2024-08-19, 21:09
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag fick ett brev hem från Polisen att dom hade beslagtagit 3 brev adresserade till mig för typ 1,5v sedan vilket var mycket konstigt då dom första två beställningarna kom fram som dom skulle och jag hade bara en kvar som ännu inte kommit fram.

Hur kan dom då ha beslagtagit tre st?

Och när vågar man beställa igen?

Har säkert gjort mellan 150 och 200 beställningar på Darknet och detta är första gången något blir beslagtaget.

/Mvh

Jag tror du får börja beställa dead drop som några andra i tråden redan börjat med. Den nya regeringen har ändrat postlagstiftningen, så det är numera möjligt för polis att öppna ens brev. Så det är nog lönlöst att beställa hem saker. Även om polisen inte kan styrka att du beställt så förlorar du ändå pengarna. Varför de beslagtagit tre brev kan jag dock inte svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av Ordok
Har lite samma fråga. Fick åka på förhör tidigare i år för något jag inte beställt. Är man för alltid på någon Watch List nu?

Jag fick mitt paket beslagtaget i december och blev uppring av polisen i slutet av juli. Efter att mitt brev blev beslagtagit så har jag fått hem två försändelser till. Jag tror inte de har någon watch list.

Men vi knarkare måste nog inse att polisen har vunnit den här rundan.

Jag kommer i alla fall inte beställa mer.
Citera
2024-08-20, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag fick mitt paket beslagtaget i december och blev uppring av polisen i slutet av juli.

Fick du ett brev från polisen om beslaget i december eller var kallelsen till förhör den första kontakten du hade?
Citera
2024-08-20, 08:40
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HDmpty
Fick du ett brev från polisen om beslaget i december eller var kallelsen till förhör den första kontakten du hade?

Jag blev uppringd. Jag citerar mig själv.

Citat:
Då var det min tur att bli uppringd av polisen för ett beslag de gjorde...

*trumvirvel*

6 december alltså nästan 8 månader sen.

Pratade i telefon ungefär 5 minuter.

De frågor som ställdes var

* Vill du ha en advokat om detta går vidare?
* Vet du att det är olagligt att beställa droger på nätet?
* Har du någon gång brukat narkotika?
* Gör du beslag på försändelsen?

Sedan berättade hon vilken typ av narkotika det var.

Sedan frågade de om min årsinkomst, om jag har några omyndiga barn och om jag har skulder hos kronofogden

Jag tror jag är ett offer för detta: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisen-ska-kontakta-10-000-misstankta-knarkkopare/

Det känns lite konstigt att de väntar mer än ett halvår.

Är det någon som vet varför vissa blir uppringda och andra kallas till förhör?
Citera
2024-08-20, 12:33
Medlem
Nu jobbade herr åklagare snabbt ändå! Fick hem brev i dag om att ärendet är nedlagt.

Kan man beställa hem fup från ett så litet ärende? Bara för skojs skull

Citat:
Ursprungligen postat av www.dope
Då är jag hemkommen från förhöret!

Inleddes med att de berättade misstankarna och mina rättigheter osv.
Det var en postanställd som hade rapporterat till polisen om ett misstänkt brev i mitt namn på en postterminal. (Loser)

Några av frågorna som ställdes var:
- Har du beställt detta / gör du anspråk på brevet?
- Har du några ovänner?
- Bor du med några andra personer?
- Vet du vad darknet är? Vet du vad flugsvamp / Archetyp är?
- Hur ser din relation med narkotika ut?
- Har du din telefon med dig? (Nej jag är inte dum)
- Varför har du inte det för? Hur ofta går du runt utan telefon?

Sen visade de upp bilder på brevet och beslaget.

Nekade till allt förstås och accepterade inget strafförläggande. Jag erbjöd dem även att lämna ett urinprov då jag är ren, men de tyckte hon inte var nödvändigt.

Så nu är det väl bara att vänta på att de ska lägga ner förundersökningen. Blir förvånad om de väljer att ta detta vidare.

Blir att sponsra gangster gatudealers i framtiden istället för att beställa på internet. Det är väl det polisen vill, jävla idioter
Citera
2024-08-20, 13:46
Medlem
Citat:
Nu jobbade herr åklagare snabbt ändå! Fick hem brev i dag om att ärendet är nedlagt.

