2024-09-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du kommer inte få pissa. Du går på förhöret, där du ska neka till allt.

Sedan åker du hem, därefter får du brev att det är nedlagt.

Misstänker att de är så här också. Hade ni begärt försvarsadvokat eller bara gått ditt och nekat själva
? Men en husis som vissa nämner borde väl redan skett om man är kallad på förhör?
Citera
2024-09-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Misstänker att de är så här också. Hade ni begärt försvarsadvokat eller bara gått ditt och nekat själva
? Men en husis som vissa nämner borde väl redan skett om man är kallad på förhör?

Behövs inte.

Svara bara ''ingen kommentar'' på alla frågor de ställer.

Du kommer inte få någon husis.
Citera
2024-09-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Behövs inte.

Svara bara ''ingen kommentar'' på alla frågor de ställer.

Du kommer inte få någon husis.
Tack för stöd uppskattas. Misstänkte samma men man blir osäker i med de lägger ner energi på detta.
Citera
2024-09-08, 03:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Att beställa hem droger till sigsjälv, sitt eget namn och egen adress. Måste nog vara en av dom mest idiotiska sakerna man kan göra.
Bokstavligen Rysk roulette.
Man riskerar ju jobbet, körkort, familj osv osv.

Förstår lockelsen dock, har vart inne på sidor som erbjuder droger och sortimentet är ju verkligen stort om man jämför gatan.

Men det är gatan som gäller tyvärr.
På vilket sätt tycker du gatan är mindre idiotisk? Jag har många argument för att det är tvärtom men eftersom du började med att påstå att det är "gatan som gäller" så får du gärna argumentera för varför?
Citera
2024-09-08, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Tack för svar, tänker du dom skulle göra de innan förhöret så fall?
Ja märkligt de kallar till förhör om 1 månad efter jag fått brevet. Om de tänkt ta prover.

Som sagt du kan inte vägra ett urin eller blodprov, gör du det kommer de lösa detta med en kateter. Istället ska du be om blodprov eftersom du inte kan kissa.

Du kan själv läsa JO:s råd/vägledning angående detta:

Nej det jag menade är att de som får sina paket beslagtagna får vanligtvis ett brev hem följt av ett besök av polisen, ser de städade ut sker inte mycket mer, ser de påverkade ut = kroppsbesiktning följt av husrannsakan.
Citera
2024-09-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
På vilket sätt tycker du gatan är mindre idiotisk? Jag har många argument för att det är tvärtom men eftersom du började med att påstå att det är "gatan som gäller" så får du gärna argumentera för varför?

Det ska jag med glädje göra.

När du beställer något, från din dator eller mobiltelefon så lämnar det ett digitalt spår hos säljaren. Du vet aldrig hur säljaren hanterar dina uppgifter.
Sen ska paketet passera en postterminal, där personal numera är på tårna när det kommer till drogförsändelser. Även polisen gör stickkontroller med hundar.

När du köper från gatan så ringer du du till Pekka och säger ”tja Pekka är du hungrig, ska vi äta?”
Ni möts, du får dina saker och du ger han pengar. Klart. Inga spår finns.

Sen så kan man självklart ha otur att det finns spanare eller kameror osv i närheten, men att köpa från ”gatan” är iaf säkrare på lång sikt än att beställa från nätet.
Citera
2024-09-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Som sagt du kan inte vägra ett urin eller blodprov, gör du det kommer de lösa detta med en kateter. Istället ska du be om blodprov eftersom du inte kan kissa.

Du kan själv läsa JO:s råd/vägledning angående detta:

Nej det jag menade är att de som får sina paket beslagtagna får vanligtvis ett brev hem följt av ett besök av polisen, ser de städade ut sker inte mycket mer, ser de påverkade ut = kroppsbesiktning följt av husrannsakan.

Hur menar du med besök av polisen, hur långt efter brevet skulle det kunna ske? Fått flertalet brev från polisen men inget mer än så och senaste var i maj detta året.
Citera
2024-09-08, 14:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Det ska jag med glädje göra.

När du beställer något, från din dator eller mobiltelefon så lämnar det ett digitalt spår hos säljaren. Du vet aldrig hur säljaren hanterar dina uppgifter.
Sen ska paketet passera en postterminal, där personal numera är på tårna när det kommer till drogförsändelser. Även polisen gör stickkontroller med hundar.

När du köper från gatan så ringer du du till Pekka och säger ”tja Pekka är du hungrig, ska vi äta?”
Ni möts, du får dina saker och du ger han pengar. Klart. Inga spår finns.

Sen så kan man självklart ha otur att det finns spanare eller kameror osv i närheten, men att köpa från ”gatan” är iaf säkrare på lång sikt än att beställa från nätet.
Fetmarkerade får du gärna komma med källla pä?

