Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-18, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Fy helvete. Det är alltid jag undviker tjejer som är besatta av hundar/hästar. Alla jag har träffat, har i stort sett alltid varit sjukt mentalt instabila, controlfreaks osv. Vidrigt gjort usch.
Agree! Häst och speciellt hundtjejer ger i stort sett Alltid jävligt instabila vibbar ifrån sig. Aldrig att jag ger mig i kast med den kategorin flickor.
Citera
2015-03-18, 12:30
Medlem
Skiter i om GM är
Man/kvinna, svensk/invandrare/Alien

Inte ett snack om saken, hon googlade , hon planerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Agree! Häst och speciellt hundtjejer ger i stort sett Alltid jävligt instabila vibbar ifrån sig. Aldrig att jag ger mig i kast med den kategorin flickor.

Bara för att Jonna är instabil, och råkar ha djur, så innebär det väl inte att alla djurägare är instabila. Skulle innebära att 1,5 miljon djurägare är potentiella mördare med styckningstendenser?
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Onödigt hårt straff för en tjej som inte är livsstilskriminell. Nederlag för rättssamhället.

Spelar det nån roll om man är livstidskriminell för att ett brott ska kunna rendera i livstsid?

Personen har under utdragna former misshandlar, mördat och styckat en person på grund av svartsjuka.

Hon har haft LÅNG tid på sig att inse att om man slår en person i huvudet med en hammare, knivhugger en person med en kniv först, sen går och hämtar en annan kniv och fortsätter hugga så kommer personen med stor sannolikhet att dö.
Detta har hon vart helt likgiltig för. Hon har även helt lugnt och sansat städat, styckat, åkt och jobbat och sen dumpat delarna.

Det är helt enkelt en människa som inte bör vistas ute bland folk och livstid är alltså ett helt korrekt och rätt straff.
Citera
2015-03-18, 12:53
Medlem
Om jag förstår rätt vad gäller livstid så är det hårda 18 år hon måste sitta av? Och då kan hon ansöka om tidsbestämning av straffet utöver dessa 18 år?
Citera
2015-03-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det framgår av aftonbladet-länken att försvaret kommer att överklaga:

"Henningssons advokat Johan Eriksson är mycket besviken och menar att omständigheten att hans klient själv angav sig skulle vara förmildrande i bedömningen.

Han uppger för Aftonbladet att han kommer överklaga domen till Högsta domstolen."

Det ska bli intressant om HD tar upp detta, min mycket amatörmässiga gissning är att de inte gör det.

Bör i sådant fall bli en HD-prövning av vad regeringen beslutade från 1'a Juli 2014.

Livstids fängelse ska utgöra normalstraffet för mord.

Hovrätten har iaf stukat till TR i den skärpta domen.
Citera
2015-03-18, 13:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bör i sådant fall bli en HD-prövning av vad regeringen beslutade från 1'a Juli 2014.

Livstids fängelse ska utgöra normalstraffet för mord.

Hovrätten har iaf stukat till TR i den skärpta domen.
Nu har vi inte läst domen, men jag är övertygad om att HR har beaktat att brottet begicks några dagar innan straffskärpningen, och att det är straffet när brottet begås som ska gälla vid straffskärpning. Dock har den tagit hänsyn till planering, långt lidande och griftefridsbrott som försvårande omständigheter, så straffet blev livstid i alla fall.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-03-18 kl. 13:21.
Citera
2015-03-18, 13:31
Medlem
Har inte läst hela tråden, men vad menas med det fetstilta i Aftonblaskan?

"Att kvinnan en vecka innan hon åkte hem till sitt offer och överföll henne googlade hur ett styckmord genomförs på bästa sätt, något som åklagaren påstod bevisa att hon hade uppsåt att döda, viftades undan. Som om det var en slump att mordet genomfördes på i princip samma sätt som en flashbacktråd hade tipsat henne om."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20487752.ab
Citera
2015-03-18, 13:33
Medlem
torstenhingstens avatar
Helt rätt. Har man mördat en annan människa ska straffet vara riktigt långt. Omkring 365 år vore rimligt.
Citera
2015-03-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Onödigt hårt straff för en tjej som inte är livsstilskriminell. Nederlag för rättssamhället.

Ja, hon bara slaktar och styckar någon som blir kär i samma kille. Helt klart ofarlig. Det händer alla.
"Livsstilskriminella" är de riktigt farliga vi bör ha inlåsta för alltid. Gråter varje gång jag hör om en smash-and-grab och 300 oskattade cigarettpaket på vift

Citera
2015-03-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Har inte läst hela tråden, men vad menas med det fetstilta i Aftonblaskan?

"Att kvinnan en vecka innan hon åkte hem till sitt offer och överföll henne googlade hur ett styckmord genomförs på bästa sätt, något som åklagaren påstod bevisa att hon hade uppsåt att döda, viftades undan. Som om det var en slump att mordet genomfördes på i princip samma sätt som en flashbacktråd hade tipsat henne om."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20487752.ab

Hon var ganska flitig här på fb och frågade om råd angående, hur hon skall döda någon, hur det kommer att kännas i efterhand, hur hon skall stycka och vart hon skall göra av liket och så vidare.
Citera
2015-03-18, 14:53
Medlem
Det disskuterades långt bak i tråden om hur hon var som person.
Jag umgicks rätt intensivt med denna JH under ett kvartal för säkert 4-5 år sedan nu. (Träffades via nätet)

Det är definitivt inte tillräckligt lång tid för att lära känna någon på djupet och det kan hände mycket med en person på 5 år.
Men på ytan är hon som vilken person som helst hon hade då i alla fall väldigt nära till skratt och var lätt att ha att göra med, som vilken tjej som helst helt enkelt.

Det läskiga är att hon kontaktade mig på Facebook på vintern samma år som detta hände och tyckte att vi skulle ses igen. Det hela rann ut i sanden efter vad jag kan anta är för att hon träffade denna kille som allt handlade om.
Sen försvann hon ifrån min Facebook, trodde att hon rensat bland vänner sånt gör man ju..Sedan slår man upp aftonbladet.se och läser det här?!

Jag sitter här med ren avsmak i munnen, jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att hon var kapabel till detta.
Jag vet inte riktigt vad meningen med det här inlägget var, ventilera av mig kanske!

Domen är mer än rättvis, 25 år är snällt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in