Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Intressant att förundersökningsledarna medger att de inte är så insatta i denna typ av brott. De håller annars på med "systemhotande verksamhet" eller något liknande.
Skall jag gissa tror jag att också åklagaren innerst inne inte är så förjust i detta åtal, utan att det är ett tryck uppifrån att (låtsas) se ut att göra något.
Och det trycket uppifrån var i politisk säck innan det kom i juridisk påse, och har samma ursprung som andra nyliga händelser, som arresteringen av Pavel Durov och det som händer i Storbritannien. Kanske X i Brasilien också.
Jag sticker ut konspirationshakan och säger att detta gjorts upp på hög politisk nivå innan karriärsugna åklagare och halvt motvilliga förundersökningsledare fick det på sitt bord.
Signalpolitik och för att sticka ut hakan en gång till, så har inte åklagaren en chans att ro detta i mål. Inte ens i tingsrätten och definitivt inte högre upp.
Som någon skrev nedan, de är inte förbannade för att någon lallare skriver neger utan de är förbannade för att folk skriver sanningar, uttrycker förbjudna åsikter och diskuterar de grundläggande samhällsproblemen. Herregud vad jag har lärt mig mycket under mina år på FB.
Vilken grupp är så mäktig och har sådan världsomspännande makt? Sverige, UK, Frankrike, Tyskland, USA, Brasilien osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
HolgerDjup
Intressant med raderingsstatistiken, det låter som ett bra försvar i mina lekmannaöron.
Kanske skulle vara bra att precisera hur många HMF-rapporterade eller HMF-aktiga inlägg som raderats.
Jag tycker absolut det i någon mån var en brist att åtminstone några av de 12 inläggen som åtalet bygger på låg kvar, samtidigt som när jag gick igenom dem fick intrycket av att alla knappast kommer kvala in som HMF i slutändan.
Har inte läst inläggen själv, men såg att någon sa att somalier var långsamma. Hur i hela friden kan det vara HMF?
Alla vänsterdårar i tråden kan ju svara på varför ingen döms för om man säger att svenskar är äckliga, dumma eller rasistiska. Man klistrar en negativ etikett på en hel folkgrupp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Transaktiv
Det Kanal 5 kommentaren refererar till är inte BBS lagen utan din del av inlägget som hade att göra med att lagar appliceras på personer oavsett jurisdiktion. Då är det ju sak samma vilken lag som används. Annars hade väl inte Kanal 5 flyttat.
Flashback är ett AB och en juridisk person i sig. Det var inte modden, men fyfan vad sjukt måste jag ändå säga. Så man är illa tvungen att som volontär i en grupp på amerikansk social media radera inlägg?
Det är ju stazi-nivå på detta nu, bara att lagarna inte behandlar hets mot kommunist-stat utan hets mot folkgrupp. Snart ska man väl utse en moderator i huset som ser till att grannarna pratar olagligheter emellan varandra. För vad är egentligen skillnaden?
Har för mig att UK höll på med något liknande. Att man skulle införa en kanal där barn kan anmäla föräldrar som uttrycker sig "felaktigt" eller om grannar hör något. Det är långtgående diktaturfasoner. Jag undrar om de ror i land med det. Det finns för många som inte kommer acceptera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Instämmer till fullo. Nästa (naturliga) steg kommer bli att jaga dem som uttrycker sin åsikt (dvs, vi flashbackare). för att få skriva på flashback och liknande forum i framtiden kommer det att krävas bank id för registrering och så var det slut med den integriteten. 🥴😭
Enligt Klaus Schwaubs chefsstrateg så kan man redan läsa tankar.
Omskolningsläger eller avrättning - det diskuterades redan på 80-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=CKTltWU1e7w
Citat:
Ursprungligen postat av
Blaskig
Flashback kommer troligen åka dit på detta. Inte pga av lagtexten eller nåt. Domstolen kommer skita i lagen och tolka den till Flashbacks nackdel in i orimlighet.
Myndighetspersoner har stört sig på flashback länge.
Jag säger det gång på gång - staten gör precis vad fan den vill. När det passar deras intressen så bryter man mot grundlagar och internationella avtal utan att blinka. Vi ska komma ihåg det när spelplanen vänder till globalisternas nackdel.