2024-09-09, 11:14
  #460633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Enligt Greggs senaste uppdatering var ryssarna tvungna att spränga en bro för att stoppa Ukrainska motanfall. Det kommer att göra det svårt för ryssarna att ta Pokrovsk i år. Även att fas två är inledd i Kursk med anfall i tre riktningar. Det vore inte hälsosamt för Putin med ytterligare Ukrainska framgångar inne på tyskt territorium. Det ser mörkt ut för Ryzzland.

Man behöver svänga österut ber mot Belgorod, ta staden Belgorod, och skapa en säkerhetszon mot de ryska beskjutningarna av civila i Kharkiv.
Tyvärr tror jag inte man har trupp för det.
Citera
2024-09-09, 11:22
  #460634
Medlem
HejaFinlands avatar
Här är en video som visar hur en ukrainsk drönaroperatör kör en sådan drakeldsdrönare. Han har en liten bildskärm som visar helhetsbilden från en annan spaningsdrönare samtidigt som han ser från drakeldsdrönarens perspektiv. Dator-spelskillar sprutar brinnande termit på folk.
https://x.com/wartranslated/status/1832912799439458717
Citera
2024-09-09, 11:26
  #460635
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vad är det som händer?
Var är den utiovade Ukrainska segern?

”Flera befälhavare vittnar om låg moral, deserteringar och olydnad som växande problem.
– Alla mobiliserade soldater lämnar inte sina positioner, men en majoritet gör det, säger en befälhavare”

”men att det allt större antal drönare som surrar i luften gör det för farligt och tvingar soldaterna att stanna längre.
– Rekordet är 20 dagar”

Är inte ryssarna teknologiskt underlägsna? Att de krigar med material från WW2 o navigerar sina stridsflygplan med delar från svenska fartkameror o sina egna mobiltelefoner?

”Samtidigt är ukrainarna i stort numerärt underläge. Soldater i området uppskattar att det kan gå tio ryska soldater på en ukrainsk”

Har inte ryssland slut på soldater o tömmer sina fängelser på mördare o våldsmän?

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-fran-ostra-ukraina-en-majoritet-lamnar/

Som i sin tur refererar till CNN.

Jag måste erkänna att jag inte följt kriget speciellt noga. Men det här är nya tongångar för mig.

Betyder det här att kriget snart är över? Eller… Att Nato nu måste gå in med stödtrupper o bli en aktiv part i konflikten?
Citera
2024-09-09, 11:29
  #460636
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Dom sänkte ett skepp som lokaliserats av NATO som givit koordinater åt dem, det är inte Ukraina själva som gjorde det.
De knappade bara in koordinaterna och skickade ett par sovjetiska raketer dit. Båtar är väldigt svåra att skydda, det har vi sett i Yemen, där toffelkrigarna har fått USA på knä, med även sämre raketer.
Vilket jävla idiot du är som jämför sänkningen av Rysslands flaggskepp Moskva med nån oljetanker som råkat ut för en mindre brand pga sandapors drönarattacker.
Ni rysshoror lär inte ha några studieskulder men sån logik.
Citera
2024-09-09, 11:31
  #460637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här är en video som visar hur en ukrainsk drönaroperatör kör en sådan drakeldsdrönare. Han har en liten bildskärm som visar helhetsbilden från en annan spaningsdrönare samtidigt som han ser från drakeldsdrönarens perspektiv. Dator-spelskillar sprutar brinnande termit på folk.
https://x.com/wartranslated/status/1832912799439458717

Fyfan va vidrigt… såg ett inlägg igår också på tiktok hur Ukriana brände skog från luften.. stackars alla djuren och fåglar ungar osv som lever där.😭
Inte nog med det så fick jag se en utbränd civil person som dött i Kursk av Ukriansk drönare..


Snacka om tortyr att dö så.😭
Citera
2024-09-09, 11:33
  #460638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad är det som händer?
Var är den utiovade Ukrainska segern?

