2024-09-07, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Det är så jag ser det också och det är så man allt mer har fastslagit i USA att det just är ett likhetstecken emellan dessa företeelser. Men här i Europa går utvecklingen allt mer åt fel håll.
ja, det är märkligt om ägaren skulle behöva stå för allting det snackas om här. Rent av idiotisk. Då skulle det inte bli mycket kvar av några forum. Det är inte olagligt att va rasist, och är man det här inne, så riktas det ändå inte direkt till en allmänhet eller specifik folkgrupp eftersom den inte ens är närvarande. Riktningen är bara ut i tomma intet i den slutna kretsen "flashback".
Citera
2024-09-07, 15:46
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det man skulle kunna göra är att man iaf måste va inloggad för att kunna läsa något här. Lite konstigt att det är så kan jag tycka. Är man inloggad har man ju iaf bestämt sig för att va med i "gänget"

Gissar att det är det försvaret kommer hävda - att det inte är en anslagstavla för allmänheten, utan en sluten klubb.

Ifall besökarna måste vara inloggade eller inte saknar betydelse. Flashback har samma skyldigheter oavsett informationen är publikt tillgänglig för alla eller enbart tillgänglig för en mindre grupp utvalda.

admin
Citera
2024-09-07, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ifall besökarna måste vara inloggade eller inte saknar betydelse. Flashback har samma skyldigheter oavsett informationen är publikt tillgänglig för alla eller enbart tillgänglig för en mindre grupp utvalda.

admin

Jag tror att han försöker ge uttryck för att det är tråkigt att ni har den skyldigheten då ett café eller exempelvis administratörerna av en allmän park inte har det och då detta har ansetts vara en självklarhet i flera hundra år nu.
Citera
2024-09-07, 16:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Intressant att förundersökningsledarna medger att de inte är så insatta i denna typ av brott. De håller annars på med "systemhotande verksamhet" eller något liknande.

Skall jag gissa tror jag att också åklagaren innerst inne inte är så förjust i detta åtal, utan att det är ett tryck uppifrån att (låtsas) se ut att göra något.

Och det trycket uppifrån var i politisk säck innan det kom i juridisk påse, och har samma ursprung som andra nyliga händelser, som arresteringen av Pavel Durov och det som händer i Storbritannien. Kanske X i Brasilien också.

Jag sticker ut konspirationshakan och säger att detta gjorts upp på hög politisk nivå innan karriärsugna åklagare och halvt motvilliga förundersökningsledare fick det på sitt bord.

Signalpolitik och för att sticka ut hakan en gång till, så har inte åklagaren en chans att ro detta i mål. Inte ens i tingsrätten och definitivt inte högre upp.

Som någon skrev nedan, de är inte förbannade för att någon lallare skriver neger utan de är förbannade för att folk skriver sanningar, uttrycker förbjudna åsikter och diskuterar de grundläggande samhällsproblemen. Herregud vad jag har lärt mig mycket under mina år på FB.

Vilken grupp är så mäktig och har sådan världsomspännande makt? Sverige, UK, Frankrike, Tyskland, USA, Brasilien osv.

Citat:
Ursprungligen postat av HolgerDjup
Intressant med raderingsstatistiken, det låter som ett bra försvar i mina lekmannaöron.

Kanske skulle vara bra att precisera hur många HMF-rapporterade eller HMF-aktiga inlägg som raderats.

Jag tycker absolut det i någon mån var en brist att åtminstone några av de 12 inläggen som åtalet bygger på låg kvar, samtidigt som när jag gick igenom dem fick intrycket av att alla knappast kommer kvala in som HMF i slutändan.

Har inte läst inläggen själv, men såg att någon sa att somalier var långsamma. Hur i hela friden kan det vara HMF?

Alla vänsterdårar i tråden kan ju svara på varför ingen döms för om man säger att svenskar är äckliga, dumma eller rasistiska. Man klistrar en negativ etikett på en hel folkgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Det Kanal 5 kommentaren refererar till är inte BBS lagen utan din del av inlägget som hade att göra med att lagar appliceras på personer oavsett jurisdiktion. Då är det ju sak samma vilken lag som används. Annars hade väl inte Kanal 5 flyttat.

Flashback är ett AB och en juridisk person i sig. Det var inte modden, men fyfan vad sjukt måste jag ändå säga. Så man är illa tvungen att som volontär i en grupp på amerikansk social media radera inlägg?

Det är ju stazi-nivå på detta nu, bara att lagarna inte behandlar hets mot kommunist-stat utan hets mot folkgrupp. Snart ska man väl utse en moderator i huset som ser till att grannarna pratar olagligheter emellan varandra. För vad är egentligen skillnaden?

Har för mig att UK höll på med något liknande. Att man skulle införa en kanal där barn kan anmäla föräldrar som uttrycker sig "felaktigt" eller om grannar hör något. Det är långtgående diktaturfasoner. Jag undrar om de ror i land med det. Det finns för många som inte kommer acceptera det.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Instämmer till fullo. Nästa (naturliga) steg kommer bli att jaga dem som uttrycker sin åsikt (dvs, vi flashbackare). för att få skriva på flashback och liknande forum i framtiden kommer det att krävas bank id för registrering och så var det slut med den integriteten. 🥴😭

Enligt Klaus Schwaubs chefsstrateg så kan man redan läsa tankar.
Omskolningsläger eller avrättning - det diskuterades redan på 80-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=CKTltWU1e7w

Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Flashback kommer troligen åka dit på detta. Inte pga av lagtexten eller nåt. Domstolen kommer skita i lagen och tolka den till Flashbacks nackdel in i orimlighet.

