2024-09-10, 08:23
Medlem
Fattar inte heller varför hon är sjuk så ofta utan att varken gå på öppna förskolan eller förskolan...
Citera
2024-09-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Fattar inte heller varför hon är sjuk så ofta utan att varken gå på öppna förskolan eller förskolan...
Ja på 11 månader måste hon varit sjuk eller haft feber minst en till två gånger i månaden! 🙄
Citera
2024-09-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hon är sjuk väldigt ofta med tanke på att hon inte går på förskola. Jag tror HT överdriver.

Samma här! Tror HT tar varenda grad över 37.5 som feber och då är det buhu..
Citera
2024-09-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Samma här! Tror HT tar varenda grad över 37.5 som feber och då är det buhu..
Ja och att vara snorig är mitt barn nästan hela året, det är inte samma sak som att vara sjuk. Feber är inte heller automatiskt synonymt med att vara sjuk. Feber är en del av den inflammatoriska processen i kroppen men kan lika gärna bero på något annat än en förkylning.
Citera
2024-09-10, 10:34
Avslutad
Kan vara så också att Lars är ute så sällan bland människor att när hon väl är ute att hon smittas väldigt lätt. Hon himner aldrig bygga upp ett bra immunförsvar
Citera
2024-09-10, 11:42
Medlem
Är så trött på ”det är okej”, ”du är fantastik” och såna plattityder som HT skriver lite för ofta.
Citera
2024-09-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Såklart ungen är sjuk igen

Helt sanslöst vad ofta hon är sjuk. Men sen har ju HT visserligen aldrig ammat så Lars fick ju aldrig något skydd. Min är någon månad yngre men han har aldrig varit sjuk. Lite feber en kväll när han hade tandsprickning bara.
Citera
2024-09-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Är så trött på ”det är okej”, ”du är fantastik” och såna plattityder som HT skriver lite för ofta.

Exakt! Hon talar bara till sig själv, som en inre övertygelse på nåt vrickat vis. Är hon plötsligt två personer i en?
Så märklig människa. Detta är ren parodi på övriga infuensers i samma genre.
Citera
2024-09-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Helt sanslöst vad ofta hon är sjuk. Men sen har ju HT visserligen aldrig ammat så Lars fick ju aldrig något skydd. Min är någon månad yngre men han har aldrig varit sjuk. Lite feber en kväll när han hade tandsprickning bara.
Tror inte det handlar om amningen. Jag kunde inte amma mina tre barn alls och de var i princip aldrig sjuka. Den äldsta hade halsfluss när han var 13 och fick penicillin, enda gången. Inga allergier heller. Så jag tror det handlar lite om miljö, gener och sådant också.
Citera
2024-09-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Tror inte det handlar om amningen. Jag kunde inte amma mina tre barn alls och de var i princip aldrig sjuka. Den äldsta hade halsfluss när han var 13 och fick penicillin, enda gången. Inga allergier heller. Så jag tror det handlar lite om miljö, gener och sådant också.

Det är ju lite anekdotisk bevisföring. Det är ju vetenskapligt bevisat med amningens fördelar.
Citera
2024-09-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det är ju lite anekdotisk bevisföring. Det är ju vetenskapligt bevisat med amningens fördelar.
Absolut, det är bäst att amma. Jag försökte verkligen och hade varit överlycklig om jag kunnat. Vad jag menade var att jag tror inte man kan säga att L är så mycket sjuk bara för att hon inte blivit ammad. Det finns många barn som inte blivit ammade som är friska och det finns många ammade barn som är öronbarn mm. Så det kanske inte är just ammningen som gör att L är sjuk så ofta. Om hon nu är sjuk egentligen. Det var bara det jag menade. Sen är alltid amning bäst, ingenting att orda om
Senast redigerad av Skippan123 2024-09-10 kl. 15:16.
Citera
2024-09-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Absolut, det är bäst att amma. Jag försökte verkligen och hade varit överlycklig om jag kunnat. Vad jag menade var att jag tror inte man kan säga att L är så mycket sjuk bara för att hon inte blivit ammad.

Nej det tror jag inte heller. Där tror jag det är alla baciller i affärerna som är boven. L sitter ju i kundvagnen nu och slickar säkerligen på handtaget också.

Cred till dig för att du försökte amma, det är fantastiskt när det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in