2024-10-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag lovar jag skall sluta tjata, om du nu tycker jag tjatar (ser bara inte var i mina inlägg jag ältar om Pokrovsk). Jag skall låta kartan, antalet avlidna soldater och sönderbombade hem/byar tala för sig själv. Vi kan ha ta upp dialogen om Ukranians invasion av Kurskområdet och hur det påverkade de övriga fronterna i vår kanske? Dock tror jag fortfarande att Ukrainas offensiv in i Ryssland på det sättet var ett hejdlöst militärstrategiskt misstag.

Det verkar bli svårare för ukrainska soldater att hålla området i Kurskområdet. Hur lång tid tror ni det tar innan ryssarna har tagit tillbaka det mesta? Mitt inlägg tidigt i denna tråden har inte stått sig bra, trodde väl ryssen skulle tagit tillbaka det efter säg tre veckor (om jag inte missminner mig).

Ukraina är kvar i Kurskområdet, men det finns ett missförstånd här och det är tanken att Ukraina håller ett område. De härjar runt och har förvandlat en del av Ryssland till ett slagfält. Men kommer bara använda slagfältet för att döda så många ryssar som möjligt, det finns ingenting att "hålla".

Så fort ryssarna har kommit förbi något område där Ukraina kan skjuta många ryssar med liten risk för sig själva, då backar Ukraina eller flyttar slagfältet någon annanstans. Menar att de sitter inte och desperat försvarar någon specifik plats i Kursk.

Hur länge det kommer att ta innan ryssarna lyckas ta tillbaka Kursk? Det kan ta hela vintern, men viktigare är frågan hur många ryska liv är ryssarna beredda att offra för att ta tillbaka Kursk?
Citera
2024-10-24, 19:13
Avstängd
Kanske skall ryssarna få permis under regn- o vinterperioden - nordkorea är för övrigt kallt som
fan o uppvärmningen av bostäder o arbetsplatser är nog inte lysande - så de är nog härdade o
inga frysskitar - kolla videon på expressentv idag
Citera
2024-10-24, 19:25
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kanske skall ryssarna få permis under regn- o vinterperioden - nordkorea är för övrigt kallt som
fan o uppvärmningen av bostäder o arbetsplatser är nog inte lysande - så de är nog härdade o
inga frysskitar - kolla videon på expressentv idag
Kollade precis på videon. Känns som samma smått löjliga propagandafilmer vi sett på s.k. elitförband i Belarus. Säger väldigt lite om deras potential när det väl kommer till kritan. Vi får väl se...
Citera
2024-10-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ukraina är kvar i Kurskområdet, men det finns ett missförstånd här och det är tanken att Ukraina håller ett område. De härjar runt och har förvandlat en del av Ryssland till ett slagfält. Men kommer bara använda slagfältet för att döda så många ryssar som möjligt, det finns ingenting att "hålla".

Så fort ryssarna har kommit förbi något område där Ukraina kan skjuta många ryssar med liten risk för sig själva, då backar Ukraina eller flyttar slagfältet någon annanstans. Menar att de sitter inte och desperat försvarar någon specifik plats i Kursk.

..........
Ja just det, så är det - självklart. Jag är ingen militärstrateg som du så förlåt mig för att jag inte insåg detta uppenbart självklara.

Vet du kanske hur många soldater Ukraina har som bara härjar runt/åker omkring i Kurkområdet och har ihjäl soldater? Det är väl en rejäl apparat de måste ha om de skall förflytta runt soldater kontinuerligt på den ytan - logistiskt komplicerat så att säga? För att inte säga ruggigt svårt och nästintill osannolikt.
Citera
2024-10-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ja just det, så är det - självklart. Jag är ingen militärstrateg som du så förlåt mig för att jag inte insåg detta uppenbart självklara.

Vet du kanske hur många soldater Ukraina har som bara härjar runt/åker omkring i Kurkområdet och har ihjäl soldater? Det är väl en rejäl apparat de måste ha om de skall förflytta runt soldater kontinuerligt på den ytan - logistiskt komplicerat så att säga? För att inte säga ruggigt svårt och nästintill osannolikt.

