2024-09-06, 18:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Var någonstans har du läst detta?

Det som står i EP är bara följande

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Att PA som arbetade aktuella kvällen då Essie försvann har uppgett att hon var med A och hjälpte till med nattbestyren, sen ang smset PA fick om att Essie var försvunnen tolkar jag som att det mottogs efter arbetstidens slut och PA lämnat arbetsplatsen.

Om du arbetar natt och är kvar så behövs inget sms för att motta infon om Essie's försvinnande, då uppger du att:

Jo Essie försvann under kvällen och A fick sova utan Essie ( för det var bestämt att Essie skulle sova med A )

Är du på plats behövs fan inget sms.
Säger som de flesta självtänkande människor,

Här ligger VERKLIGEN en hund begraven!!!

Minns tyvärr inte. Det var en diskussion som gick ut på varför man skickar sms och anledningen var att inte störa A, som skulle sova.

Någon annan har påstått att assistenten skickats hem i förtid och det var P och C som var där.

Vet inte vad som är sant och vad som är spekulationer eller rentav vilseledanden.
Citera
2024-09-06, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Förstår inte vad du menar, eller varför du citerar mig och inte personen det gäller.

Om det är en fd anställd eller ej kan vi inte veta, men vi får väl se vad personen säger och om det verkar trovärdigt.

Att bilspåren gjorts av någon som sökt är ny info för mig i alla fall.

Citerar dig då denne har svarat dig...
Bilen kan vara en hyrbil som stått flera kvarter därifrån, o joggar en runda bara...
Nu är detta inte polisen största prio, så de struntar i detta...
Hade det varit mord så hade nog tekniska roteln listat ut vilken sorts bil detta handlar...
Att lämna hjulspår på gräsmattan är bara att förvilla ännu mer tror jag....
En sak som förbryllar mig ännu mer, är att hundarna brukar ändå skälla till en eller två gånger när någon kommer som de träffats innan...
Dessutom bli lite spralliga för att hälsa, finns ingenstans på deras Facebook om detta...
Mina vänner kan se deras sida där...
Citera
2024-09-06, 19:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Citerar dig då denne har svarat dig...
Bilen kan vara en hyrbil som stått flera kvarter därifrån, o joggar en runda bara...
Nu är detta inte polisen största prio, så de struntar i detta...
Hade det varit mord så hade nog tekniska roteln listat ut vilken sorts bil detta handlar...
Att lämna hjulspår på gräsmattan är bara att förvilla ännu mer tror jag....
En sak som förbryllar mig ännu mer, är att hundarna brukar ändå skälla till en eller två gånger när någon kommer som de träffats innan...
Dessutom bli lite spralliga för att hälsa, finns ingenstans på deras Facebook om detta...
Mina vänner kan se deras sida där...

Du skriver lite otydligt så det är svårt att förstå vad du menar.

Det verkar som att du tror övervakningsfilmerna är äkta. Det har diskuterats fram och tillbaka tidigare i tråden av personer som är kunniga och de kom fram till att de var fejk, att det inte gick att störa ut dem på det sättet P påstår. Det går väl hitta om du söker bakåt.

Polisen har fått filmerna och inte heller fäst någon vikt vid dem. Anmälan om stöld är nerlagd. Fullt rimligt att de inte lägger ner mer resurser på det utan fokuserar på misshandeln, olaga hot och vad de nu håller på med i de relaterade förundersökningarna.

Men om vi föreställer oss att filmerna är äkta. Om man vill stjäla en hund kommer man inte körande med en bil på gräsmattan och väcker onödig uppmärksamhet. Därför tror jag inte spåren har med saken att göra.

Eftersom familjen ljuger vitt och brett, att filmen som mamma C postade uppenbart var fejk, tror jag inte på något de säger.
Citera
2024-09-06, 22:30
Medlem
flugornass avatar
Essie är stendöd, och det är för mig en gåta hur ni lyckas hålla liv tråden då inget brott ännu är bevisat.
Men om vi föreställer oss att filmerna är äkta, varför föreställa sig att den är äkta? Klart att den är det finns ju på filmen.
Jag börjar tro att allt detta är någon typ av aggression mot familjen av oklar anledning.
Citera
2024-09-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har inte fått någon klarhet i detta. Vet inte hur man kan ta reda på det heller. I början av tråden finns Essies chipnr. Kanske kan någon kunnig luska vidare med hjälp av det?

Funderar:

Kanske JS sålde utbildning men inte hunden?

Kan det vara någon annan i företaget som har tillstånd?

