Citat:
Ursprungligen postat av
LaneHaj
Åklagaren anser att brott har begåtts, annars hade det inte gått till åtal.
Åklagaren önskar att ärendet prövas i domstol. Ifall åklagaren anser att brott har begåtts vet varken du eller jag.
Mitt svar ska ses mot bakgrund till hur lagstiftningen är skriven. Svårt att fälla med nuvarande underlag.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaneHaj
Ursäkta, det jag menade var att enligt den skrivelsen så är det tydligt att det måste finnas en tågordning. Först RPa, annars fråga en vän. Om man trots det inte är nöjd, då ska man maila.
Det finns en tydlig rekommendation att hantera ärenden direkt via RP-funktionen. Detta är till fördel för båda parter, då ärendet därmed hanteras snabbare. Men det finns också tillfällen då RP-funktion eller dialog via PM är olämplig, och dialog via mejl är att föredra. Det är möjligt att texten kan förtydligas ytterligare, men jag tror att alla förstår den rätt bra redan idag. Mot bakgrund till att vi hanterar ärenden dagligen som kommer in via mejl, så verkar det som de flesta förstår att de inte behöver ha ett konto på forumet för att kontakta Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaneHaj
En skillnad mot facebook är att Flashback är mer öppet mot oinloggade användare.
Detta är ur juridisk synvinkel ointressant. Nu lyder inte Facebook under svensk lagstiftning, men ifall så vore fallet så skulle detta sakna betydelse. Det finns forum på Flashback som enbart är synliga för inloggade, men vi har samma skyldigheter kring dessa forum som de som är publika för oinloggade.
admin