Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-11, 15:32
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tackar!

Söt tjej, förskräckligt att hon blev mördad.

OK, men, skulle det vara mindre förskräckligt om hon var mindre söt, eller, till och med ful?

Just sayin’...
Citera
2024-07-11, 15:34
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
OK, men, skulle det vara mindre förskräckligt om hon var mindre söt, eller, till och med ful?

Just sayin’...

Nej naturligtvis inte. Konstaterade bara att hon var söt.
Citera
2024-07-27, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jonna säger ju att nycklarna till lägenheten sitter kvar på utsidan av dörren hela tiden, och att hon tar dessa först när hon går ut efter att hon tror att Lovisa är död. Jag tycker att det känns troligt att nycklarna sitter där, hon kan ju inte haft tid att både slå Lovisa i huvudet, försöka dra in henne i lägenheten och stänga dörren och samtidigt ta med sig nycklarna i handen. Så när grannarna ringer på så måste ju nycklarna ha suttit i, de reagerar inte på detta, utan tycker ändå att allt är fridens liljor när det blir tyst. Jag tror att de enbart ringer på för att det ska bli tyst och skönt igen, för att de blir förargade över oväsendet och inte för att de vill hjälpa någon. Nu ska jag inte diskutera grannarna mer för de är ju i sig oskyldiga, men det känns bara så sorgligt att Lovisa trots allt gjorde sig hörd, men ingen agerade fullt ut på det de hörde. Att inte våga öppna dörren när ngn låter som att den blir mördad kan jag förstå, att inte ringa polisen kan jag däremot inte förstå. Vi måste väl hjälpa varandra när någon verkar ha behov av det..... Dement eller inte, något är galet i världen och grannvärlden när det är möjligt att stycka någon timtals efter att personer uppfattat skrik "som låter på ett sätt de aldrig har hört någon skrika förut".....
Inte fan var Jonas någon Casanova i alla fall enligt min mening. Har bara sett bilder på honom. Han hade definitivt inte fallit mig i smaken som kvinna.
Citera
2024-07-27, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gu3ro
Näe, jag kan inte hjälpa att jag tycker synd om båda tjejerna som fick sina liv avslutade (på olika sätt) pgd av en loser som bara ville ligga runt. Så extremt onödigt att det gick så långt, att inte vänner/familj ingrep i tid.

Jag kan inte sätta mitt finger på dig...... Du är en konstig individ.....

Jag har haft förhållande där jag vart förälskad till fullo där mannen vart otrogen gång på gång, där man lider som INGEN ANNAN!, svek och kaos nätter där man inte kan sova pga tankar som snurrar i en, sms och samtal som leder ingen vart Men inte för det gick jag och skadade kvinnorna, inte ens när han gick vidare helt och tog till sig en annan kvinna och förlovade sig med henne samt flyttade ihop med henne ect ect ect...

LÄGG AV!!!! SPELAR INGEN ROLL VAD HAN GJORDE MOT TJEJERJNA! Ingen rätt av Jonna att döda Lovisa HUR KÄR HON ÄN VAR.... Hur mycket han än lekte! LÄGG AV BARA![/quote]

Det var väl inte det han sa heller. Man kan tycka synd om bägge tjejerna ändå. Mest om L förstås då. För övrigt hade jag sparkat ut den otrogna jäveln. Triangeldrama är inte min grej.
Citera
2024-07-27, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Det är fan nåt som inte stämmer i hela fallet.

Framför allt slutsatsen av RPU. JH skrev en mängd brev e-post sms snaps och fb mm. Samt ringde talsamtal. Innehållet i många av dessa tog hon tillbaka helt eller försökte modifiera i omedelbart eller senare. Det indikerar ju att hon inte heller kan ta ansvar för sina handlingar i lagens mening. Hon inser inte konsekvenser av sina egna handlingar helt enkelt. Här har vi också delsvar på varför hela brottet blir så atypiskt, ovanligt. När hon förhördes första gången så började hon som om hon inte ens skulle åka fast. Kvickt slår hon om helt och samarbetar sen med utredningen. Dessa tvära kast är inte friska nånstans. Förefaller liksom som ett konfronterat barn med osannolika bortförklaringar som sedan tvärvänds till erkännanden och innehåller endast vad som lär komma fram. I vilken ålder slutar friska barn med detta? Är det inte så att barn slutar samtidigt med det som med heltossiga hyss? Innan puberteten. Jag menar alltså att JH nog inte är straffmyndig mentalt och därför ej alls.

JH saknade spår av droger i sig. En av sakerna som är förbluffande i ärendet är att de inblandade inte verkar ha använt droger alls i anslutning till så grova handlingar. Ej missbruk av alkohol.

Vilka håller med om att JH inte ska bli straffad?

Vi lever tyvärr under ett genommurket rättsväsende/samhälle och ja jag har sett min beskärda del av det för att veta. Jag tänker främst på en mycket hög lagman i ett annat län.U. Men det räcker ju iofs. med att följa media för att hitta fler.

Jag insinuerar alltså att det inte har gått rätt till med RPU. Den luktar beställning.

Klart hon skulle bli straffad. Efter flera år i finkan verkar hon inte ha förstått vad verklig kärlek innebär.
Citera
2024-07-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fullständigt uttryckslös, ja.
Jag hajade själv till när jag kom fram till bilder på henne. Något kusligt över hela
uppenbarelsen...jag fick associationer till en viss ung flicka i en viss skräckfilm som jag
just nu inte kan erinra mig namnet på. Särskilt när hon möter läsaren i en helkroppsbild.

Jag försökte förgäves läsa in någon skuld, ånger, sorg eller förtvivlan i hennes ansiktsuttryck.
Möjligen har ett enda stort mörker med uppgivenhet och tomhet sänkt sig över henne.
Jag vet inte riktigt.

Den enda jag kan komma på är Glenn Close i "Farligt begär".
Citera
2024-08-28, 17:34
Medlem
Burnwines avatar
Är det någon som vet vart man kan se dokumentären om denna händelse i "I huvudet på en mördare"? Avsnittet som handlar om detta ska vara på säsong 1, men hittar bara säsong 3 och 4.
Citera
2024-09-08, 10:37
Någon med bild på Jonas eller vad han hette
Citera
2024-09-08, 11:14
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
Någon med bild på Jonas eller vad han hette
Hittade bara hans gamla Facebook.
https://www.facebook.com/jonas.albi*
Byt ut: *=n
Citera
2024-09-09, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hittade bara hans gamla Facebook.
https://www.facebook.com/jonas.albi*
Byt ut: *=n
—-
Tackar! 😊
Citera
2024-09-24, 21:58
Medlem
Jonna sitter på Anstalten Ekerö just nu, klass3, snart är hon nog ute och hittar nya offer.
Citera
2024-11-12, 17:08
Medlem
Sitter någon på en FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här