Citat:
Saxat från FUP: "Vid närmare kontroll av dörren, trapphuset och området utanför kunde vi hitta vad som föreföll vara blodstänk. Med anledning av detta backade vi ur lägenheten, låste och spärrade av. Spärrade även av området utanför samt trapphuset. Blodstänk i trapphus och på dörren fotograferat samt topsat.
Ah! Måste ha missat/glömt den biten. Undrar om grannarna såg detta. Väldigt illa om de såg blod och sket i att ringa polisen! Hoppas verkligen att så inte var fallet.
Citat:
Jonna säger ju att nycklarna till lägenheten sitter kvar på utsidan av dörren hela tiden, och att hon tar dessa först när hon går ut efter att hon tror att Lovisa är död. Jag tycker att det känns troligt att nycklarna sitter där, hon kan ju inte haft tid att både slå Lovisa i huvudet, försöka dra in henne i lägenheten och stänga dörren och samtidigt ta med sig nycklarna i handen. Så när grannarna ringer på så måste ju nycklarna ha suttit i, de reagerar inte på detta, utan tycker ändå att allt är fridens liljor när det blir tyst. Jag tror att de enbart ringer på för att det ska bli tyst och skönt igen, för att de blir förargade över oväsendet och inte för att de vill hjälpa någon. Nu ska jag inte diskutera grannarna mer för de är ju i sig oskyldiga, men det känns bara så sorgligt att Lovisa trots allt gjorde sig hörd, men ingen agerade fullt ut på det de hörde. Att inte våga öppna dörren när ngn låter som att den blir mördad kan jag förstå, att inte ringa polisen kan jag däremot inte förstå. Vi måste väl hjälpa varandra när någon verkar ha behov av det..... Dement eller inte, något är galet i världen och grannvärlden när det är möjligt att stycka någon timtals efter att personer uppfattat skrik "som låter på ett sätt de aldrig har hört någon skrika förut".....
Usch vad förfärligt, jag hade inte ens tänkt på nyckeln i dörren. Om någon hade ringt till polisen eller om någon modig vågat öppna dörren så hade LL med stor sannolikhet levt idag. Sjukt att så små saker kan vara så avgörande.
Citat:
Nyligen läst denna tragiska FUP. Ingen åsikt från min sida utan endast spekulationer. Angående Jonna tror jag att hon under längre tid mått fruktansvärt dåligt pga Lovisa och Jonas.Sjuklig svartsjuka! Han har spelat ut tjejerna mot varandra och spelat casanova inför dom, Lovisa tror jag också spelat ut sina kort väl mot Jonna. Både Lovisa och Jonas har fått enligt mig flera indikationer på att Jonna inte mått bra. Även Jonathan måste insett detta, djurvän som Jonna verkade vara och man ser missären för djuren som kissat och bajsat inne verkar ju redan då vara något allvarligt fel. Enligt mig är Jonna skyldig till brottet naturligtvis men kan inte sluta fundera på varför inte närstående personer reagerat och betett sig vuxet i förhålland till Jonnas svartsjuka. Sen har även Jonna en ärrbildning vä handled, verkar ej vara ett rop på hjälp utan mer som : Begrav mej. (om jag tyder den rätt)
Håller med om att det är sorgligt att inte hon fått hjälp av närstående. Bilderna från hennes hem säger ju en hel del. Jag undrar om även Jonathan hade problem eftersom han också levde där bland skiten samt sov i soffan med henne ist för i sängen.
Jonas har säkert fått sig en kick av att bli överöst med meddelanden om hur mycket hon älskar honom, att hon gråter över honom osv. Det göder väl hans ego. Jag brukar alltid säga att det farligaste som finns för en kvinna är att ha dåligt självförtroende. Sådana män som Jonas ser en som ett lätt byte då och kommer att utnyttja en till max. Det har ju Jonas gjort med både JH och LL. LL ska ju också ha haft självmordstankar.
Näe, jag kan inte hjälpa att jag tycker synd om båda tjejerna som fick sina liv avslutade (på olika sätt) pgd av en loser som bara ville ligga runt. Så extremt onödigt att det gick så långt, att inte vänner/familj ingrep i tid.