Får intrycket av vad hon säger i media, att det är färdiga hundar som säljs, utbildade efter kundens behov. Men hon har en massa kurser också.
De har allehanda kurser utöver den specifika utbildning
Allt från valp till olika nivåer.
Vad gäller Essie så var hon på foder under minst ett års tid.
Om det är uppfödaren eller HH som ombesörjt det vet jag ej,har ingen betydelse för utbildningen som sedan kommer.
T ex HH kan utbilda från egen avel,eller någon annans där uppfödaren stått för försäljningen.
Essies utbildning påbörjades inte innan bph och lämplighetstestet är utförd. Därifrån utgår man sedan fortsatt utbildning efter klients behov och anpassning. .den biten gjorde i detta fallet HH
Som köpare kan man köpa en grundutbildad,sen kör man påbyggnaden för det specifika ändamålet.
Fodervärden var det antingen åt uppfödaren eller HH.
Uppfödaren kan ha köpare på list,men inget händer egentligen innan hunden genomgått bph och lämplighetstestet. Vilket uppfödare ombesörjer och får boka in.
Citera
2024-09-06, 23:17
Medlem
flashmaners avatar

Trollen i tråden har spridit så många lögner, skitsnack och rena påhitt, att de inte ens själva längre kan skilja på vad som är sant och vad som är lögn. Det är ju festligt så det förslår

Sanning är att det finns inte ett enda bevis för att Essie skulle ha farit illa hos familjen. Inte en enda filmsnutt har krupit fram, inte ens hos länsstyrelsen finns någon sådan film. Alla påståenden om sådan bevisning är inget annat än ren lögn.

Sanning är att de enda filmer och bilder vi sett på Essie är sådana där Essie är som vilken glad hund som helst. På en film ser vi hur Essie och hennes brukare har trevligt tillsammans i trädgården där de kör lite agility tillsammans.

Sanning är att de som påstår sig veta mest om vad som hänt, är de som vet minst men ljuger mest.

Sanning är att polisens förundersökning alltjämt pågår. Och det gör den inte utan anledning.

Sanning är att ingen icke-kriminell skulle ens ta i en stulen assistanshund med tång, eftersom det skulle vara ett grovt brott som i värsta fall kan leda till fängelse. Alla sådana spekulationer är rent trams baserade på just alla dessa lögner, skitsnack och påhitt som några få trollande näthatare sprider i tråden.

Sanning är att till och med Enköpingsposten har dragit öronen åt sig och insett misstagen i sitt initiala drevande, och kallar nu istället påhitten, lögnerna och skitsnacket för "konspirationsteorier". Stackars troll i tråden, vad kränkta de blev där
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-06 kl. 23:35.
Citera
2024-09-07, 15:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Ok. Sant. Men syntes det i alla fall att de var gjorda på den platsen? Eller var det bara ett foto på ett bilspår i gräs, där platsen inte kunde identifieras?

Jag tänker nu specifikt på Enköpingsposten och hur de formulerade sig. Om det syntes att det var bilspår på PÖ:s allmänning (oavsett när och hur de må ha hamnat där) så har de torrt på fötterna när det gäller just den meningen.

Nä det kunde varit vilken plats som helst. Det var becksvart när kortet var taget.
Citera
2024-09-08, 12:57
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Ja tycker att ni har gjort ett bra jobb men självklart stämmer inte allt. Angående Essie vet jag inte mer än någon annan här men att man lyckats dra åt sig fame genom tv, artiklar, grupper och inte faktiskt letat efter hunden säger kanske en hel del.
Även om du inte vet något mer angående Essie än någon annan här kanske du har någon egen teori om vad som kan ha hänt Essie?
Vet du hur snacket går i Enköping? Snackas det fortfarande om det eller är fallet kanske redan bortglömt bland allmänheten?
Citera
2024-09-09, 05:20
Medlem
Miltonnis avatar
Artikel i EP idag om anmälningarna som ligger på Essie-åklagarens bord.
Någon som har prenumeration och kan samanfatta innehållet i artikeln?
Citera
2024-09-09, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Sanning är att ingen icke-kriminell skulle ens ta i en stulen assistanshund med tång, eftersom det skulle vara ett grovt brott som i värsta fall kan leda till fängelse. Alla sådana spekulationer är rent trams baserade på just alla dessa lögner, skitsnack och påhitt som några få trollande näthatare sprider i tråden.
Så då lutar du också på att hunden blivit misshandlad av dottern och sedan tagen av daga av pappan.

Var tror du den blivit nedgrävd?
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Artikel i EP idag om anmälningarna som ligger på Essie-åklagarens bord.
Någon som har prenumeration och kan samanfatta innehållet i artikeln?
Även om det är en betalartikel så kan du länka.
Citera
2024-09-09, 05:46
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Även om det är en betalartikel så kan du länka.

Ah ok, länk till dagens Essie-artikel:

https://eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/essie-aklagare-det-har-kommer-att-ta-tid/r5v630nj
Citera
2024-09-09, 12:57
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Ah ok, länk till dagens Essie-artikel:

https://eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/essie-aklagare-det-har-kommer-att-ta-tid/r5v630nj

Ja, utredningen om Essies försvinnande kommer väl vara öppen en tid framöver, kan man misstänka.

Men utredningarna gällande grovt förtal torde vara tämligen open and shut cases för åklagaren, om det nu var så "verkliga" profiler som gjorde dessa förtalande inlägg på bl.a. facebook, som det påstås här i tråden. De borde åklagaren kunna gå vidare med utan dröjsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in