Jag sprang på Micke Persbrandt på en bar i Kuala Lumpur för snart 20år sen. Blev en bira och en bild på premissen att vi fick lova att inte skicka den till någon tidning.
Han va nere och spelade in en film och var ute med en kameraman.
Va jävligt random att springa på honom så långt från Sverige.
Under tidigt 90-tal såg jag Fredde Granberg och Peter Settman vid ett flipperbord i spelhallen på Eurostop i Jönköping. Jag var impad.
För några år sedan var jag på min f d kollegas påkostade bröllop. Han är turk och det var ca. 400 gäster närvarande fast ändå ganska avslappnat med blandad publik. Jag och flickvännen kände ungefär 1% av gästerna. Plötsligt ser jag en skäggig person som ser rätt så bekant ut. ”Kolla vad lik den jeppen är Cat Stevens a k a Yusuf Islam”, säger jag till en annan inbjuden kollega. Kollegan skrattar nedlåtande och säger ”Ja du…fantasin är det inget fel på.” Jag ger mig. Efter helgen frågar jag den numera gifta kollegen vem look-a-like-släktingen är? ”Ja, det är Yusuf han hette Cat Stevens förr i tiden. Det är min systers svärfar.” Men men, hade varit kul att snacka med en musiklegend…
Var studiopublik på Sen kväll med Luuk, detta var 2000. Innan inspelningen stod jag och väntade på mina kompisar utanför toaletterna i TV4-huset när Foo Fighters med Dave Grohl i spetsen plötsligt knatar förbi, på en replängds avstånd. Dave log och nickade vänligt mot mig. Han var gäst i programmet och jag minns att när han gjorde entré i studion hade han en burk Budweiser i näven som han gömde bakom ryggen under intervjun.
Sprang på Henrik Lundström i Filippinerna, han den mobbade killen i ondskan filmen. Han hörde oss prata svenska så han kom fram och frågade om vi har några tips på saker att göra på ön. Jag hade aldrig tänkt på att det var han om det inte vore för min syster som älskar Bron serien. Jävligt trevlig grabb vad jag minns förövrigt!
Delade ståbord med varsin kopp kaffe med nyss bortgångne Göran Fristorp på en elmässa för en herrans massa år sedan.
Det visade sig vara en undermässa om ljudutrustning på mässan som han besökte.