2024-09-08, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vilka kloner?

Hotar du mig IGEN?

Jag säger vad jag vill. När jag vill.
Vi får det i detta land. Vill du ha på annat sätt får du väl flytta till Nordkorea.

Jag ger blanka fan i vad du anser att jag får säga eller inte. Begrips!

Jag anser fortfarande att det Chrippa har sagt har han sagt. Han har inte kommit ut med exakt vad som var sant eller inte. Förmodligen vet han inte det själv längre. Det krävs en mycket intelligent människa om alla lögner ska kommas ihåg och jag anser inte att han är intelligent nog för det eftersom pojkvaskern inte själv har koll.
Vi kan ha att göra med en tvättäkta mytoman här.
Du klippte bort den meningen jag svarade på
Du skrev
Släpp taget. Det är inte bra att befinna sig i dåtiden så mycket.”
Jag svarade
” Låt oss då höra din och dina kloners stämmor tystna om vad Chrippa sa i mitten av januari och aldrig mer har sagt.

Var en karl för din hatt, yppa inte ett ord om Anjos och Chrippas enda två videos.

Förhudsundersökningen om barnmisshandel är nedlagd”

Du försöker verkligen manipulera läsarna, därför vill jag inte sänka mig till att besvara en så oärlig person.

Linnea och Chrippa har gått vidare, Linnea är friad från alla misstankar, det pågår ingen utredning mot Chrippa vad han vet, han tjänar mer pengar än Joakim, Anjo och Rask tillsammans. Sekten, mobbarna och trollfabriken förlorade alla ronder.

Släpp taget. Dom som i nuläget är misstänkta för brott är sektmedlemmar.
Citera
2024-09-08, 04:03
Medlem
Citat:
Exakt. Det sägs att han var avskuren från omvärlden. Men det var han ju inte alls. Det är bara några som försöker få andra att tro det.
Man ska aldrig underskatta andras intelligens. De flesta här inne har levt tillräckligt länge för att fatta varför det ska förnekas att det fanns möjlighet för Chrippa att ha kontakt.
Vad heter advokaten? Han måste anmälas direkt.
Citera
2024-09-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du skrev
”Släpp taget. Det är inte bra att befinna sig i dåtiden så mycket.”
Jag svarade

Jag citerade dig, inte mig själv. Här klipps inget.
Citera
2024-09-08, 07:55
Medlem
Citat:
Du skrev
Jag svarade
” Låt oss då höra din och dina kloners stämmor tystna om vad Chrippa sa i mitten av januari och aldrig mer har sagt.

Var en karl för din hatt, yppa inte ett ord om Anjos och Chrippas enda två videos.

Du försöker verkligen manipulera läsarna, därför vill jag inte sänka mig till att besvara en så oärlig person.

Linnea och Chrippa har gått vidare, Linnea är friad från alla misstankar, det pågår ingen utredning mot Chrippa vad han vet, han tjänar mer pengar än Joakim, Anjo och Rask tillsammans. Sekten, mobbarna och trollfabriken förlorade alla ronder.

Är du helt säker på att i vart fall Chrippa och Julia inte är misstänkta för brott, förrutom ditt påhittade brott, i nuläget?

Det kommer inte komma ut något som visar på motsatsen?

Du skriver att jag ska släppa taget om denna cirkus. Tråden finns ju här och den skriver jag i för det behövs motpol till bla dig och dina falska påståenden.
Citera
2024-09-08, 09:40
Medlem
Citat:
Du skrev
Jag svarade

Kan du lägga upp bevis på att dom är misstänka för brott?

Och så undrar jag om du till 100 % kan stå för att Julia & chrippa idag inte är misstänkta för brott?
Citera
2024-09-08, 10:04
Medlem
Citat:
Vad heter advokaten? Han måste anmälas direkt.
Nik*s Iak*vidis.
Uppmanar alla att anmäla. Tror inte han är beredd att förlora sin advokatlicens för att skydda sekten. Så en hel del från honom lär man nog kunna få ut!

