2024-09-09, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Haha kan verkligen se det framför mig. Undra hur det går med hans biografi kan nog bli en riktig kioskvältare.

Jag kommer direkt att köpa i alla fall, svårt att tänka mig något roligare! 😂
Citera
2024-09-09, 21:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vi kan vara lugna Olof mår toppen!

https://www.imagevenue.com/ME191GL2

Kan tavlan bakom Svettis vara en av de stulna tavlorna som Golof är häktad för?

Sitter Svettis och ättelägget på ett hotellrum ser tavlan inte ut som inredningen på finare hotell...

Glädjande för Big Tyrone och Golof är att han ser ut att tappat lite vikt och ser ut att bättra på formen lite innan han skickas över till USA.

Win-win.
Citera
2024-09-09, 21:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Följer väl samma mönster som när Olof var i frihet. Roterade mellan två olika t-shirts typ. Den ena mer söndertvättad än den andra.

Inget nytt under solen med andra ord.

Om de har civila kläder i häktet i Spanien är det väl inte otroligt att Svettis har lämnat in även den andra T-shirten för att komplettera garderoben?

Är det varmt i Spanien så kan även Golof svettas lite och då kanske det är skönt med lite söndertvättat ombyte?

Kan du Novus4212 som trådens 'kriminalvårdsorakel' reda ut om det går att lämna in kläder till häktade i Spanien?
Citera
2024-09-09, 21:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har man pengar så blir nog tillvaron lite enklare.
Jonas Falk sade i sin senaste intervju att han tusen gånger hellre sitter häktad i Spanien än i Sverige. Synd att han och Olof inte hamnade i samma häkte.

Vilket "utbyte" skulle de ha av varandra? Menar du att Golof ligger i samma kriminella segment som Jonas Falk? Är det knark det handlar om? Escobar verkar hållit på med något drogrelaterat om man får tro sånt man läser på Wikipedia.

På vilket sätt är det "Synd att han och Olof inte hamnade i samma häkte"?
Citera
2024-09-09, 21:38
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Bara bra att Olof sitter inlåst, hans chans till en grundläggande hygien ökar markant.
Citera
2024-09-09, 21:52
Medlem
drinksareonmes avatar
24/7. Olof ser fokuserad ut, undra på vad…

https://www.imagevenue.com/ME191J9X
Citera
2024-09-10, 00:06
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Vem är pappan till dottern? 0 jag säger noll likheter med golaren. Inte ens 1 procent av hans gener har hon fått eftersom han inte är pappan.
Citera
2024-09-10, 00:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Bara bra att Olof sitter inlåst, hans chans till en grundläggande hygien ökar markant.

Golof får se till att han inte tappar tvålen bara.

Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Vem är pappan till dottern? 0 jag säger noll likheter med golaren. Inte ens 1 procent av hans gener har hon fått eftersom han inte är pappan.

Jag tycker tvärtom att det ser ut som den olyckliga flickan fått några gener från Golof tyvärr. De generna går inte att tvätta bort dessvärre.

Med tanke på föräldrarnas yrkesval får hon väl sälja fejkbordeller på nätet med AI-genererade lättklädda damer när hon vuxit upp. Bordellerna inslagna i äkta plastguld levereras så klart aldrig till torskarna /kunderna. Det borde tösen Klarna av även med den något grunda genpoolen.
Citera
2024-09-10, 07:43
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Vadå? Snubben står med en gammal fast betaltelefon vid örat samtidigt som han ser ut att vara med på FaceTime. Märkligt foto.
Jag skulle tro att det är lite Photoshop inblandat här men tvivlar på att svettis vet hur man använder det programmet.
Hahaha, ännu märkligare är väl hur den smugglats in som han talat om i intervjun.
Citera
2024-09-10, 07:54
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om de har civila kläder i häktet i Spanien är det väl inte otroligt att Svettis har lämnat in även den andra T-shirten för att komplettera garderoben?

Är det varmt i Spanien så kan även Golof svettas lite och då kanske det är skönt med lite söndertvättat ombyte?

Kan du Novus4212 som trådens 'kriminalvårdsorakel' reda ut om det går att lämna in kläder till häktade i Spanien?

Inget orakel men jag vet en hel del till skillnad från andra här i tråden som gissar sig fram och/eller kör med banala påhopp för att dölja sin egen okunskap och/eller sin låga intelligens.

Skulle inte tro något annat när man får ha sina egna kläder annars kan det bli riktigt svettigt om man bara får bära på sig det man hade när man blev satt på häktet.

Jag vet t.ex att i Danmark där man också bär sina egna kläder i häktet så får anhöriga komma med mer kläder som ett exempel.
Citera
2024-09-10, 08:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Inget orakel men jag vet en hel del till skillnad från andra här i tråden som gissar sig fram och/eller kör med banala påhopp för att dölja sin egen okunskap och/eller sin låga intelligens.

Skulle inte tro något annat när man får ha sina egna kläder annars kan det bli riktigt svettigt om man bara får bära på sig det man hade när man blev satt på häktet.

Jag vet t.ex att i Danmark där man också bär sina egna kläder i häktet så får anhöriga komma med mer kläder som ett exempel.
Det låter rimligt. När man ser kriminnella jon i svensk domstol uppträder några i häktets kläder och tofflor. Alla har kanske inte anhöriga med klippkort på LV och Gucci som Golofs fru har.

Svettis har bättre smak än Golof helt enkelt. (Bara när det gäller kläder så klart.)
Citera
2024-09-10, 09:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilket "utbyte" skulle de ha av varandra? Menar du att Golof ligger i samma kriminella segment som Jonas Falk? Är det knark det handlar om? Escobar verkar hållit på med något drogrelaterat om man får tro sånt man läser på Wikipedia.

På vilket sätt är det "Synd att han och Olof inte hamnade i samma häkte"?
Båda har ju en del gemensamt. Jonas kallas för El Pablo Escobar sueco, Olof drev ett företag med Pablos bror, båda har vistats i Colombia, båda är svenskar och gillar pengar och har breda nätverk. De har säkert nån gemensam bekant Klart de skulle kunna och fördriva tiden med att prata lite skrönor med varandra.

Klädmässigt så får man ha civila kläder, har man inga så tilldelas man något enklare plagg.
Anhöriga får skicka paket ett par gånger i månaden där man kan skicka med kläder .
Kan se lite olika ut beroende på häkte, men vanligt är att det finns en kiosk där man kan köpa enklare mat för uppvärmning, nudlar osv, en riktig kopp kaffe, godis och hygienartiklar. De har öppet varje dag.
Har man inga pengar så får man nöja sig med torftigare mat och dryck.
Vatten på flaska är bland det viktigaste dock.
Fem telefonsamtal i veckan till i förväg godkända nummer om man köper telefonkort

Man har rätt till €60 i veckan som hålls och betalas ut av en sorts bank på fängelset. Dit kan anhöriga sätt in pengar. Långt ifrån alla har några pengar alls. Och €60 är ganska mycket ändå. Enligt en bekant som suttit länge i Spanien så röks det väldigt mycket braj, och det verkar vara ett bra sätt att fördriva tiden på.
Överlag mer avslappnat och chill än i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in