2024-09-10, 19:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har inte ryssar som vänner och det vet du ditt skithål (för att använda ditt skitspråk). Jag bara ser nyktert på situationen. Det var ju vad som hände efter det att Ukraina gick över landgränsen och förlade kriget på rysk mark i kurskområdet och nu när krigsdöden kommit ända till Moskva så kommer såklart samma att ske igen och värre. Det är min övertygelse och det är nog fan din också fastän du inte vågar uttrycka det här då det tydligen gäller att gorma enögt mest och värst och kryddat med invektiv över inbillade som så väl riktiga ryssvänner.
Du får såklart tycka vad du vill men jag kallar din syn motsatsen till nykter, mer Robert Gustafsson skitfull...
Dina " övertygelser" är lågt värda, fattar du inte rävsaxen putin satt ryssland i?
Mer döda civila, mer stöd från väst mindre stöd från Kina

Helt rätt, du är inte ryssvän du är putin- vän!

Jag är en äkta ryss-vän.
JAG har ryska vänner....
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-10 kl. 19:58.
Citera
2024-09-10, 19:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du får såklart tycka vad du vill men jag kallar din syn motsatsen till nykter, mer Robert Gustafsson skitfull...
Dina " övertygelser" är lågt värda, fattar du inte rävsaxen putin satt ryssland i?
Mer döda civila, mer stöd från väst mindre stöd från Kina

Helt rätt, du är inte ryssvän du är putin- vän!

Jag är en äkta ryss-vän.
Ja vi får väl se vem av oss som har rätt. Jag tror som sagt att Zelenskys attacker på ryskt territorium medför att Putin växlar upp.....och du tror alltså inte det? Det är allt jag har sagt. Läser du in något annat så är det alltså från nu du som får skärpa dig när du läser mina inlägg så du uppfattar dem rätt.
Citera
2024-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ja vi får väl se vem av oss som har rätt. Jag tror som sagt att Zelenskys attacker på ryskt territorium medför att Putin växlar upp.....och du tror alltså inte det? Det är allt jag har sagt. Läser du in något annat så är det alltså från nu du som får skärpa dig när du läser mina inlägg så du uppfattar dem rätt.

Det är alltså nu putin plockar fram sina bästa vapen, eller ska han först gräva lite djupare i skrothögen först?
Citera
2024-09-10, 21:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja men då kan vi släppa att det blir lite collateral damage i Kiev.
Om våra vapen får användas över gränsen mot civila så får ju ryska vapen användas mot de länder som skänkt vapen. Bra utveckling

Ja det är bra om det kollektiva väst tvingas agera militärt mot Ryssland som en konsekvens av rysk militär aggression mot väst eftersom att vissa västländer bakbundit Ukraina.

En eskalation där väst kastar ut ryssarna ur Ukraina inom loppet av en vecka vore bra.

Nej, jag är inte rädd för ryska kärnvapen, inte alls, så du behöver inte ens ställa frågan.
Citera
2024-09-10, 22:08
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det är mindre legitimt att anfalla civila mål i en diktatur, då dessa har mindre möjlighet att påverka ledarna och vad som bestäms.
Citera
2024-09-11, 09:02
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Det har de påstått i två och ett halvt år nu, snart kommer de sätta in sina "Wonder Weapons". De finns inte, hade de funnits hade de använts för länge sedan. Det finns ingen poäng i att först låta hundratusentals människor dö innan de används.

Ryssland är inte världsledande i något teknologiskt avseende. Bara kolla runt hemma hos dig själv, eller på din arbetsplats, så ser du själv hur mycket high-tech som kommer därifrån. Tvärtom ligger de decennier efter västvärlden. Deras stora styrka ligger inte i kvalitén utan i kvantiteten.
Citera
2024-09-11, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det har de påstått i två och ett halvt år nu, snart kommer de sätta in sina "Wonder Weapons". De finns inte, hade de funnits hade de använts för länge sedan. Det finns ingen poäng i att först låta hundratusentals människor dö innan de används.