Snacka om att slösa på skattebetalarnas resurser.
Citera
2024-08-20, 16:55
Medlem
AlfredSnorkels avatar
Citat:

Om det inte gick till åtal så finns det inget FUP.
Citera
2024-08-20, 17:59
Medlem
Om det finns en FUP som är nedlagd pga bristande bevis kan du inte begära ut den pga sekretess.
Citera
2024-08-21, 12:18
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:

Härligt att det blev nedlagt.

Du kan kolla om fup:en finns här

https://www.krimfup.se/
Citera
2024-08-21, 14:05
Medlem
För ett halvår sedan fick jag ett brev från polisen , dom beslagtagit , om man vill ha tillbaka det så kan må. Kontakta 11414 , jag hade så klart ej beställt något så självklart hörde jag aldrig av mig , inte hört nåt mer sen dess . Gjort några beställningar sen dess som kommit fram , nu är det en beställning som
Är
Sen 3 veckor , garanterat dom
Tagit den med , det är
Inta stora beställningar jag gjort , 20-30 tabletter tramm bara varje gång , vad kan man vänta sig nu ? Man står vid dörren så hör man en nedräkning , 5 4 3 2 1 sen brakar helvetet löst Nationella insatsstyrkan kastar in flashbangs i huset skriker ” visa händerna ! Armarna Upp

Ryggen ! ”?? Så har man en MP5 riktad emot
Sig . Eller vart går
Gränsen för
Husis? Kan dom
Verkligen lägga så mycket resurser på det för
Små
Mängder .

Blir det förhör är det väl bara förneka ,det ligger på polisen att bevisa att brott har begåtts , det är
Bara blåneka , erkänn aldrig nånting vad dom än säger , ber er skriva under nåt , även om
Dom misstänker det är du så måste dom
Ha bevis, sen om dom frågar varför du har köpt krypto btc, är det bara säga det har intr dom
Med att göra för köpa krypto är inte olagligt .

Dom försöker skrämmas bara att ni skall
Erkänna om det blir förhör

Men det bästa ni kan göra i förhör är som
Dom
Har i usa 🇺🇸 you have the right to remain silent , det gäller i Sverige oxå , man behöver inte ens svara på
Deras frågor alls , man kan bara säga ingen kommentar och det får dom
Inte använda emot dig senare , man har en rättighet att tiga. Besvisbördan ligger

Dom. En åklagare
Kan tex inte säga senare ” du svarade inte på
Frågor i förhör och därför anser vi du är skäligen misstänkt , dom får inte använda det emot dig ”

Sen tycker jag skattebetalarnas pengar borde gå åt annat än jaga små hobbyknarkare som köper för
Eget bruk
Som bara vill ha lite skönt istället för dricka alkohol på
Helgerna ,
Senast redigerad av Juliusceasar2 2024-08-21 kl. 14:20.
Citera
2024-08-21, 15:31
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusceasar2
För ett halvår sedan fick jag ett brev från polisen , dom beslagtagit , om man vill ha tillbaka det så kan må. Kontakta 11414 , jag hade så klart ej beställt något så självklart hörde jag aldrig av mig , inte hört nåt mer sen dess . Gjort några beställningar sen dess som kommit fram , nu är det en beställning som
Är
Sen 3 veckor , garanterat dom
Tagit den med , det är
Inta stora beställningar jag gjort , 20-30 tabletter tramm bara varje gång , vad kan man vänta sig nu ? Man står vid dörren så hör man en nedräkning , 5 4 3 2 1 sen brakar helvetet löst Nationella insatsstyrkan kastar in flashbangs i huset skriker ” visa händerna ! Armarna Upp

Ryggen ! ”?? Så har man en MP5 riktad emot
Sig . Eller vart går
Gränsen för
Husis? Kan dom
Verkligen lägga så mycket resurser på det för
Små
Mängder .

Blir det förhör är det väl bara förneka ,det ligger på polisen att bevisa att brott har begåtts , det är
Bara blåneka , erkänn aldrig nånting vad dom än säger , ber er skriva under nåt , även om
Dom misstänker det är du så måste dom
Ha bevis, sen om dom frågar varför du har köpt krypto btc, är det bara säga det har intr dom
Med att göra för köpa krypto är inte olagligt .

