2024-09-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Hur vore det om hennes man tog ett arbete. Han har gått på SFI (Svenska för invandrare) nu i 10 år så svenska bör han ju klara bra.

Så sjukt
Citera
2024-09-07, 09:47
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Hur vore det om hennes man tog ett arbete. Han har gått på SFI (Svenska för invandrare) nu i 10 år så svenska bör han ju klara bra.

Va? Arbeta? Det skulle ju kräva engagemang, vilja, möda och besvär. Och de orden har han troligtvis inte lärt sig inbörden av än, trots sina numera längre än magisterexamen långa studier av det svenska språket. Siktar han på en professorstitel, månntro?
Citera
2024-09-07, 09:54
Medlem
Mannen orkar inte ta på sig ett par strumpor när sydsvenskan kommer på besök och fotograferar. Den här familjen är symbolen för parasiter som ljuger och snyltar. Tror inte för fem öre att mamma läser gymnasiet. Hon kan ju knappt förstå svenska.
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-06/gjorde-ett-marke-i-koksbanken-nu-blir-barnfamiljen-hemlos/
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-09-07 kl. 09:57.
Citera
2024-09-07, 10:06
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Mannens plan är i alla fall solklar, "studier" fram till 65 och sedan garantipension resten av livet.
Ett lättjefullt leverne i en fin lägenhet med rinnande vatten och vattentoalett, allt bekostat av de lättlurade dumma otrogna svennarna.
Det här samt målvaktsbilen och deras allmänna beteende säger allt om den här familjen och på vilket sätt de kommer att "bidra" till det svenska samhället under överskådlig framtid.
Här blir litet småkallt på vintern, och sen låt bli att renovera med skitmaterial,blir dyrt för svenne.
Citera
2024-09-07, 10:09
Medlem
Citat:
"MKB meddelade under fredagen att familjen fick lov att ångra sin uppsägning och bo kvar.
– Vi vill ju vara schyssta mot dem, sa Per-Henrik Thurban.
– Jag har sagt till dem idag att de får lov att ångra sin uppsägning, men det måste ske snarast.
Men Shakila Soltani uppger att familjen inte har möjlighet att ångra uppsägningen – eftersom de inte har råd att bo kvar i lägenheten i Limhamns sjöstad som kostar över 18 500 kronor i hyra varje månad.
– Den här månaden betalade jag 19 000 med elen. Jag har inte råd, säger hon."

Så de beviljas positiv särbehandling. Inte förvånande. (En lågutbildad svensk som inte hade koll på reglerna hade givetvis åkt ut. Och inte fått en snyftartikel heller.)

Och hon har inte betalt 19 000. Det är det vi andra som fått göra.
Citera
2024-09-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Har aldrig sett en kastrull i form av en halvmåne.

Kan det varit en bakform direkt från ugnen, månformat serveringsfat, eller en månformad stekpanna?

Invandrarna kanske aldrig använt en elektrisk spis eller moderna köksverktyg tidigare.

Bra att de inte tog med sig den rundbottnade kannibalgrytan eller primitiva stenkvarnar och använde direkt på köksbänken.

Oavsett vad det var hade de otur...
Citera
2024-09-07, 10:13
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Nja, det finns allt WT pundare som får lägenheter av soc också.

En arbetare bidrar bara till samhället genom sin skatt. Medan ett kriminellt socialfall kan skapa betydligt fler arbetstillfällen i offentlig sektor.
Ett sätt att se på det (som många offentliganställda onekligen gör).
Ett annat vore att offentlig sektor är på tok för stor..
Citera
2024-09-07, 10:24
Medlem
Citat:

Det är asylinvandrare och därmed finns det inga som helst krav på någon typ av kvalifikationer. Självklart handlar det om ekonomiska flyktingar eftersom de har passerat väldigt många trygga länder hit här och frågan är väl hur de fått för sig att ta sig till Sverige och vad deras förväntningar om hur de skulle leva här är.
Det man med kan ifrågasätta sig är varför man ger asyl till folk som man redan på förhand vet att de kommer liksom aldrig kunna komma ikapp i utbildning och kompetens för att bli självgående.
Dessa är inte heller en eller annan, utan merparten av invandringen hit här de senaste 20 åren ser ut så här och det är därför Malmö går i gigantisk förlust varje år.

