hon kanske är nu. Huvudsaken är att hon slipper vara med en familj som behandlade henne illa och ställde alltför höga krav på henne som hund.

Men vilken "sanning"? Trådsanningen? Det du anser vara "sanningen" är ju just trådsanningen?
För det finns ju inga faktiska bevis, endast ett antal anmälningar?
Och ett antal dokument/anmälningar gällande en "kvinna" med diagnos?
Och ett antal påståenden om misshandel, vanvård och gällande "krav" på Essie handlar det ju också om påståenden baserade på hörsägen m.m
Det finns ju inga faktiska bevis för något av det som här kallas "fakta" gällande situationen för essie och A .

Hundstölden är redan anmäld för övrigt till försäkringsbolaget.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-10 kl. 16:19.
Citera
2024-09-10, 16:32
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Men vilken "sanning"? Trådsanningen? Det du anser vara "sanningen" är ju just trådsanningen?
Och ett antal påståenden om misshandel, vanvård och gällande "krav" på Essie handlar det ju också om påståenden baserade på hörsägen m.m
Det finns ju inga faktiska bevis för något av det som här kallas "fakta" gällande situationen för essie och A .

korrigering,hund försvunnen
Citera
2024-09-10, 17:11
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Men du sa ju vad dottern gjort på toa med mera...
Om en person har en nedsättning på det psykiska planet, så är det i detta fallet inte en vuxen kvinna...
Du kanske har en bra förklaring till mig varför hon bor hemma, dessutom har vårdare 24/7
Enligt dig är hon vuxen kvinna som vem som helst...
Kan du även förklara för mig varför hon inte bor och tar hand om sig själv..
Jag får inte ihop detta resonemang riktigt tyvärr.

Vet inte varför du beter dig så obstinat men du kan bostavligen hitta alla svar på dina frågor i första inlägget i tråden.

Den vuxna kvinnan fick flytta hem från gruppboendet efter att skyddsstopp infördes pga allvarlig fara för personal och andra brukare. Dokumenten från AMV visar på en farlig person, både för sig själv och för andra. Framför allt visar de en hänsynslös person. Det visar för övrigt PÖ:s egen ansökan om utökad assistans; dvs vaken assistans dygnet runt då hon kan vakna och skapa svåra situationer som kräver vaken personal.

Vad hon specifikt gör med hunden på toaletten vet vi inte på detaljnivå men det är allvarligt nog att ta med i anmälan till LS och även EP har skrivit om det.
Senast redigerad av larkascending 2024-09-10 kl. 17:15.
Citera
2024-09-10, 17:17
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:

Saga lade tidigare in massor med länkar till olika myndigheter och annat. Det ser jag som bevis. Har du missat det?

Inte minst anmälan från personal på senaste boendet och deras anmälan till Arbetsmiljöverket om de skador personalen åsamkades av A. Typ ett bett i låret 7x7 cm, där skinn lossnade - detta för att A på en promenad när de passerade Coop inte fick godis.

Föreståndaren på senaste boende, varifrån A blev "utkastad" ifrån, blev slagen i magen och attackerades med kniv. En anställd blev så knäckt att hon sjukskrev sig. Men det finns mer. Eller menar du att detta skulle vara påhittat? Bevisen gällande det senare är de attackerades arbetskamrater. Att PA i hemmet ljög?

Det finns bilder på Essie. Om du vet något om hundar så ser du en ledsen och rädd hund på de bilderna.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-09-10 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in