Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det här är den här typen av klubborienterade konspirationsteorier som inte går att ta på allvar, och som i mina ögon sänker den som ger uttryck för dem. Synd, för båda ni två är ju långt ifrån de värsta skribenterna här i fotbollsavdelningen. Men släpp det där snacket, det är oseriöst. JDT tar givetvis ut den elva han tror ska ge bäst resultat för det svenska landslaget. Hoppas Ayari får fortsätta, men jag skulle inte ha något emot om han spelar Saletros eller Larsson före Svanberg mot Estland.
Skulle detta vara klubborienterade konspirationsteorier bara för att vi båda är MFF-supporters? Det har ingenting med det att göra. Om du följt min historik i landslagstråden har jag aldrig på något sätt premierat MFF-spelare framför andra spelare i landslaget bara på grund av klubbtillhörighet (till skillnad från andra medlemmar i tråden). Jag har länge varit en stor kritiker av Svanberg och tycker inte han håller måttet. Jag har länge vädrat kritik mot Forsberg som också var "vår".
Av Bergvall-Ayari-Larsson så är det Larsson som får starta i klubblaget. Det är han som gör både mål och assist i en top-5 liga. Det är hans statistik som är den mest imponerande, vill minnas att han är den U-20 spelaren i en top-5 liga som t.ex. har mest löpmeter per match eller åtminstone var i top-5. Förutom allt annat han är bra på så ter det sig väldigt märkligt att han blir tokdissad vid varje landslagsuttagning senaste tiden. JDT sköter det dessutom inte alls bra när han i offentligheten går ut och säger att han bara slår sidledspassningar och behöver förbättra en massa saker. Han sågar alltså en av våra största framtidsnamn i media utan att ta det med Larsson personligen först. Det är inte alls snyggt skött.
Din trovärdighet sänks rejält när du hellre ser en snart 30-årig Saletros få speltid i fucking C-league. Ja JDT ska sträva åt att spela det bästa laget men han har också ett ansvar att bygga en stomme som ev ska klara av att spela ett VM 2026. Den stommen borde utgå ifrån våra just nu unga och orutinerade spelare som håller hög klass. Det bara stinker Janne 2.0 kring JDT.
Ja jag tror starkt på att SVFF som delar fikarum med AIK har ett finger med i detta spel och det är så genomruttet att man väljer att förstöra svensk fotboll till förmån för prestigen att ha en massa AIK + stockholmsspelare i landslaget. Reinfeldt/Möllerberg/Källström/S.Larsson ska AVGÅ! Helst igår!
N.Zätterström förpassades alltså till läktaren i förrgår mot Gibraltar. Uppenbart att man ogillar Malmö och MFF-spelare i SVFF. Förövrigt vet vi i MFF dessutom vad JDT går för. Han har en historia av att kunna frysa ut spelare som han inte gillar och är tjurskallig som få. Det luktar en ny Wendt/Jansson situation med H.Larsson om inte JDT till slut kryper till korset.