Visst är det svårt, men som du märker så är de fortfarande kvar i Kursk och härjar.
Citera
2024-10-24, 20:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Jag lovar jag skall sluta tjata, om du nu tycker jag tjatar (ser bara inte var i mina inlägg jag ältar om Pokrovsk). Jag skall låta kartan, antalet avlidna soldater och sönderbombade hem/byar tala för sig själv. Vi kan ha ta upp dialogen om Ukranians invasion av Kurskområdet och hur det påverkade de övriga fronterna i vår kanske? Dock tror jag fortfarande att Ukrainas offensiv in i Ryssland på det sättet var ett hejdlöst militärstrategiskt misstag.

Det verkar bli svårare för ukrainska soldater att hålla området i Kurskområdet. Hur lång tid tror ni det tar innan ryssarna har tagit tillbaka det mesta? Mitt inlägg tidigt i denna tråden har inte stått sig bra, trodde väl ryssen skulle tagit tillbaka det efter säg tre veckor (om jag inte missminner mig).
Så du fick jobbet att försvara ert misslyckande i Kursk?
Nu har det snart gått 3 månader, vad väntar ni på? ska ni inte återta ert land?
Citera
2024-10-24, 20:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Att slå till mot militära mål inne i Ryssland är godkänt sedan länge. Jag tror faktiskt att Ukraina rustar för nådaskottet nu.

Ryssland faller nog inom några månader.

När usa tillåter full användning av alla vapen så bör Putin ta sig en funderare. Kan tänka mig en rejäl attack på Kreml blir ett fint visitkort.

Men, det lär inte dröja nu när Kim skickar soldater. Usa vill inte se Putin i Ukraina.
Citera
2024-10-24, 23:13
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Så Ukrainas motoffensiv mot Kursk lättade på trycket mot Pokrovsk/Yasiv Yar? Vet inte om jag skall skratta eller gråta.
Vad jag läst gjorde det tvärtom, i samband med Kurskoffensiven gjorde ju ryssen en rush och tog en hel del område öster om Pokrovsk i ett svep.
Enligt rysstrollen har både Pokorovs och Yasiv Yar fallit för flera veckor sen, tack vare Ukrainas anfall i Kursk. Dessutom påstår samma hjon att man kastade ut Ukraina ur Kursk redan första veckan?

Är det nån idag som tror ett ord på dessa svagbegåvade putinrunkare?
Citera
2024-10-24, 23:19
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:

Ja ni proryssars analyser åldras jävligt snabbt. Uppenbart sitter ni och önsketänker efter ha kollat på ryska propagandakanaler, eller så drar ni bara massa hittepå ur röven.
Citera
2024-10-24, 23:26
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Hur länge det kommer att ta innan ryssarna lyckas ta tillbaka Kursk? Det kan ta hela vintern, men viktigare är frågan hur många ryska liv är ryssarna beredda att offra för att ta tillbaka Kursk?
Ja nu verkar man tröttnat på att offra fler ryska liv där och har köpt in 12000 nordkoreaner.
Själv ser jag just nu fram mot morgondagen då Elvira ska komma med ett nytt besked om den ryska styrräntan! Att den minst kommer att höjas till 20% är väl ganska säkert. Hoppas på ytterligare 1%.
Ekonomin ser just nu ut som Rysslands värsta fiende.

Ukraina fortsätter att med drönare och egna robotar att attackera långt in i Ryssland dagligen.
Citera
2024-12-09, 18:25
Medlem
Ryzzdjurens 810:e marinbrigad har nu mindre kul i Kursk. Den upplever sin tredje utradering efter att den första var i Cherson 2022, den andra i Zaporizhia 2023 och nu den tredje i Kursk 2024. Verkar vara tunt med ursprunglig manskap.

Citat:
Russia's 810th Marine Brigade is reported to be suffering huge casualties as it attempts to recapture the Kursk region, with a thousand of its men reported missing in October 2024 alone. Commanders are being accused of 'murdering' their troops.

One relative says that "It's absolute hell there. Those who are stormtroopers, it's total crap. There are a shitload of dead bodies there, a lot. You can't even help [casualties] ‘cos it's either you or him. They just send them out like meat."

https://threadreaderapp.com/thread/1866039005764112877.html

Lilleputten vill ha Kursk tillbaka innan nyår men det kommer inte att ske. Nå, ryzzarna skickar nya jordträlar att dö för Lilleputt.
Citera
2024-12-09, 19:37
Medlem
Hur går det för ukrainarna i kursk? Kanske Puttes nya deadline är nyår nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in