Citat:
Ursprungligen postat av
Rubbe
Det blir på något sätt märkligt att säga att "han behöver visa mer" och sedan två dagar senare kastar man ut Ayari och Bergvall på plan, två spelare som må vara talanger men som just inte visat så mycket än på de större scenerna. Det går liksom inte att skaka av sig känslan att laguttagningen och bytena i Azerbajdzjan-matchen samt att spela Hugo som högerback i B-laget på träning var JDT:s sätt att markera mot Hugo, mot media och mot pöbeln som krävt att han ska in i laget. Som tränare måste man stå över sånt. Signalvärdet i hela den uttagningen var så jävla tydligt.
Det går ju att vända till något positivt också. Var tacksam för att du får in en 20-årig snorvalp som inte står med mössan i hand och ber om ursäkt som en jävla mes utan förväntar sig speltid.
Fast nu ska Sverige bygga ett nytt lag, och det handlar absolut inte bara om vilket klubblag du spelar i till vardags eller vilka tidigare meriter du har. Det handlar om mentalitet, karaktär, att hitta spelarna som är beredda att ge allt för laget. Kanske var detta ett test för att se om Hugo platsade? Svaret JDT fick var i såna fall tydligt: Hugos mentalitet är långt ifrån landslagsklass. Då är det bättre att satsa på spelare som kanske är något sämre fotbollsspelare, men betydligt bättre för att bygga laget. Jag hoppas JDT lyckas bygga upp en laganda. Jag hoppas han verkligen lyckas få de spelare med sig som är beredda att ge allt för det svenska landslaget. Och jag hoppas att hen ger blanka fan i vad media skriver och vad självgoda spelare med skev självuppfattning har för åsikter i frågan.
Framåt Sverige, nu bygger vi ett starkt LAG igen! Krossa Estland!