Dom försöker skrämmas bara att ni skall
Erkänna om det blir förhör

Men det bästa ni kan göra i förhör är som
Dom
Har i usa 🇺🇸 you have the right to remain silent , det gäller i Sverige oxå , man behöver inte ens svara på
Deras frågor alls , man kan bara säga ingen kommentar och det får dom
Inte använda emot dig senare , man har en rättighet att tiga. Besvisbördan ligger

Dom. En åklagare
Kan tex inte säga senare ” du svarade inte på
Frågor i förhör och därför anser vi du är skäligen misstänkt , dom får inte använda det emot dig ”

Sen tycker jag skattebetalarnas pengar borde gå åt annat än jaga små hobbyknarkare som köper för
Eget bruk
Som bara vill ha lite skönt istället för dricka alkohol på
Helgerna ,

Även om detta var lite osammanhangande kompis håller jag helt med om det fetstila. Finns inte en chans i världen att dem gör husis överhuvudtaget för något eller några vadderade kuvert med diverse medikament eller röka. Det enda dem har "lyckats" med är att halva Postnords styrka med anställda har definitivt börjat smygknarka då dem fått tillstånd att "misstänka" varenda jävla brev som inte är totalt platt och tagit ca 17 000 brev.

Sålänge efterfrågan finns kommer det ALLTID komma nya sätt att mätta den. Dead Drops är det bästa på väldigt länge enligt mig. Ska man handla tre kartor Tram kan man vända sig till gatan men vill man faktiskt ha ett litet lager av något fint till sig själv så är detta ett betydligt bättre, snabbare och säkrare alternativ än något som funnits tidigare på dessa sajter.

Bara att slippa blanda in halvfeta ungdomar anställda av PostNord som tar två veckor på sig att KANSKE leverera ett brev är det nu bara betala med XMR och hämta från dem koordinater ni får inom 24h. Säkrare och bättre blir det inte. Visst det var skönt på tiden du kunde beställa hem 2g tjack för 200 och få på två dygn men den tiden är över, sånt får skötas på gatan.
Citera
2024-08-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Även om detta var lite osammanhangande kompis håller jag helt med om det fetstila. Finns inte en chans i världen att dem gör husis överhuvudtaget för något eller några vadderade kuvert med diverse medikament eller röka. Det enda dem har "lyckats" med är att halva Postnords styrka med anställda har definitivt börjat smygknarka då dem fått tillstånd att "misstänka" varenda jävla brev som inte är totalt platt och tagit ca 17 000 brev.

Sålänge efterfrågan finns kommer det ALLTID komma nya sätt att mätta den. Dead Drops är det bästa på väldigt länge enligt mig. Ska man handla tre kartor Tram kan man vända sig till gatan men vill man faktiskt ha ett litet lager av något fint till sig själv så är detta ett betydligt bättre, snabbare och säkrare alternativ än något som funnits tidigare på dessa sajter.

Bara att slippa blanda in halvfeta ungdomar anställda av PostNord som tar två veckor på sig att KANSKE leverera ett brev är det nu bara betala med XMR och hämta från dem koordinater ni får inom 24h. Säkrare och bättre blir det inte. Visst det var skönt på tiden du kunde beställa hem 2g tjack för 200 och få på två dygn men den tiden är över, sånt får skötas på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Haha det kanske var lite osamhängade av mig ny bad

Jag misstänker all min post är övervakad för ja har inte fått ett brev på 2-3 veckor från nåt
Inte ens reklam .

Jag tänkt prova deaddrop länge men inte hittat nån seriös aktör och man får ju inte göra reklam
För sånt här jag vet så ja får fortsätta leta . Försökte skicka ett pm till
Dig fråga för jag behöver lite hjälp men ny användare så
Gick inte . Måste vänta 30 dar eller nåt
Stod det .

Jag misstänker med att PostNord personalen är
Små stor del av dom
Är hobby knarkare , dom
Tar grejorna själva och meddelar inte ens det vidare . Så jag lägger ner PostNord . Eller Failnord som
Jag kallar dom , på gatan hade varit bra om man kände nån seriös .
Citera
2024-08-22, 19:22
Medlem
Citat:
Det har du rätt i

https://sekotidningen.se/post/personal-radda-for-mer-vald-nar-postnord-ska-stoppa-fler-knarkbrev-inte-vart-hotbilden/

Det lär även öka arbetsbördan för de som arbetar på posten.

Men är det inte så att TULLARE går på terminalen med hund? Det är väl det som är värst....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in