Citat:
Jag lovar jag skall sluta tjata, om du nu tycker jag tjatar (ser bara inte var i mina inlägg jag ältar om Pokrovsk). Jag skall låta kartan, antalet avlidna soldater och sönderbombade hem/byar tala för sig själv. Vi kan ha ta upp dialogen om Ukranians invasion av Kurskområdet och hur det påverkade de övriga fronterna i vår kanske? Dock tror jag fortfarande att Ukrainas offensiv in i Ryssland på det sättet var ett hejdlöst militärstrategiskt misstag.
Det verkar bli svårare för ukrainska soldater att hålla området i Kurskområdet. Hur lång tid tror ni det tar innan ryssarna har tagit tillbaka det mesta? Mitt inlägg tidigt i denna tråden har inte stått sig bra, trodde väl ryssen skulle tagit tillbaka det efter säg tre veckor (om jag inte missminner mig).
Det verkar bli svårare för ukrainska soldater att hålla området i Kurskområdet. Hur lång tid tror ni det tar innan ryssarna har tagit tillbaka det mesta? Mitt inlägg tidigt i denna tråden har inte stått sig bra, trodde väl ryssen skulle tagit tillbaka det efter säg tre veckor (om jag inte missminner mig).
Ukraina är kvar i Kurskområdet, men det finns ett missförstånd här och det är tanken att Ukraina håller ett område. De härjar runt och har förvandlat en del av Ryssland till ett slagfält. Men kommer bara använda slagfältet för att döda så många ryssar som möjligt, det finns ingenting att "hålla".
Så fort ryssarna har kommit förbi något område där Ukraina kan skjuta många ryssar med liten risk för sig själva, då backar Ukraina eller flyttar slagfältet någon annanstans. Menar att de sitter inte och desperat försvarar någon specifik plats i Kursk.
Hur länge det kommer att ta innan ryssarna lyckas ta tillbaka Kursk? Det kan ta hela vintern, men viktigare är frågan hur många ryska liv är ryssarna beredda att offra för att ta tillbaka Kursk?

Vet inte om jag skall skratta eller gråta.