2024-09-08, 10:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Skulle detta vara klubborienterade konspirationsteorier bara för att vi båda är MFF-supporters?
Den andre är Hammarbyit. Uppenbarligen så saluför ni massa bisarra konspirationsteorier utifrån era lagtillhörigheter. Det är liksom bara att läsa era inlägg så ser man det.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-08 kl. 10:50.
Citera
2024-09-08, 10:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu fick han ju inte representera landet. Vara med som träningsuppfyllnad och sitta på bänken är nog inte så mycket stolthet.
Du har en vidrig attityd till Sverige och det svenska landslaget. Ingen spelare kan behandlas som om denne har en gratisplats i startelvan. Det kan inte fungera så. Alla måste spela sig till sina platser.
Citera
2024-09-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Som många andra har jag svårt att se hur JDTs ide om hur vi ska spela materialiseras mtp spelarmaterialet. Krävs väldigt mycket av framförallt defensiven för att hålla ihop det, kvalitet som helt enkelt inte finns att tillgå i ett svenskt landslag idag. Tror knappt jag sett ett svenskt landslag släppa till så mycket chanser och det mot ett så dåligt motstånd som Azerbajdzjan. Att vi lyckas komma undan med bara ett mål i baken är egentligen ett under och mot ett skickligare lag hade det varit katastrofsiffror.

JDT är inte den mest ödmjuka och om han hårdnackat fortsätter på inslagen väg utan att acceptera ett justeringar krävs när motståndet inte är av Nations League C-klass lär det bli lekstuga fram till dess att han oundvikligen får kicken.

Defensiven måste verkligen styras upp och börja för jävelen i den ändan. Kan bara tacka högre makt att det inte är tyngre motstånd än Estland ikväll - vilket å andra sidan kan vara tungt nog med tanke på hur det såg ut senast.
Citera
2024-09-08, 10:50
Medlem
Masingas avatar
Nu åker grabben hem med "skadekänning" Nu ljuger de som politiker
Citera
2024-09-08, 10:54
Medlem
baggebo1s avatar
Det här är Hugo Larsson i en intervju när Janne var förbundskapten:
Citat:
Jag vill se en tränare som kommer in med starka idéer och någonstans vågar köra över folk lite. Jag tror det behövs när det varit som det varit mot slutet, lite slappt och inga bra resultat. Så att en tränare kan komma in och våga sticka ut hakan och verkligen köra på sina idéer, säger han i SVT.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/piken-mot-janne-lite-slappt-inga-bra-resultat/

Vilken otrolig jävla ironi!
Citera
2024-09-08, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En spelare som inte känner stolthet över att representera Sverige ska inte ens komma i närheten av ett landslag. Mentaliteten idag är så störd hos många unga spelare. JDT bör utan pardon rensa ut allt sånt. Sen kan journalistpack och skånepack gråta hur mycket de vill.
Okej men behöver FK gå ut och säga att han är någon Sidleds-merchant till hela svenska folket?
Citera
2024-09-08, 11:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Okej men behöver FK gå ut och säga att han är någon Sidleds-merchant till hela svenska folket?
Jag uppfattade det mer som Ljungberg gjorde i sändningen. JDT svarade ärligt och rakt på en mediafråga. För mig var det bara konstruktiv kritik, av en positiv sort. En tränare måste väl ha rätten att leta efter vissa egenskaper hos spelare som ska passa sättet han vill spela fotboll? Han sa också hur nära Larsson var elvan och hur bra han tyckte han var. Larssons svar på detta är katastrof. Nu är det ju splittring på riktigt. Media är också delskyldiga som alltid älskar sånt här och liksom har byggt det här narrativet som Larsson tyvärr verkar ha köpt rakt av.
Citera
2024-09-08, 11:32
Medlem
Denna Hugo Larsson alltså. Jag har personligen inte sett han spela mer än någon enstaka gång men att han packar väskan och gråter ut i media för att han blev bänkad, samtidigt som det skrivs som om han vore någon super talang är bara löjligt.

Drar man en snabb koll på denna Hugo Larsson på Flashscore så har han närmare 40 matcher och gjort ynka 2 mål och 2 assist. Flashscores betygsättning höjer inte direkt honom till skyarna heller samtidigt som han gör detta uttalandet.

'' Det är klart att jag är jättebesviken över att komma hit och vänta på en enda minut mot Azerbajdzjan borta, speciellt efter den start jag haft i Tyskland där jag gjort poäng i nästan varje match. Jag hoppades väl få fortsätta flyta på den form jag har, säger han och fortsätter:

– Det är en trist situation, det här. Men det är väl skönt att känna att man har Sveriges folk bakom sig. ''

Nej jag står på förbundskaptenens sida och inte din Hugo. Äntligen en förbundskapten med stake. Dock så tror jag säkert att Hugo Larsson är bättre än t.ex Svanberg, Saletros och Bergvall som inte höll måttet på långa vägar. Men våran nya förbundskapten måste också få testa sig fram och vi spelade endast mot Azerbaijan.

