2024-09-09, 09:55
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tänkte också på det, samma XXXXL t-shirt som innan..

Följer väl samma mönster som när Olof var i frihet. Roterade mellan två olika t-shirts typ. Den ena mer söndertvättad än den andra.

Inget nytt under solen med andra ord.
Citera
2024-09-09, 09:59
Medlem
Citat:
Tänkte också på det, samma XXXXL t-shirt som innan..
Ja det också. Mycket märkligt och nästan så man börjar undrar om han verkligen sitter i förvar. Skägget är ansat och håret är klippt också.
Citera
2024-09-09, 10:07
Medlem
Vadå? Snubben står med en gammal fast betaltelefon vid örat samtidigt som han ser ut att vara med på FaceTime. Märkligt foto.
Jag skulle tro att det är lite Photoshop inblandat här men tvivlar på att svettis vet hur man använder det programmet.
Citera
2024-09-09, 10:10
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Vadå? Snubben står med en gammal fast betaltelefon vid örat samtidigt som han ser ut att vara med på FaceTime. Märkligt foto.
Jag skulle tro att det är lite Photoshop inblandat här men tvivlar på att svettis vet hur man använder det programmet.

Ehhh...hur tänker du då?

Det är klart att det är en trådad telefon i häktet som används med kamera. Finns på många ställen runt om i världen.

USA t.ex:
https://youtu.be/s4ZUicrqu2k

Vad skulle vara fejk menar du?
Citera
2024-09-09, 10:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ja det också. Mycket märkligt och nästan så man börjar undrar om han verkligen sitter i förvar. Skägget är ansat och håret är klippt också.
Har man pengar så blir nog tillvaron lite enklare.
Jonas Falk sade i sin senaste intervju att han tusen gånger hellre sitter häktad i Spanien än i Sverige. Synd att han och Olof inte hamnade i samma häkte.
Citera
2024-09-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har man pengar så blir nog tillvaron lite enklare.
Jonas Falk sade i sin senaste intervju att han tusen gånger hellre sitter häktad i Spanien än i Sverige. Synd att han och Olof inte hamnade i samma häkte.
Då förklarar det varför han ser så fräsch ut trots 10 månader i förvar.
Citera
2024-09-09, 16:51
Citat:
Stämmer det att TjackTobbe börjar kränga champagne?

Hans bio på Instagram.

"Champange is the best way of saying ”I love you” in any language
For business inquiries: Tobias@Hatt-Soner.com"

https://www.hatt-soner.com/

Edit: Såg nu att han inte ens lyckats stava rätt till champagne .

Nya äventyr för min favorit-karaktär Tobbe! Gött att han är tebax nu när Olof har blivit så tråkig och bara sitter häktad hela tiden.

Förutom champagne så noterar jag att hans email får till ett mindre fastighetsbolag soderviken.se. En märklig hemsida med stockbilder på glamorösa damer ger hela namnet ”söderviken fastighets AB”. Jag ser på Alla Bolag att en Christer Fridell (f. 1970) sitter i styrelsen. Kan det vara en halvbror eller farbror eller liknande som sträckt ut en hand till Tobbe och gett honom jobb som fastighetsskötare eller nåt?
Citera
2024-09-09, 16:56
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellFrikadell
Nya äventyr för min favorit-karaktär Tobbe! Gött att han är tebax nu när Olof har blivit så tråkig och bara sitter häktad hela tiden.

Förutom champagne så noterar jag att hans email får till ett mindre fastighetsbolag soderviken.se. En märklig hemsida med stockbilder på glamorösa damer ger hela namnet ”söderviken fastighets AB”. Jag ser på Alla Bolag att en Christer Fridell (f. 1970) sitter i styrelsen. Kan det vara en halvbror eller farbror eller liknande som sträckt ut en hand till Tobbe och gett honom jobb som fastighetsskötare eller nåt?

Ytterligare utredningsarbete visar att Biskopsvägen 7 är en fritidsbåtshamn på djurgården i Stockholm. Fastighetsbolaget är nog helt enkelt en segelklubb. Tobbe har fått jobb som vaktmästare på en båtklubb. Hoppas han lyckas hålla näsan ovanför vattnet denna gången!
Citera
2024-09-09, 17:07
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:

Wow vilken hemsida , säger ju mycket vad de sysslar med. Måste vara en släkting, finns ingen normal människa som skulle anställa honom. Chrille har befattningar inom 5 företag såg jag, driftig man det där.
Citera
2024-09-09, 17:33
Citat:
Wow vilken hemsida , säger ju mycket vad de sysslar med. Måste vara en släkting, finns ingen normal människa som skulle anställa honom. Chrille har befattningar inom 5 företag såg jag, driftig man det där.

Men förtvivla inte, Tobbe har en osviklig förmåga att ställa till det för sig. Det blir nog många glada skatt och tokiga upptåg framöver med!

Vad kan man tänka sig att han kommer på? Han får kanske nattvakten på marinan och smäller i sig lite tjack för att "hålla sig vaken". Sen stjäl han och sänker nån tiomiljonersbåt? Det får tiden utvisa, men vi väntar spänt på nästa kapitel i denna tokroliga historia!
Citera
2024-09-09, 18:16
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Men förtvivla inte, Tobbe har en osviklig förmåga att ställa till det för sig. Det blir nog många glada skatt och tokiga upptåg framöver med!

Vad kan man tänka sig att han kommer på? Han får kanske nattvakten på marinan och smäller i sig lite tjack för att "hålla sig vaken". Sen stjäl han och sänker nån tiomiljonersbåt? Det får tiden utvisa, men vi väntar spänt på nästa kapitel i denna tokroliga historia!

Haha kan verkligen se det framför mig. Undra hur det går med hans biografi kan nog bli en riktig kioskvältare.
Citera
2024-09-09, 18:45
Citat:
Haha kan verkligen se det framför mig. Undra hur det går med hans biografi kan nog bli en riktig kioskvältare.

Jag kommer direkt att köpa i alla fall, svårt att tänka mig något roligare! 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in