2024-09-07, 18:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du vet över huvud taget inte vad vetenskap är. Du har visat genom hela denna tråden, och andra du deltagit i, att du inte kan superenkla vetenskapliga fakta som vad atomer och molekyler är. Hur länge ska du hålla på att göra dig till åtlöje? Sluta prata om vetenskap. Ditt sätt att hantera infoprmation står i direkt motpol till vetenskap.

Jag såg ritningen som visar genom ritade bilder hur thailändarna får moln att regna.

Är det inte vetenskap enligt dig?

Kungen i Thailand har patent på metoden så visst får du göra dig till åtlöje genom att som vanligt protestera mot fakta.
Citera
2024-09-07, 18:49
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag såg ritningen som visar genom ritade bilder hur thailändarna får moln att regna.

Kungen i Thailand har patent på metoden så visst får du göra dig till åtlöje genom att som vanligt protestera mot fakta.
Använd huvudet nu. För en gåmngs skull. Vad i helsike ör fel på dig.
Dina vetenskapliga påståenden som jag listat flera av. Vad är de baserade på. Varför begriper du ingenting. Länka till vetenskapligt stöd för detta. Gör det nu! Nu direkt. Skriv inget mer skit förens du länkat stöd för alla dessa.
Citera
2024-09-07, 19:09
Medlem
Citat:

Så är strimmorna vi ser i Sverige baserade på kungen i Thailands vetenskap? Eller handlar det helt enkelt om contrails bakom helt vanliga passagerarplan?

Du är extremt offtopic.
Citera
2024-09-07, 19:30
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Jag vet inte. Skapa en tråd om contrails och strimmor istället om du vill vara på topic.

Regeringar och militärer jublade när kungen i Thailand kom på hur man får moln att regna.

Nu sprayar man inte för regn dock, nu sprayar man för att terraforma hela planeten.

Så hur går det med att presentera stöd för att alla galna vetenskapliga påståenden du kommit med (listade nedan) vilket jag bett dig om otaliga gånger utan att underlag länkas. Kan du erkänna att det är goja du skrivit och att du inte kan något om saken,, eller kommer länkar till underlag?

Citat:
Okej, så syre kan inte ens vara på den höjden, men adderar man en väteatom till syreatomer där så blir iskristaller svävandes i helium? #14673

H2o väger 16u+16u+1u, syre väger 16u #14680

Därför har vi helium högt, syre i mitten, och vatten som är tyngst hamnar på marken. #14677

Är luften tjock nog att hålla kvar en väteatom där syreatomer börjar ha för hög vikt.. att det främst är gaser där flygplan kan gasa med lågt luftmotstånd? #14677

Du säger alltså att fysiken gör att luften är "torr".. där jag hävdar att syreatomer börjar bli för överviktiga vilket har sänkt lufttrycket och gör att flygplan kan åka snabbt utan att det drar extrema mängder bränsle.. #14770

Detta händer pga elektrolys, vikt eller för att lufttätheten separerar h2o för att 2 stycken väteatomer och 1 syreatom väger mindre än h2o?.. jag vet inte, jag vet bara vad vi alla ser för fysik när contrails försvinner och varför is aldrig kan förbli is, på den höjden. #14773

2 km max är vad jag hävdar är maxhöjden för iskristaller är i atmosfären. #14915

Elektrolys och sänkt kok och fryspunkt ju högre upp man kommer kan också vara möjliga anledningar till att vatten inte kan stanna som "fast form". #15048

Sublimering kallas det när vatten pga lågt lufttryck övergår till syre och väte. #15053

Tyvär så går det ej att förklara fysikens lagar för er, lagar som hävdar att det måste finnas ett visst lufttryck om is inte ska övergå till väte och syre.. vilket gör att fysikens lagar hävdar,... #14988
Citera
2024-09-08, 05:54
Medlem
Mullrets avatar
Vore intressant få en bekräftelse av någon pilot eller serviceman kring vad de skulle släppa för materiel i dessa chemtrails.

Själv tror jag inte en sekund på detta. Tills jag får en förklaring som duger.
Citera
2024-09-08, 08:39
Medlem
Citat:
Moldsådd kan göras och görs med nanobaserade chemtrails.

Det är vad fehomenet chemtrails handlar om.. att folk såg himlen fyllas med streck efter år 2001, samtidigt som regeringar skryter om hur dom kan modifiera vädret genom flygplan som sprayar.

Varför i hela världen tror du att dina argument är mer trovärdiga bara för att du helt plötsligt kallar det " molsådd" instället för "chemtrails"

Oavsett vad du kallar det så handlar det fortfarande om vanliga passagerarplan som skapar contrails.

Citat:
Det är vad fehomenet chemtrails handlar om.. att folk såg himlen fyllas med streck efter år 2001,.

Nja... strecken fanns ju redan innan 2001. Vad det möjligen handlar om är att ett fåtal lättlurade personer helt plötsligt blev observanta på att flygplan ibland kan lämna streck efter sig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-08 kl. 08:44.
Citera
2024-09-08, 11:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Varför i hela världen tror du att dina argument är mer trovärdiga bara för att du helt plötsligt kallar det " molsådd" instället för "chemtrails"

Oavsett vad du kallar det så handlar det fortfarande om vanliga passagerarplan som skapar contrails.