Skönt med lite dansk energi och ingen jävla jantelags förbundskapten.
Citera
2024-09-08, 11:35
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag uppfattade det mer som Ljungberg gjorde i sändningen. JDT svarade ärligt och rakt på en mediafråga. För mig var det bara konstruktiv kritik, av en positiv sort. En tränare måste väl ha rätten att leta efter vissa egenskaper hos spelare som ska passa sättet han vill spela fotboll? Han sa också hur nära Larsson var elvan och hur bra han tyckte han var. Larssons svar på detta är katastrof. Nu är det ju splittring på riktigt. Media är också delskyldiga som alltid älskar sånt här och liksom har byggt det här narrativet som Larsson tyvärr verkar ha köpt rakt av.

Det blir på något sätt märkligt att säga att "han behöver visa mer" och sedan två dagar senare kastar man ut Ayari och Bergvall på plan, två spelare som må vara talanger men som just inte visat så mycket än på de större scenerna. Det går liksom inte att skaka av sig känslan att laguttagningen och bytena i Azerbajdzjan-matchen samt att spela Hugo som högerback i B-laget på träning var JDT:s sätt att markera mot Hugo, mot media och mot pöbeln som krävt att han ska in i laget. Som tränare måste man stå över sånt. Signalvärdet i hela den uttagningen var så jävla tydligt.
Det går ju att vända till något positivt också. Var tacksam för att du får in en 20-årig snorvalp som inte står med mössan i hand och ber om ursäkt som en jävla mes utan förväntar sig speltid.
Citera
2024-09-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jag tycker inte det är något att hetsa upp sig för om tränaren säger att han vill se fler vertikala passningar. Det låter för min del som en väldigt mild kritik.

Vad jag är orolig för när det gäller svenska landslaget och JDT är att spelsystemet inte fungerar defensivt. Om det blir så att JDT får sparken så är det detta som kommer fälla honom. Vi kan aldrig slå ett bättre lag när vi är så öppna bakåt. Spelar ingen roll om vi har Isak, Gyökeres och i framtiden Williot Swedberg.
Citera
2024-09-08, 11:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Det blir på något sätt märkligt att säga att "han behöver visa mer" och sedan två dagar senare kastar man ut Ayari och Bergvall på plan, två spelare som må vara talanger men som just inte visat så mycket än på de större scenerna. Det går liksom inte att skaka av sig känslan att laguttagningen och bytena i Azerbajdzjan-matchen samt att spela Hugo som högerback i B-laget på träning var JDT:s sätt att markera mot Hugo, mot media och mot pöbeln som krävt att han ska in i laget. Som tränare måste man stå över sånt. Signalvärdet i hela den uttagningen var så jävla tydligt.
Det går ju att vända till något positivt också. Var tacksam för att du får in en 20-årig snorvalp som inte står med mössan i hand och ber om ursäkt som en jävla mes utan förväntar sig speltid.
Fast nu ska Sverige bygga ett nytt lag, och det handlar absolut inte bara om vilket klubblag du spelar i till vardags eller vilka tidigare meriter du har. Det handlar om mentalitet, karaktär, att hitta spelarna som är beredda att ge allt för laget. Kanske var detta ett test för att se om Hugo platsade? Svaret JDT fick var i såna fall tydligt: Hugos mentalitet är långt ifrån landslagsklass. Då är det bättre att satsa på spelare som kanske är något sämre fotbollsspelare, men betydligt bättre för att bygga laget. Jag hoppas JDT lyckas bygga upp en laganda. Jag hoppas han verkligen lyckas få de spelare med sig som är beredda att ge allt för det svenska landslaget. Och jag hoppas att hen ger blanka fan i vad media skriver och vad självgoda spelare med skev självuppfattning har för åsikter i frågan.

Framåt Sverige, nu bygger vi ett starkt LAG igen! Krossa Estland!
Citera
2024-09-08, 12:13
Avstängd
coolabananer123s avatar
Jag förstår många här som tycker det är ironiskt att Hugo blir överkörd efter att ha bett om en sådan tränare men, landslaget handlar om att ena spelare från olika klubbar och spelsätt under samma fana.
Jag förstår verkligen inte hur Ayari går före dels Cajuste men främst Hugo Larsson som är i form. Hugo har absolut fler kvaliteer som hjälper stabilisera den centrala mitten. Dansken gjorde det dåligt i championship, han år dryg och jag har redan tappat tålamodet på honom och egentligen hela ledningen med tönt Kim bitterfittan som sprider dålig stämmning och så klart cirkus apan själv.
Ut med Packet!!!
Sen lös en svensk tränare som våra unga lovande spelare respekterar.
Jag trodde aldrig jag skulle säga det men hellre henke än dansken. Men helst vill jag se han som vann U21 dom förbundskapten alt Jens Gustavsson Olof eller den Jonas T som inte vill.
Sen också att välja Doulgas före Starfelt. Illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in