2024-09-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Skillnaden är som sagt att ryssarna siktar på civila. Det är terrorism och inte collateral damage.

Självklart är det inte så, i så fall skulle USA haft rätt att attackera ryssarna när de försåg nordvietnam med vapen.
Likadant skulle Ukraina ha rätt att bomba Iran, Nordkorea och alla de andra skurkarna som levererar vapen till ryssen.

Så fungerar det givetvis inte, och har aldrig gjort. Har du ingen vuxen som kan förklara så enkla saker för dig ?
Precis så funkar det väl? För man krig bestämmer man ju själv reglerna. Att bomba nato länder handlar ej om hurvida ryssarna har rätt till det eller ej
Citera
2024-09-10, 16:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om Ukraina nu attackerar civil infrastruktur med civila offer i Moskva så kan man väl inte gnälla om samma saker i Kiev?
Jag blir förvånad om det inte nu, kanske redan i natt, kommer en värsta natt Ukraina hittills upplevt av rysk eldkraft över landet. Att ryssarna nu kommer att intensifiera krigshandlingarna står ju helt klart - något annat är uteslutet enligt min mening.

Är det någon här som tror annat - knappast va?
Senast redigerad av kubun 2024-09-10 kl. 17:02.
Citera
2024-09-10, 16:52
Medlem
Citat:
Höghuset igår i Moskva var inget militärt flygfält
Så det gör det okej att Ukraina har ihjäl civila?
Är det okej om man i förlängningen kommer gå med på att vapen som Sverige erbjudit går till att döda oskyldiga civila?

Då var det väl antagligen sprängfullt med kinesiska och nordkoreanska toppmilitärer?
Citera
2024-09-10, 16:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Skillnaden är som sagt att ryssarna siktar på civila. Det är terrorism och inte collateral damage.

Självklart är det inte så, i så fall skulle USA haft rätt att attackera ryssarna när de försåg nordvietnam med vapen.
Likadant skulle Ukraina ha rätt att bomba Iran, Nordkorea och alla de andra skurkarna som levererar vapen till ryssen.

Så fungerar det givetvis inte, och har aldrig gjort. Har du ingen vuxen som kan förklara så enkla saker för dig ?
Har de sagt att de siktar på civila? Eller hur vet du det?
Citera
2024-09-10, 17:02
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Om Ukraina nu attackerar civil infrastruktur med civila offer i Moskva så kan man väl inte gnälla om samma saker i Kiev?
Har du vaknat uppoch ner nu igen?

Man har påpekat vad ni mongoler gjort i 2.5 år nu men det enda ni fattar är tydligen öga för öga.
Citera
2024-09-10, 17:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag blir förvånad om det inte nu, kanske redan i natt, kommer en värsta natt Ukraina hittills upplevt av rysk eldkraft över landet. Att ryssarna nu kommer att intensifiera krigshandlingarna står ju helt klart - något annat är uteslutet enligt min mening.

Är det någon här som tror annat - knappast va?
Kul att du tror dina orch- kompisar hållit igen hittills i kriget.
Det har dom knappast, och ökar dom attacker på civila lär ju stödet öka från väst
minska från Kina... ni sitter fast i ert eget grävda skithål.
Citera
2024-09-10, 17:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Kul att du tror dina orch- kompisar hållit igen hittills i kriget.
Det har dom knappast, och ökar dom attacker på civila lär ju stödet öka från väst
minska från Kina... ni sitter fast i ert eget grävda skithål.
Jag har inte ryssar som vänner och det vet du ditt skithål (för att använda ditt skitspråk). Jag bara ser nyktert på situationen. Det var ju vad som hände efter det att Ukraina gick över landgränsen och förlade kriget på rysk mark i kurskområdet och nu när krigsdöden kommit ända till Moskva så kommer såklart samma att ske igen och värre. Det är min övertygelse och det är nog fan din också fastän du inte vågar uttrycka det här då det tydligen gäller att gorma enögt mest och värst och kryddat med invektiv över inbillade som så väl riktiga ryssvänner.
Citera
2024-09-10, 17:16
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Höghuset igår i Moskva var inget militärt flygfält
Så det gör det okej att Ukraina har ihjäl civila?
Är det okej om man i förlängningen kommer gå med på att vapen som Sverige erbjudit går till att döda oskyldiga civila?
Enligt ditt förmenande är det helt i sin ordning om Ryssland har ihjäl civila ukrainare.
Skall vi gå på antalet döda, så leder Ryssland stort.
Citera
2024-09-10, 17:26
Medlem
Vi kommer se flera massiva drönar anfalla mot pissluffarna i moskva dom närmaste månaderna Ukraina ska bygga 1 miljon drönare över nästa år. Kommer bli jobbigt för ryssland deta 😂
Citera
2024-09-10, 17:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja men då kan vi släppa att det blir lite collateral damage i Kiev.
Om våra vapen får användas över gränsen mot civila så får ju ryska vapen användas mot de länder som skänkt vapen. Bra utveckling
Nej det kan vi inte. Det spelar faktiskt roll vem som började och är drivande i konflikten. Ryssland kan få fred imorgon om dom helt enkelt rullade tillbaka stridsvagnar på sin egen sida av gränsen.

Jag tycker det är ganska kul att se hur vissa som är kritiska mot Ryssland är pro-Israel och tvärtom. Precis som Israel, har Ryssland rullat över gränsen till ett annat land och annekterat territorium. I en sådan situation är det egentligen väldigt få saker som inte är okej för att försvara sitt land.
Citera
2024-09-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ja men då kan vi släppa att det blir lite collateral damage i Kiev.
Om våra vapen får användas över gränsen mot civila så får ju ryska vapen användas mot de länder som skänkt vapen. Bra utveckling
Ryssarna skickar ju bomber mot civila som en del i kriget. Ukraina har gjort det av misstag, inte alls samma sak.
Citera
2024-09-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nej det kan vi inte. Det spelar faktiskt roll vem som började och är drivande i konflikten. Ryssland kan få fred imorgon om dom helt enkelt rullade tillbaka stridsvagnar på sin egen sida av gränsen.

Jag tycker det är ganska kul att se hur vissa som är kritiska mot Ryssland är pro-Israel och tvärtom. Precis som Israel, har Ryssland rullat över gränsen till ett annat land och annekterat territorium. I en sådan situation är det egentligen väldigt få saker som inte är okej för att försvara sitt land.
Fast den parallellen är fel, Hamas utförde ett massivt terrorangrepp på Israel och har dessutom skickat in raketer under många år. Nu går Israel in och rensar upp. Du kan mer likna det vid att Ukraina skulle haft kraft att slå tillbaka mot Ryska gränsen redan 2014 och gå in några kilometer för att skapa en säkerhetszon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in