”Flera befälhavare vittnar om låg moral, deserteringar och olydnad som växande problem.
– Alla mobiliserade soldater lämnar inte sina positioner, men en majoritet gör det, säger en befälhavare”

”men att det allt större antal drönare som surrar i luften gör det för farligt och tvingar soldaterna att stanna längre.
– Rekordet är 20 dagar”

Är inte ryssarna teknologiskt underlägsna? Att de krigar med material från WW2 o navigerar sina stridsflygplan med delar från svenska fartkameror o sina egna mobiltelefoner?

”Samtidigt är ukrainarna i stort numerärt underläge. Soldater i området uppskattar att det kan gå tio ryska soldater på en ukrainsk”

Har inte ryssland slut på soldater o tömmer sina fängelser på mördare o våldsmän?

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-fran-ostra-ukraina-en-majoritet-lamnar/

Som i sin tur refererar till CNN.

Jag måste erkänna att jag inte följt kriget speciellt noga. Men det här är nya tongångar för mig.

Betyder det här att kriget snart är över? Eller… Att Nato nu måste gå in med stödtrupper o bli en aktiv part i konflikten?

Ha ha ni ropade seger när Ukraina hade dåligt med artilleri ammo och ropar likadant nu att ni aldrig lär tyvärr ni orcher kommer inte få ett lätt avslut på det här kriget.
Citera
2024-09-09, 11:34
  #460639
Medlem
tenebriss avatar
Kreml har förstått att de passerat händelsehorisonten och de kommer förlora det här.
Nu är det viktigt för dem att inte förlora mot Ukraina utan att förlora mot NATO så att de kan ha en möjlighet att hålla kvar makten i Ryssland och bygga allianser mot NATO/Väst.
Citera
2024-09-09, 11:35
  #460640
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Betyder det här att kriget snart är över? Eller… Att Nato nu måste gå in med stödtrupper o bli en aktiv part i konflikten?

Det betyder att det går väldigt dåligt för Ryssarna om dom ser sig tvingade att kalla in Rysstroll i tråden för att tjata om Nato/Wunderwaffen och rent allmänt skita ner tråden.
Citera
2024-09-09, 11:36
  #460641
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna mördade 184 civila i augusti enbart i fritt territorium. Ni putin-lovers, hur försvarar ni det?

https://kyivindependent.com/at-least-184-ukrainian-civilians-killed-in-august-un-says/
Citera
2024-09-09, 11:38
  #460642
Medlem
Det går så bra för ryssarna på deras eget territorium ha ha förvisso 22 augusti 2024.

🇬🇧British intelligence has released new satellite images of the Marynivka air base in the 🇷🇺Volgograd region of Russia attacked by kamikaze 🇺🇦drones on August 22

https://x.com/front_ukrainian/status/1833073488263028889?t=x0Sacd_qsm9WtK1-bVXyVQ&s=19
Citera
2024-09-09, 11:43
  #460643
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fyfan va vidrigt… såg ett inlägg igår också på tiktok hur Ukriana brände skog från luften.. stackars alla djuren och fåglar ungar osv som lever där.😭
Inte nog med det så fick jag se en utbränd civil person som dött i Kursk av Ukriansk drönare..


Snacka om tortyr att dö så.😭

Trevligt att du tycker så Givetvis startar du en kampanj hemma i Moskva och kräver att de avvecklar TOS1A och TOS2 samt handhållna enheter av Sammy funktion.

Givetvis måste du också publikt fördöma Rysslands användande av fosfor mot civilbefolkningen i Ukraina

Sedan måste du givetvis fördöma samtliga angrepp mot civil infrastruktur i Ukraina samt givetvis se till att allt Ryssland förstört eller ockuperat lämnas tillbaka i gott och brukbart skick .

Titta du kunde ju vara riktigt förnuftig till slut
Citera
2024-09-09, 11:52
  #460644
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Kreml har förstått att de passerat händelsehorisonten och de kommer förlora det här.
Nu är det viktigt för dem att inte förlora mot Ukraina utan att förlora mot NATO så att de kan ha en möjlighet att hålla kvar makten i Ryssland och bygga allianser mot NATO/Väst.

Jag har svårt att läsa ryska propagandan nu. De tonar ned invasionen i Kursk som en "provokation" och de skall kasta ut "terroristerna" därifrån. Samtidigt hotar TV-personligheter med kärnvapenkrig. Vad vill de egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in