Myndighetspersoner har stört sig på flashback länge.

Jag säger det gång på gång - staten gör precis vad fan den vill. När det passar deras intressen så bryter man mot grundlagar och internationella avtal utan att blinka. Vi ska komma ihåg det när spelplanen vänder till globalisternas nackdel.
Citera
2024-09-07, 16:08
Medlem
Denna offensiv mot yttrandefriheten verkar orkestrerad från högsta ort inom EU. Man går på Telegram och hotar Musk. Mjuk diktatur är vad vi lever i.
Citera
2024-09-07, 16:23
Medlem
zombie-nations avatar
Det måste ju vara ett skrämskott. Man tar vilket rasseinlägg och anmäler sedan forumägaren. Måste det vara så att han är ansvarig utgivare, detta är ju inte en tidning?

Det finns ju hur många rasseinlägg som helst och numera då med att förnekelse av förintelsen ska räknas som hets blir det fler. Typiskt då att ett oövertänkt rasseinlägg blir det man tittar på. Bevisar att de bara vill visa sin makt, då de inte ens valt något av de mer rasistiska inläggen som finns.

Makten flexar, de vill bara att självstyrande kapitalisthoror som Facebook ska finnas kvar där brott begås i det fördolda.

Samtidigt som halva min stad är en visitationszon i en halv månad när detta skulle gälla små områden och 12 timmar. De får en lag och de börjar direkt att missbruka den. Nu är ju BBS-lagen äldre än många användare, men det känns som man grävt upp dem i jakten för kontrollsamhället. Jag antar att man nu är undrande till hur man nu ska moderera, då BSS-lagen tillåter att någon anonymt skriver häst mot folkgrupp, men att det är forumets ägare som så fort de ser detta måste ta bort det. Det blir jävligt mycket att radera.
Citera
2024-09-07, 16:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Svensk lag gäller för alla som befinner sig i Sverige.

Moskéledare vill inte se familjen ”bli horor såsom svenskar”. Tror du någon kommer dömas för HMF för att uttryckt sig så här? Det som skrivs på FB är en västanvind jämfört med det som skrivs på invandrarsidor. Där är det direkta och öppna mordhot och extrem rasism mot svenskar. Är väl aldrig någon som döms där. Inläggen får stå kvar.

Här har alltså 750.000 inlägg tagits bort under en med svenska mått mätt katastrofal händelse. Invandrar barn stod och kastade sten på polisen ikapp med sina mammor och farföräldrar. 200 skadade poliser. Poliser som lämnade bilar och fick springa för livet. Mitt i allt detta skriver svenskar av sig sin ilska över vad politiker har gjort med landet och hur invandrare beter sig. 12 av dessa 8.500.000 inlägg tycker åklagaren att JA skulle ha tagit bort snabbare än på 3 timmar efter anmälan. Fälls JA eller censureras FB mera så är det ytterligare en sten på vägen mot inbördeskrig och revolution.
Citera
2024-09-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Moskéledare vill inte se familjen ”bli horor såsom svenskar”. Tror du någon kommer dömas för HMF för att uttryckt sig så här? Det som skrivs på FB är en västanvind jämfört med det som skrivs på invandrarsidor. Där är det direkta och öppna mordhot och extrem rasism mot svenskar. Är väl aldrig någon som döms där. Inläggen får stå kvar.

Här har alltså 750.000 inlägg tagits bort under en med svenska mått mätt katastrofal händelse. Invandrar barn stod och kastade sten på polisen ikapp med sina mammor och farföräldrar. 200 skadade poliser. Poliser som lämnade bilar och fick springa för livet. Mitt i allt detta skriver svenskar av sig sin ilska över vad politiker har gjort med landet och hur invandrare beter sig. 12 av dessa 8.500.000 inlägg tycker åklagaren att JA skulle ha tagit bort snabbare än på 3 timmar efter anmälan. Fälls JA eller censureras FB mera så är det ytterligare en sten på vägen mot inbördeskrig och revolution.

Yttrandefrihet är så viktigt att även om svenskarna är mesiga och sällan demonstrerar så kommer jag vara en av dom om det hotas. Det är otroligt viktigt.
Citera
2024-09-07, 16:42
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Kort replik:
I "HMF" ingår inte svenskar.
Check it up.
Citera
2024-09-07, 16:52
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Kort replik:
I "HMF" ingår inte svenskar.
Check it up.
I synnerhet, spana in Åklagarmyndighetens rättsliga vägledning, sida 9, sista meningen (som leder över till sida 10).
Citera
2024-09-07, 16:53
Medlem
Flashback främst är ett diskussionsforum, inte ett åsiktsplank.
Att lyfta och diskutera åsikter, bolla problem och lösningar fram och tillbaka, är inte detsamma som att skrika ut eller spika upp politiska slagord eller linkande.
Men det struntar de i.
Politiker, framförallt inom globalismvänstern, har alltid hatat Flashback iom att deras lögner dissekeras och avslöjas på löpande band.
Så att åtal väcks är inte konstigt. Målet är att på sikt göra det omöjligt att anonymt uttrycka sin åsikt. INGEN ska få ifrågasätta den politiska sanningen, ingen ska få ifrågasätta makten, endast staten har rätt att sprida "information". Kina är vad som väntar oss, och tyvärr jublar väldigt många åt det.

Att åtala för påhittade åsiktsregler är bara början.
Citera
2024-09-07, 16:56
Medlem
Kommer bli en EPIC rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här