Om du beställer på nätet är det bara neka om nåt mot förmodan skulle hända för det är fortfarande betydligt fler som släpps igenom än tvärtom och hur ska någon kunna sätta dit dig? Att du lämnat digitalt spår spelar ju mindre roll. Polisen får inte gå in och kolla din telefon eller dator hursomhelst och även om de skulle få den rätten är det inget direkt bevis på något särskilt om du betalat med Monero. Men har de span på din langare och du råkar vara där just när de spanar har de bevis. En langare på gatan har ju minst lika mycket uppgifter på köpare som en säljare på nätet för övrigt.

På nätet slipper du ha kontakt med säljare. Köper du på gatan är du just på gatan med allt vad det innebär, vanligt med folk som blivit kriminella på just det viset, att de bara ville köpa lite och till slut blir indragna i kriminalitet. Osv osv.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Att de som får sina paket beslagtagna får ett brev hem vanligtvis stämmer. Men ett besök? Vanligtvis? Är ju ovanligt att ett besök från polisen följer med. Vanligtvis skulle jag definiera som typ 8 gånger av 10. Idag har jag svårt att se att det ens är 1/10.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-09-08 kl. 14:38.
Citera
2024-09-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fetmarkerade får du gärna komma med källla pä?

Om du beställer på nätet är det bara neka om nåt mot förmodan skulle hända för det är fortfarande betydligt fler som släpps igenom än tvärtom och hur ska någon kunna sätta dit dig? Att du lämnat digitalt spår spelar ju mindre roll. Polisen får inte gå in och kolla din telefon eller dator hursomhelst och även om de skulle få den rätten är det inget direkt bevis på något särskilt om du betalat med Monero. Men har de span på din langare och du råkar vara där just när de spanar har de bevis. En langare på gatan har ju minst lika mycket uppgifter på köpare som en säljare på nätet för övrigt.

På nätet slipper du ha kontakt med säljare. Köper du på gatan är du just på gatan med allt vad det innebär, vanligt med folk som blivit kriminella på just det viset, att de bara ville köpa lite och till slut blir indragna i kriminalitet. Osv osv.

Att de som får sina paket beslagtagna får ett brev hem vanligtvis stämmer. Men ett besök? Vanligtvis? Är ju ovanligt att ett besök från polisen följer med. Vanligtvis skulle jag definiera som typ 8 gånger av 10. Idag har jag svårt att se att det ens är 1/10.

Det finns såklart ingen statistik på det.

Jag förstår bekvämligheten och tjusningen med att beställa online. Tillgängligheten där är ju enorm.
Och i en perfekt värld så skulle det vara helt lagligt och alla skulle vara glada.

Men även en 5 åring förstår att om man beställer knark hem till sin brevlåda så innebär det stora risker, oavsett om man betalat med monero eller liknande.
Ditt namn, ditt postnr och din adress finns hos en online knarklangare, du vet inte hur denne hanterar dina uppgifter, eller hur försiktig eller oförsiktig den personen är.
M
Citera
2024-09-08, 16:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Det finns såklart ingen statistik på det.

Jag förstår bekvämligheten och tjusningen med att beställa online. Tillgängligheten där är ju enorm.
Och i en perfekt värld så skulle det vara helt lagligt och alla skulle vara glada.

Men även en 5 åring förstår att om man beställer knark hem till sin brevlåda så innebär det stora risker, oavsett om man betalat med monero eller liknande.
Ditt namn, ditt postnr och din adress finns hos en online knarklangare, du vet inte hur denne hanterar dina uppgifter, eller hur försiktig eller oförsiktig den personen är.
M
Varför skriver du då att det är så då? När det inte finns några bevis för det du påstår? Och vad menar du med "såklart ingen statistik på"? Jag ser det inte som orimligt öhr. att det skulle kunna föras sån statisk.

Ja det finns absolut stora risker med att beställa på nätet fast som jag skrev ser jag större risker (vilket jag argumenterade för) av att köpa på gatan. Polisen kan inte koppla dig till ett köp även om en langare har dina uppgifter (vilket jag tror rätt få langare behåller uppgifter om f.ö.) om du inte erkänner, det kan de däremot om de tar dig på bar gärning med en langare och en langare på gatan vet hur du ser ut osv. så minst lika riskabelt där. Många är nog öppna med vad de heter och lämnar ut sitt nummer och annat så langaren på gatan har rimligtvis generellt sett fler uppgifter än folk än en nätsäljare har om någon.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-09-08 kl. 17:00.
Citera
2024-09-08, 18:57
Medlem
Verkar som jag är en av de som haft otur få ett förhör på plats på grund av de. De är dessutom över ett halvår sedan de skickades ett polisbrev hem om de skulle förverka sakerna om jag inte gjorde anspråk. Så antar att bara se ordentlig ut och neka att man har något med de att göra räcker?
De första brevet kom i den vevan då de tog massvis med brev på en gång.
Lär väl knappast hända något hembesök eller beslagtag av telefon?
Citera
2024-09-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag blev uppringd. Jag citerar mig själv.
Misstänker och hoppas mitt förhör lär gå likadant till fastän jag inkallad istället för uppringd vet inte varför de gör på olika sätt?
Jag är antagligen också en av de i artikeln.
Hur lång tid tog de för dig innan de la ner fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in