Vad är det som händer?
Var är den utiovade Ukrainska segern?
”Flera befälhavare vittnar om låg moral, deserteringar och olydnad som växande problem.
– Alla mobiliserade soldater lämnar inte sina positioner, men en majoritet gör det, säger en befälhavare”
”men att det allt större antal drönare som surrar i luften gör det för farligt och tvingar soldaterna att stanna längre.
– Rekordet är 20 dagar”
Är inte ryssarna teknologiskt underlägsna? Att de krigar med material från WW2 o navigerar sina stridsflygplan med delar från svenska fartkameror o sina egna mobiltelefoner?
”Samtidigt är ukrainarna i stort numerärt underläge. Soldater i området uppskattar att det kan gå tio ryska soldater på en ukrainsk”
Har inte ryssland slut på soldater o tömmer sina fängelser på mördare o våldsmän?
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-fran-ostra-ukraina-en-majoritet-lamnar/
Som i sin tur refererar till CNN.
Jag måste erkänna att jag inte följt kriget speciellt noga. Men det här är nya tongångar för mig.
Betyder det här att kriget snart är över? Eller… Att Nato nu måste gå in med stödtrupper o bli en aktiv part i konflikten?