Ryssland är inte världsledande i något teknologiskt avseende. Bara kolla runt hemma hos dig själv, eller på din arbetsplats, så ser du själv hur mycket high-tech som kommer därifrån. Tvärtom ligger de decennier efter västvärlden. Deras stora styrka ligger inte i kvalitén utan i kvantiteten.

Jag trodde först att psykopatdvärgen menade allvar med sina kärnvapen. Det är märkligare att ledande västliga politiker och militärer också verkar ha trott på hans snack eller att de är så skändligt omänskliga att de helt enkelt inte bryr sig om ukrainarnas lidande mer än att det aset får hållas.
Citera
2024-09-11, 15:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ryssarna skickar ju bomber mot civila som en del i kriget. Ukraina har gjort det av misstag, inte alls samma sak.
Hur vet du det?
Citera
2024-09-11, 17:25
Medlem
Citat:
Oj satan vilket infekterat krig detta är. Nu förstår jag bättre. Jag har länge tyckt det varit så konstigt att Putin skulle kunna starta ett krig just för att han skulle vara drabbad av nåt slags storhetsvansinne, som folk så lättvindigt påstår. Det är alltså ryssar och ukrainare som inte förmått att leva i samma samhälle utan att konflikter ha uppstått. Nog rätt likt situationen på Västbanken.

Hm...kanske just därav också som amerikanarna varit så tveksamma till att föra över kriget till ryskt territorium när själva krigskärnan ligger i sydöstra Ukraina.

Ja, det där med folkblandning har alltid ställt till det. Fasansfullt att våra politiker inte haft vett nog att hålla oss utanför den slags och det såväl i andra länder som här hemma - vi som så länge var ett homogent folk - suck!
Fast det gick ju bra att leva ihop tills Ryssland började stödja ett gäng separatister.
Citera
2024-09-12, 06:04
Medlem
Då rapporterar Sveriges radio om att ryssen påbörjat en offensiv i Kurskområdet. Undra om det är nu det vänder där och Ukraina körs ut eller om de grävt ner sig och lyckas hålla sina positioner. Vad tror "Militärstrategerna" här på FB?

https://sverigesradio.se/artikel/rysk-motoffensiv-i-kursk-atertagit-flera-byar
Citera
2024-09-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Då rapporterar Sveriges radio om att ryssen påbörjat en offensiv i Kurskområdet. Undra om det är nu det vänder där och Ukraina körs ut eller om de grävt ner sig och lyckas hålla sina positioner. Vad tror "Militärstrategerna" här på FB?

https://sverigesradio.se/artikel/rysk-motoffensiv-i-kursk-atertagit-flera-byar

Honungsfälla för att ryska förband skall dras dit och offras på sedvanligt ryskt vis. Ukraina bedriver fördröjningsstrid bakåt samt slår mot rysk logistik och konvojer. När tillräckligt mycket rysk trupp slagits ut/omlokaliserats från andra områden kommer anfall mot annat oförsvarat område…

Och - nu kommer ATACMS även på ryskt territorium, kombinerat med massdrönaranfall.
Citera
2024-09-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Honungsfälla för att ryska förband skall dras dit och offras på sedvanligt ryskt vis. Ukraina bedriver fördröjningsstrid bakåt samt slår mot rysk logistik och konvojer. När tillräckligt mycket rysk trupp slagits ut/omlokaliserats från andra områden kommer anfall mot annat oförsvarat område…

Och - nu kommer ATACMS även på ryskt territorium, kombinerat med massdrönaranfall.
Ok, så det är det är deras taktik (fetstilta)? Är det det som var syftet med offensiven hela tiden, att driva in för att sedan dra sig tillbaka och ansamlas ryska soldater för bråd död?

Är det samma vid övriga frontavsnitt, läs Bachmut, Avdiivka och nu då kanske Pokrovsk? I så fall verkar den taktiken vara usel om det gäller att hålla landområden och försvara sitt land - Ukraina har trots allt förlorat stora landområden sedan krigets start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in