Det som jag tycker är mest förvånande i artikeln är att man inte bara kräver svenskar och vanligt arbetande folk på sådana här löjliga ersättningar när det är dags att flytta.
Det var ett lite skitmärke i diskbänken som man säkert hade kunnat fixa på annat sätt, men man passar på och självklart är ju även snickare mera nöjd av att byta hela bänken och ta ordentligt betalt.
I övrigt så är hyran katastrofalt hög, så det med borde väl ge lite utrymme.
De skulle kunna låta dem betala på avbetalning, sådant är med vanligt om folk inte har pengar, men tydligen vill de inte det.
Citera
2024-09-07, 10:26
Avstängd
Limhamn är ett rikemansområde. Jag är kluven i detta. Att skattebetalarna ska stå för kostnaden är vansinnigt men samtidigt blir dessa främlingar grannar till Märta Stenevi och det är ju bra. Samtidigt inser man hur skev världen är. Folk som är kopplade med blod och jord i detta land lever sämre än de som hör hemma på en annan kontinent. Dessa har ju inte ens arbetat eller levt här särskilt länge. När de gör på det sättet så klyver det folk och det är det härskarna är ute efter - att söndra och härska.

Jobba på, jobba på. Du bor i nån sliten förort och de får allt serverat. 👍
Citera
2024-09-07, 10:27
Bannlyst
Den här skämtfamiljen som inte tillför nått skulle skickats ut redan för 7 år sedan. De verkar ha varit här i 10 år och har inte uppnått något av värde. Att man finansierar boende för 20 000kr till de sätter fingret på varför Sverige ser ut som det gör idag. Varför vi exporterar knark och kriminalitet till andra länder, varför det råder separata badtider för män och kvinnor, varför kommuner och regioner går back med miljarder.

Nått måste göras. Hur många tiotusentals sådana här familjer finns det egentligen? Någon borde räkna på hur alla de här påverkar välfärden. Kostnaderna.
Citera
2024-09-07, 10:35
Medlem
Alvids avatar
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-06/efter-sydsvenskans-artikel-hundratals-lasare-vill-hjalpa-barnfamiljen/

Snyftartikeln har fyllt sitt syfte med råge, här är uppföljningsartikeln som av någon anledning inte går att kommentera, dessutom är orginalartikelns kommentarsfält stängt, vad nu det beror på, 😀.

"Sydsvenskans rapportering om barnfamiljen som krävs på 20 000 kronor av MKB engagerar. Gensvaret från Sydsvenskans läsare har varit enormt och hundratals läsare har erbjudit sig att hjälpa till.
– Nu kan man se ljuset igen, säger Celine Soltani."

Shakila Soltani lobbar även för ännu mer donationer i artikeln om någon på FB är sugen att bidra så att familjen kan fortsätta med sitt ofinansierade lyxboende,
"MKB meddelade under fredagen att familjen fick lov att ångra sin uppsägning och bo kvar.
– Vi vill ju vara schyssta mot dem, sa Per-Henrik Thurban.
– Jag har sagt till dem idag att de får lov att ångra sin uppsägning, men det måste ske snarast.
Men Shakila Soltani uppger att familjen inte har möjlighet att ångra uppsägningen – eftersom de inte har råd att bo kvar i lägenheten i Limhamns sjöstad som kostar över 18 500 kronor i hyra varje månad.
– Den här månaden betalade jag 19 000 med elen. Jag har inte råd, säger hon."
Vilken vidrig jävla skitblaska, orkar dom inte sitta och moderera längre?

Här har vi alltså en parasitfamilj (och en skitblaska) som lipar trots att bidragen har stått som spön i backen i åratal, helt kravlöst dessutom. Blir ännu mer sjukt när blåögda personer kommer viftande med sedelbunten till parasitfamiljens räddning då det snyftas i skitblaskan.

Edit: För övrigt passande namn på den kappvändande MKB-snubben!
Senast redigerad av Alvid 2024-09-07 kl. 11:03.
Citera
2024-09-07, 10:41
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det är helt sekundärt. Som svensk anser jag mig vara rakryggad och ärlig och förväntar mig givetvis att Sverige agerar likadant. Då får man brösta sina misstag, barnen har ingen skuld i detta.
Än mindre har svenskar; och svenska barn någon skuld i detta.

Så med ”Sverige” avser du inkompetenta/oärliga politiker eller tjänstemän? Att dessa på något sätt utgör ”vi” har jag svårt att acceptera, speciellt eftersom man har gått emot folkviljan i detta fall.

Nej, om familjen har, säg, 4 barn, så kommer dessa när de växer upp hämta hit minst en afghansk make eller maka; och sedan blir det minst 4 barn igen.
Nu har skattebetalarna 20 afghaner att försörja.
De utgör alltså en framtida alltför stor belastning, för att inte nämna risk för våldsbrott; för svenskarna att behöva acceptera.

Nej, när förutsättningarna ändras så ändrar man också den förda politiken.
De beslut som togs, som ledde till att de ansågs kunna leva här på skattebetalarnas bekostnad, togs i strid med folkviljan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in