Nja... strecken fanns ju redan innan 2001. Vad det möjligen handlar om är att ett fåtal lättlurade personer helt plötsligt blev observanta på att flygplan ibland kan lämna streck efter sig.

Nej, det är ni i storstäder som har sett contrails innan 2001, men vi som bodde i mindre städer såg inga contrails alls förutom vid resor till storstäder.

Sen vid 2001 så förändrades det från 0 stycken contrails under 90-talet.. tills att hela himlen täcktes av contrails som gasljusare hävdar alltid har blockerat hela himlen.. men jag märkte inget bara.

Chemtrails är molnsådd din pajas.

Ja varför pratar regeringar om molnsådd med chemtrails.. när det är så extremt fysiskt möjligt att bara flyga flygplan för att skapa kvarliggande contrails som blockerar solen och motverkar global uppvärmning?
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-08 kl. 12:00.
Citera
2024-09-08, 12:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nej, det är ni i storstäder som har sett contrails innan 2001, men vi som bodde i mindre städer såg inga contrails alls förutom vid resor till storstäder.

Sen vid 2001 så förändrades det från 0 stycken contrails under 90-talet.. tills att hela himlen täcktes av contrails som gasljusare hävdar alltid har blockerat hela himlen.. men jag märkte inget bara.

Ja varför pratar regeringar om molnsådd med chemtrails.. när det är så extremt fysiskt möjligt att bara flyga flygplan för att skapa kvarliggande contrails som blockerar solen och motverkar global uppvärmning?

Det är ren lögn, är uppvuxen på landet långt från stad med flygplats. På 70 och 80 talet såg vi som bodde där kondenstrimmorna dagligen.
Så vi kan konstatera att ögonkirugin nådde en ny höjdpunkt 2001 så att du fick synen då!
Citera
2024-09-08, 12:23
Medlem
Citat:

Nej det är du som inte var observant tidigare - du har alltid haft streck ovanför dig.

Och sluta fjanta runt med din egna definition av contrails. I den här tråden avser vi de streck som typisk skapas på marschhöjd (9-11km).

Citat:

Så de strimmor vi ser på en molnfri himmel är contrails?
Citera
2024-09-08, 12:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det är ren lögn, är uppvuxen på landet långt från stad med flygplats. På 70 och 80 talet såg vi som bodde där kondenstrimmorna dagligen.
Så vi kan konstatera att ögonkirugin nådde en ny höjdpunkt 2001 så att du fick synen då!

Beror väl på om du bor rätt för att se contrails dvs om flygplan steg ovanför din stad så såg du contrails.
Det finns städer där flygplan endast sågs jättehögt upp.. och det var aldrig kvarliggande contrails bakom dom.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej det är du som inte var observant tidigare - du har alltid haft streck ovanför dig.

Och sluta fjanta runt med din egna definition av contrails. I den här tråden avser vi de streck som typisk skapas på marschhöjd (9-11km).

Så de strimmor vi ser på en molnfri himmel är contrails?

Jodå, jag är uppmärksam. Har till och med uppmärksammat regeringars molnsådd genom chemtrails.

Du däremot har såååå mycket verklighet att hantera när du väl inser vilka som låg bakom chemtrails och varför.. att du kommer ångra att du brast så mycket i din uppmärksamhet att du märkte inte ens när utomjordingar terraformade din hemplanet.
Citera
2024-09-08, 12:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Beror väl på om du bor rätt för att se contrails dvs om flygplan steg ovanför din stad så såg du contrails.
Det finns städer där flygplan endast sågs jättehögt upp.. och det var aldrig kvarliggande contrails bakom dom.

Jodå, jag är uppmärksam. Har till och med uppmärksammat regeringars molnsådd genom chemtrails.

Du däremot har såååå mycket verklighet att hantera när du väl inser vilka som låg bakom chemtrails och varför.. att du kommer ångra att du brast så mycket i din uppmärksamhet att du märkte inte ens när utomjordingar terraformade din hemplanet.

Är du inte läskunnig, jag är uppvuxen på landet långt från stad med flygplats, alltså inte i stad. Har du såpass läsförmåga att du förstår jag är inte uppvuxen i eller nära en stad!! Och där under 70 och 80 talet fanns helt klart kondenstrimmor. Du är förutom tramspotta en lögnare!
Citera
2024-09-08, 12:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Är du inte läskunnig, jag är uppvuxen på landet långt från stad med flygplats, alltså inte i stad. Har du såpass läsförmåga att du förstår jag är inte uppvuxen i eller nära en stad!! Och där under 70 och 80 talet fanns helt klart kondenstrimmor. Du är förutom tramspotta en lögnare!

Är du inte fysikkunnig?
Contrails blir inte kvarliggande hela dagarna, år ut och år in.
Det är ett sällsynt fenomen som bara nördar som ni har haft tid att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in