2024-09-09, 08:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/bricktop_nafo/status/1832519531056795668?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Intressant vändning. Ni får av politiska skäl inte använda våra långräckviddiga vapen inne i Ryssland, men här är ritningarna och komponenterna så kan ni ju göra dem själva…

Det var något rykte för ett år sedan att Ukraina fick använda styrsystemet för Storm Shadow/Scalp på sina egna missiler. Jag har inte sett någon uppföljning på det, men helt otroligt är det inte att Ukrainas Neptune har några brittiska komponenter i sig.
Citera
2024-09-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu har ju Kurks invasionen vart ett oerhört misslyckande, det säger ju även Ukrainska militären.

Om de nu väljer att rulla in sina långdistansvapen in dit, utan någon som helst kontroll över luftrummet, så kommer det gå lika snabbt för dessa att sprängas, som allt annat som rullat in i den fickan.

Ja invasionen av Kursk var ett episkt misslyckande för Ryssland.
Citera
2024-09-09, 08:09
Medlem
Citat:
Haha, alla med en fungerande hjärna förstod ju på direkten hur det låg till när Ukraina, UNDER KRIG kan utveckla sina egna drönare.

Det blir bara dummare och dummare, västvärldens eskapader. Förstår ni hur jävla blåst befolkning vi har som verkligen inte förstår ett jota om vad som egentligen händer under våra näsor.

Hela Sverige badar i Korruption, men, ZLAVA UKRAINA!!!

https://www.youtube.com/shorts/0FFD6Rsz5CA

Ett par SU-25 och MIG-29or sprängda, samt militärflygplatsen i Lvov.

Flera nya byar tagna av Ryssarna senaste dagarna med. Ukraina flyr för fulla rullar, de undergår en moralkollaps. Men det hade jag också gjort ifall jag insåg hur utnyttjad jag var utav väst.

Vad snackar du för dynga, rysshora?

Sverige är ett av världens minst korrumperade länder. Ditt älsklingsland Ryssland är ett av världens MEST korrumperade
Citera
2024-09-09, 08:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ukraina är ett korrupt skitland, de har inte gjort någonting själva, förutom att använda sig av gammal sovjetisk teknik.

Gammal sovjetisk teknik som sänkte flaggskeppet Moskva? Tja.. Det skulle i sin tur innebära att Ryssarna är på en ännu lägre nivå.
Citera
2024-09-09, 08:10
Medlem
Citat:
Nu har ju Kursk invasionen vart ett oerhört misslyckande, det säger ju även Ukrainska militären.

Om de nu väljer att rulla in sina långdistansvapen in dit, utan någon som helst kontroll över luftrummet, så kommer det gå lika snabbt för dessa att sprängas, som allt annat som rullat in i den fickan.

Märkligt då att Ryssland inte återtagit hela Kursk om allt som har rullat in där är sprängt hur förklarar du det?
Citera
2024-09-09, 08:23
Medlem
Citat:
Nu har ju Kursk invasionen vart ett oerhört misslyckande, det säger ju även Ukrainska militären.

Mycket dumma inlägg från dig nu
Misslyckandet måste väll ligga på Ryssland som inte lyckats köra ut Ukrainarna ?
Citera
2024-09-09, 08:26
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Mycket dumma inlägg från dig nu
Misslyckandet måste väll ligga på Ryssland som inte lyckats köra ut Ukrainarna ?
Vänta 5 minuter, det kommer snart...

Citera
2024-09-09, 08:45
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Dom sänkte ett skepp som lokaliserats av NATO som givit koordinater åt dem, det är inte Ukraina själva som gjorde det.
De knappade bara in koordinaterna och skickade ett par sovjetiska raketer dit. Båtar är väldigt svåra att skydda, det har vi sett i Yemen, där toffelkrigarna har fått USA på knä, med även sämre raketer.

Ryssen kan inte skydda sina skepp, sina tanks, sina broar, sina gaspipelines eller sina egna gränser. De kanske skulle sluta försöka.
Citera
2024-09-09, 08:50
Medlem
Citat:

Vart säger dom det. Visa oss gärna 3-4 länkar så alla kan läsa det.
Citera
2024-09-09, 09:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, vi får se vad det leder till. Flyger dessa plan runt i NATO luftrum så blir det intressant att se hur ryssarna kommer att agera. Är de tvungna att flyga inuti Ukrainskt luftrum, jag då kommer det att vara en kortvarig historia.
Ryssarna kan inte skjuta ner flygplan i ukrainskt luftrum. De har inte den förmågan.

Citat:
Tyvärr så sprängdes ju utbildningscentret för kommunikation nyligen, så det tar nog ett tag till innan Ukraina själva kan utnyttja deras AWACS.
Så du tror att de som satt där utbildades för ACS 890?

De har inget med varandra att göra.

Citat:
SAABs materiell verkar ju vara helt värdelöst, för det är knappt någon i världen som vill köpa det, om de nu inte blir tokmutade av SIDA eller liknande myndigheter.
Ta du och titta på Saabs orderstock och vad som hänt med deras aktie sedan invasionens start.

Du bara ljuger och ljuger konstant. Du blir förhoppningsvis snart avstängd hoppas jag för du förpestar diskussionerna med ditt konstanta ljugande. Att du sedan säger att diskussionsnivån är låg gör det hela bara ännu mer tragiskt.
Citera
2024-09-09, 09:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Haha har aldrig förstått mig på idioter som uttalar sig som du gör, tror du att detta krig är Ukraina vs Ryssland?

Krig handlar ju om ekonomi inte sant?

Menar du att Ukraina med sin egna ekonomi stått för krigsföringen mot Ryssland eller har dom fått massa donationer ifrån hela EU samt andra länder?

Menar du att Ukraina inte haft instruktörer ifrån EU som hjälpt till? Spaningsarbeten ifrån EU? Satelliter ifrån USA som gett dom info?

Jubelidioter som hänger på Flashback numera.

Spaningsarbeten från EU? >fniss< kan du inte berätta vad det skulle kunna vara?
Citera
2024-09-09, 09:13
Medlem
Citat:
Det är ju en succé för ryssarna, dagligen så dör det hundratals Ukrainare där. De har förlorat MINST 7 st PATRIOT system när de försökt försvara sitt anfall mot raketer(bekräftat genom video och geolokation), och då har jag inte ens kollat hur mycket de har förlorat de senaste två veckorna.

Dagligen ser jag videos online där det ligger döda Ukrainska soldater, sprängda västerländska IFVs. Ryssland kan bara tacka och ta emot över denna dumma manöver som inte gjorde något annat än att Ukraina tappade flera andra välförsvarade områden i östra delen av kriget.

Efter denna idiotiska attack så har ju Ukrainare tappat hoppet om sin ledning. Det är därför vi har nu helige Zelensky snackades om att kriget måste ta slut innan vintern kommer.

Men ni sticker huvudet i sanden och vill liksom inte förstå hur det ligger till.

Dagligen ser jag döda orcher på Telegram du undvek frågan varför har inte ryssarna återtagti hela Kursk området om det går så bra för dem? Varför har Ukraina tagit mer på några veckor i Kursk än vad ryssarna har gjort i Ukraina sedan starten på 2024 svara på den du.
Senast redigerad av pettersson72 2024-09-09 kl. 09:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in