Hänvisa när ni anmäler till när chrippas ex erkänner sig skyldig och advokaten till brott. In och skärmfilma det på anjos video ”INTERVJUAR CHRIPPAS EX- JULI* PUHAK*A- BREVET TILL HÄKTET. Från min 25.38 (Jag har det skärmfilmat också ifall det skulle förvsinna plötsligt…) var glada att jag tog ut minuterna till er för hon är det mest gräsliga jag vet att sitta och titta på, äckliga lögnaktiga satmara som skadar sitt eget barn. Usch.
Citera
2024-09-08, 12:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Exakt. Det sägs att han var avskuren från omvärlden. Men det var han ju inte alls. Det är bara några som försöker få andra att tro det.
Man ska aldrig underskatta andras intelligens. De flesta här inne har levt tillräckligt länge för att fatta varför det ska förnekas att det fanns möjlighet för Chrippa att ha kontakt.
Därför att han satt med restriktioner och många vet hur det fungerar samt att de flesta advokater har så pass mycket intelligens att de inte sätter sin karriär och sitt leverbröd på spel för att föra ut otillåten information till utsidan eller tvärtom.
Du förstår väl att Chrippa inte har den ekonomin och det nätverket att han kan sätta press på en advokat va?
Du förstår att i ett gäng av sladdertackor åt alla håll så vore det inte bara ett risktagande utan ett karriärmässigt självmord att bära sådan information mellan parterna.
Och Julia och Anjo hade dessutom inte kunnat låta bli att triumferande trumpeta ut att de stod i direktkontakt med med Chrippa på insidan trots restriktioner.
Ni kan nog släppa fantasierna om den kontaktvägen.
Senast redigerad av micro113 2024-09-08 kl. 12:17.
Citera
2024-09-08, 12:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Nik*s Iak*vidis.
Uppmanar alla att anmäla. Tror inte han är beredd att förlora sin advokatlicens för att skydda sekten. Så en hel del från honom lär man nog kunna få ut!

Hänvisa när ni anmäler till när chrippas ex erkänner sig skyldig och advokaten till brott. In och skärmfilma det på anjos video ”INTERVJUAR CHRIPPAS EX- JULI* PUHAK*A- BREVET TILL HÄKTET. Från min 25.38 (Jag har det skärmfilmat också ifall det skulle förvsinna plötsligt…) var glada att jag tog ut minuterna till er för hon är det mest gräsliga jag vet att sitta och titta på, äckliga lögnaktiga satmara som skadar sitt eget barn. Usch.
"Smygit in ett litet brev" (insider information fniss fniss).
Breven går via åklagaren (advokaten ger dem till åklagaren för granskning) - om åklagaren godkänner att det går fram så lämnas de över - då är de genomlästa och censurerade, eller också lämnas det inte ens fram förrän restriktionerna släpper.

Så ett meddelande om att de finns för honom kan ha släppts igenom - men ingenting som berör brottet - och han har inte fått skicka ut något som berör brottet.

Lämna advokaten ifred. Det finns inga skäl att dra in honom i detta nätboxande - och att uppmana folk till anmälningar utan att det finns grund är ett jäkligt uselt beteende.

Edit
Intressant med inlägget för kronologin. Det verkar vara 4 dagar efter häktning eller gripande -- och rullan går med utrop till hela nätet där det drevas mot Linnea.
Med god marginal innan han han släpps från häktet mao (med hänvisning till tidigare diskussion om vem som började dreva offentligt.)

Rart också hur gulligullgull omtänksamma de var om Chrippa - det vände ju rätt snabbt för Anjo sen .. Julia går ju inte ens att kommentera, hon hoppas nog fortfarande på att Chrippa skall komma tillbaka.
Senast redigerad av micro113 2024-09-08 kl. 12:29.
Citera
2024-09-08, 14:03
Avstängd
Crabby88s avatar
Alltså, även om du sitter med fulla reaktioner. Så kan du fortfarande skriva brev till anhöriga. Dock kan åklagaren/domaren besluta att breven ska läsas innan dom skickas. Samma sak med telefonsamtal. Det har du rätt att göra till anhöriga. Men som är övervakade.
Citera
2024-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Alltså, även om du sitter med fulla reaktioner. Så kan du fortfarande skriva brev till anhöriga. Dock kan åklagaren/domaren besluta att breven ska läsas innan dom skickas. Samma sak med telefonsamtal. Det har du rätt att göra till anhöriga. Men som är övervakade.

Så är det! Men experterna här vet ju bättre. Vi har ju en fångvaktare som inte har koll på reglerna riktigt, men det låter vi hållas.... Ett tag till!
Citera
2024-09-08, 15:29
Medlem
Citat:
Fp
Senast redigerad av skabbeskabbrav 2024-09-08 kl. 15:39.
Citera
2024-09-08, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vid fulla restriktioner får du inte skicka brev utan de går genom åklagaren. Åklagaren beslutar om de skall skickas vidare, censureras eller hållas till restriktionerna släpper.
Likadant är det om den intagne får brev.
Kommunikation till försvarsadvokaten är undantagen, liksom samtal med försvarsadvokaten är undantagna.
Advokaten måste dock respektera restriktionerna.

Nej, någon rätt att ringa anhöriga föreligger inte när personen sitter med restriktioner - däremot kan åklagaren besluta om att medge sådana bevakade samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in